|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-01-2013, 15:00 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2011
Skąd: DW
Model: Mondeo Mk4 Combi
Silnik: 2.O TDCI 181,6 KM & 401,1Nm by GOODHOPE
Rocznik: 11.2008
Postów: 68
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Eagle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
28-01-2013, 19:31 | #12 |
ford::average
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 16-01-2013
Skąd: górny śląsk
Model: Focus IV
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 93
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Ale żeście się zagrzali tym spalaniem i chipowaniem! Ciekawą lekturą są raporty spalania publikowane w różnych grupach uzytkowników. Ten sam modek pali jednemu 5l/100km a drugiemu 10 i każdy twierdzi że ten drugi nie ma racji.
Jak juz pisałem w innym wątku zuzycie paliwa to silnik + cała reszta. A ta cała reszta może dodać litry! Przykład- lekko zaciągnąć ręczny i jechać kilkaset metrów żeby komputer wyciągnął jekieś sensowne dane- będzie co oglądać. Przyjemnego palenia klocków. |
29-01-2013, 10:51 | #13 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-09-2006
Skąd: Warszawa
Model: kiedyś mondeo MK5
Silnik: kiedyś 1.5 EB
Rocznik: był: 2016
Postów: 95
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Mirwol ale tu nie chodzi o to że jednemu pali 10 a innemu 5. Chodzi o obnażenie piramidalnej bzdury kreowanej przez wielu że chipowanie silnika zmniejsza spalanie. Ja wiem że niektórzy wieżą we wróżki i magnetyzery ale jak do cholery można zwiększyć silnikowi dawkę paliwa podczas chipowania i później opowiadać że mi spalanie spadło...
__________________
-- Pozdrawiam Rafał W pogoni za marzeniem |
29-01-2013, 14:44 | #14 |
ford::specialist
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 804
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
the_eagle: miło, że w swoim poście obnażasz "piramidalne" braki wiedzy w temacie, w którym na siłę chcesz udowodnić... no właśnie: co? Chyba jedynie to, że nie ważne co piszesz, zawsze masz rację. Ponadto lubisz dokuczać innym - to już jest przykład złego wychowania. Radzę, byś odpuścił sobie takie praktyki.
mirwol: raporty spalania można śmiało obejrzeć na portalach zbierających statystyki, gdzie użytkownicy podają przebiegi i dokładne ilości tankowanego paliwa. W przechwałki, komu pali ile, nie można wierzyć. Masz rację, że każdy silnik jest inaczej zużyty, ponadto każdy inaczej operuje gazem i sprzęgłem, no i każdy ma inny teren itp. itd. Moim zdaniem realne spalanie zobaczysz tylko w miejscach podobnych do motostat.pl |
29-01-2013, 18:04 | #15 |
ford::average
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 16-01-2013
Skąd: górny śląsk
Model: Focus IV
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 93
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Prosty przykład, moje mk3 2.0 TDCI 130 km, V biegów, eksploatacja:100 - 200 km/dzień, miasto/trasa 50/50, autostrady ogień. Spalanie liczone od tankowania do tankowania 6,5 - 7,5 l/100km, ale też czasami 8,5 w tych samych warunkach. Brak wyraźnych powodów.
|
29-01-2013, 23:49 | #16 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-07-2006
Skąd: Kraków - miasto smoków i smogu
Model: VW
Silnik: Pb
Rocznik: 2017
Postów: 188
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
no to i ja sobie pozwole moje dane podać:
-jazda głównie po mieście, trasy w większości krótkie do 10 km (praca-dom-sklep) spalanie w zimie przy mrozach -> 8 - 8,4 - jak wyżej tylko w lecie -> 7,5 - lato w trasie (autostrada ok 130 km/h ) -> 4,7 no i jakoś wydaje mi się że chyba spalanie jest prawidłowe dla tego silnika... chyba że ktoś się podzieli jeszcze swoimi danymi do porównania przy podobnych przejazdach
__________________
"Życie człowieka ma kolor jego wyobraźni..." JEDŹ BEZPIECZNIE ! 1.8 TDCI - 220 km/h |
30-01-2013, 14:40 | #17 | |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-09-2006
Skąd: Warszawa
Model: kiedyś mondeo MK5
Silnik: kiedyś 1.5 EB
Rocznik: był: 2016
Postów: 95
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Cytat:
Moja pierwsza wypowiedź nie była skierowana do Ciebie a do poruszanego tematu aby każdy kto czyta ten wątek nabrał podejrzeń co do twierdzenia że chiptuning zmniejszy mu spalanie. Moc oczywiście, będzie większa ale nie spalanie. Różnice po między spalaniem na tej samej trasie mogą być nawet 2l na 100km z winy kierowcy a nie samego chipa. Kiedyś jak bardzo mi się chciało bawić w ecodriving osiągnałem dojeżdżając do pracy spalanie 5.1l na 100km podczas gdy normalnie to 6,5-6,7l na 100km. Ta sama droga, ten sam samochód, ten sam kierowca, podobny ruch, inna tylko technika jazdy i czas o jakieś 10min dłuższy. Tak wiec kierowca po wydaniu 1kzł na chipa może zacząć jeździć bardziej eko i będzie mu sie wydawać że spalanie mu spadło tymczasem jest inaczej.
__________________
-- Pozdrawiam Rafał W pogoni za marzeniem |
|
30-01-2013, 16:23 | #18 | |
ford::specialist
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 804
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Cytat:
A tak na poważnie, to nie widzę możliwości wytłumaczenia Ci tego, skoro dotychczasowe argumenty o kiepskich mapach producenta nie dały Ci do myślenia. Jednak proponuję zakończyć dyskusję, skoro ani Twoje argumenty nie robią na mnie wrażenia, ani moje nie robią wrażenia na Tobie. Zgadzam się natomiast co do tego, że spalanie w dużej mierze zależy od kierowcy, a nawet jego chwilowego kaprysu. Ciekawa teoria odnośnie wpływu wydanych pieniędzy na styl jazdy kierowcy - tzw. samospełniająca się przepowiednia. Ekodrivingu nie skomentuję, bo za bardzo śmierdzi mi to wegetarianizmem a nawet fruterianizmem czy innymi zboczeniami. Tak czy siak, miło się konwersowało, choć niewiele z tego wynikło. Dziękuję za dyskusję i pozdrawiam. |
|
30-01-2013, 17:03 | #19 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 03-10-2010
Skąd: Mrągowo
Model: mondeo
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 27
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Zgadzam się po części z Orłem, jeśli chodzi o spalanie po chipie.
Piszę po części dlatego, że sam jeżdźiłem autem TDI po chipie, oraz tdci z PowerBoxem, w obydwu przypadkach spalanie niestety się zwiększyło po dodaniu autku mocy. Jak jest u innych... tego nie wiem, lecz moje doświadczenia oraz logika popierają to co napisał the eagle. A jeśli chodzi o ecodriving to chociaż jestem w tym początkujący to muszę powiedzieć, że udało mi się zejść w spalaniu 2,0 TDCI na 5,0l w trasie ze średnią prędkością 86km/h. A i teraz przy temperaturach mocno ujemnych i praktycznie 80% miasto (małe ale jednak miasto) spalanie średnie to około 6-6,5L. Czyli stosując się do kilku zasad obciąłem spalanie o 2l na 100km, w moim przypadku. No i nie ma zamuły w jeździe. |
31-01-2013, 07:44 | #20 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Odp: Spalanie po interwencji warsztatu
Ja Wam powiem z doświadczenia, że po chipie jest większa oszczędność przy eco-jeździe. Jednak różnica to kwestia 0.3-0.5 l/100 km. Lepszy moment obrotowy zmniejsza potrzebę na mocniejsze wciskanie gazu. Jednak jeżdżąc normalnie spalanie nieznacznie wzrasta i nie ma cudów. ;-)
|