|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-02-2013, 17:19 | #1 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 20-11-2010
Skąd: Katowice
Model: Galaxy Mk-2
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 2002
Postów: 41
|
Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
Witam serdecznie, tydzień temu (w piątek) podczas rundy wokół miasta aby porządnie zagrzać silnik i skrzynię (mam względnie blisko do pracy) pojawił się problem z... no właśnie - trudno mi go okreslić. Najpierw jakby tarcie z okolic przodu samochodu a potem dzwięk jak przy "kapciu". Po zatrzymaniu stwierdziłem, że z oponami wszystko ok. Jazda dalej - dzwięk występuje jeszcze dwa razy ale nie narzuca się. Na drugi dzień w sobotę chciałem podjechać na ścieżkę Carteca - po przejechaniu 1,5 km wręcz masakra :/ Regularne stuki, które może mógłbym przyrównać do luźnego krzyżaka w Żuku. Doszły okresowe drgania kierownicy. Odstawiłem do mechanika, postał do poniedziałku. Po pracy chciałem go trochę rozgrzać aby pokazać objawy i... jak ręką odjął aż do dziś. Oprócz tego dzwięku tarcia/stukotu/pukania doszło to okresowe szarpnięcie kierownicą jakby koła były zósemkowane. Dodaję, że przy łagodnych nierównościach drogowych przy 80 km/h gdy samochód "wychodzi" do góry to objawy dzwiękowe ustepują, gdy amory wracają na dół to dzwięk wraca. Ale pamiętajmy ten dzwięk nie jest stały.
Prosiłbym o ewentualne sugestie - z góry dzięki. Ps. Jutro a najpóźniej w poniedziałem jadę na Carteca aby gruntownie sprawdzić zawieszenie, lecz proszę o rady bo być może ktoś juz przerabiał podobne "atrakcje". Ostatnio edytowane przez stachan ; 02-02-2013 o 18:48 Powód: Zalecenie moderatora. |
04-02-2013, 16:29 | #2 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 13-12-2011
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: galaxy mkI
Silnik: 2.0 dohc + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 148
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
Przegub zewnętrzny objawia się tym, że tylko przy skręconych kołach słychać strzelanie, terkot. Natomiast przy uszkodzonym wewnetrznym najbardziej to czuć na 1 i 2 biegu przy przyspieszaniu bije wtedu lekko kierownica.
|
04-02-2013, 16:50 | #3 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
U mnie jest zupełnie na odwrót. Jak samochód wybija do góry, słyszę ostre tarcie. Jak opada na dół lub nie ma nierówności - cisza. Na razie zostawiłem to, jeżdzę tak od roku i nic się nie pogłębia. Postanowiłem pozostawić ten temat gdyż pewnie musiałbym pół samochodu wymienić bo nikt nie jest w stanie tego zdiagnozować. Jak się rozwali, będę się martwił.
|
04-02-2013, 20:25 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: lubelszczyzna
Model: Galaxy
Silnik: 2.3 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 170
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
Witam Kolegów.Służę pomocą.
Test na uszkodzony przegub wewnętrzny/ zewnętrzny: Podeprzyj auto- koło w powietrzu.- odpal silnik i na 1biegu lekki gaz i jednocześnie hamuj / koła na wprost/ jak stuka to 100% przegub wewnętrzny. Sprawdź tak oba koła - czasem wibracja jest nie z tego z którego nam się wydaje. pozdrawiam! zapomniałbym- przy skręconych kołach przetestujesz tak przeguby zewnętrzne.. __________________
__________________
...bo nie każda morda pasuje do FORDA ! |
05-02-2013, 19:57 | #5 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
Sprawdzałem nawet w ten sposób. Unieśli mi samochód, 1, 2, 3, 80 km/h i nic, cisza. Wyjechałem z warsztatu pierwsze lepsze wzniesienie, wybicie samochodu i tarcie.
|
06-02-2013, 06:55 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Kościerzyna
Model: S-max Titanium S
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 380
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
A nie jest to jakaś poduszka?
|
06-02-2013, 21:29 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-03-2011
Skąd: LĘBORK
Model: Galaxy GHIA
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2002
Postów: 33
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
Jak zbadać czy i które z przegubów są uszkodzone?
Oto lista czynności, które należy wykonać. • Postawić samochód na twardym podłożu. • Zaciągnąć hamulec postojowy. • Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie przeciwnej niż badana półoś. • Unieść przednie koło ponad podłoże. • Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na wprost. • Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie się obracać. • Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd. • Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła, oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi. • Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić maksymalnie koła w jedną, a następnie w drugą stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu przegubu zewnętrznego. • Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić samochód na ziemię. Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi po drugiej stronie samochodu. Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło. UWAGA! Z oczywistych względów, opisanego testu nie da się przeprowadzić w pojeździe z uruchomionym systemem kontroli trakcji (ASR). |
07-02-2013, 07:12 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Kościerzyna
Model: S-max Titanium S
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 380
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
Próbowałeś tak robić? Bo jak ja podniosę 1 koło to i tak jedzie do przodu. Muszę podnieść dwa.
|
07-02-2013, 09:01 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
Masz jakieś gadżety typu asr, esp? Mechanizm różnicowy musi działać jak podniesiesz jedno z przednich kół.
|
07-02-2013, 10:31 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Kościerzyna
Model: S-max Titanium S
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 380
|
Odp: Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?
Mam asr, esp, ale w sharanach przecież jest chyba blokada mechanizmu różnicowego. Tak samo się zachowuje jak wyłączę esp.
|