Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-01-2013, 00:38   #11
mdz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI (AHU)
Rocznik: 1997
Postów: 20
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

*
Zasiliłem wlot pompy ON spływającym opadowo, z butelki zawieszonej bezpośrednio nad silnikiem. Po zakręceniu rozrusznikiem, paliwa w butelce ubywa, wygląda więc na to, że pompa je pobiera i zwraca na przelew.

Elektrozawór odcinający zasilany. Silnik nie zapala. Wtrysków niet. :-(

*
Zastanawiam się czy mam jeszcze jakiś punkt zaczepienia przed wymianą całej pompy.
- Uszkodzony zawór odcinający? (Czy ten zawór odcina tylko wtrysk, czy całą cyrkulację?)
- Przerwa w obwodzie sterowania dawki wtrysku?
- Uszkodzony odczyt położenia nastawnika dawki? (Brak tego sygnału powoduje, ze ECU wyłącza silnik)
- Zablokowany nastawnik?

*
Czy da się wymienić pompę na własną rękę?
Jak ją później zgrać z całym rozrządem i precyzyjnie ustawić, jeśli nie mam odczytanych oryginalnych parametrów wtrysku?

--
Pzdr
MDz

mdz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2013, 09:37   #12
zuraw 1
ford::average
 
Imię: maciej
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: grudziadz
Model: galaxy
Silnik: 1.9
Rocznik: 1997
Postów: 52
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Zajrzyj jeszcze do przekaźnika 109,może zimny lut.
zuraw 1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2013, 18:19   #13
mdz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI (AHU)
Rocznik: 1997
Postów: 20
Thumbs up Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Po sprawdzeniu że:
- rezystancje cewek nastawnika widziane od strony złącza są prawidłowe
(2x 5.2ohm - cewki pomiarowe, ~0.9ohm - solenoid nastawnika)
- nastawnik wysterowany 'na piechotę' daje odgłosy życia
- ECU wysyła do nastawnika prawidłowy przebieg PWM *)

...jeszcze raz spróbowałem odpalić podając ON bezpośrednio z flaszki powieszonej nad silnikiem. Przewód powrotny wetknąłem z powrotem do butelki. Tyle, że tym razem _porządnie_ zalałem pompę, i pozwoliłem jej chwilę się pokręcić.

No i ruszył!!! #&$%@ $@*!!!
Co więcej - chodzi gładko i nawet jakby nawet równiej niż poprzednio.
Sądząc po ilości paliwa jakie na początku poszło z butelki (na oko jakieś 250ml) , pompa była kompletnie sucha.

Podejrzewam, że winę ponoszą drobne nieszczelności w przewodach paliwowych. Odcinek zasilającego przewodu paliwowego od filtru do pompy musiał się kiedyś przetrzeć na skrzyżowaniu z rurą chłodzenia i poprzedni właściciel wstawił w tym miejscu zastępczy odcinek o nieco mniejszej średnicy. Czyli (płynąc pod prąd): pompa - oryginalny kawałek węża - zakuwana złączka - zacisk cybantem - wstawka węża o mniejszej średnicy - zacisk cybantem - druga zakuwana złączka - reszta węża oryginalnego - filtr.
Cybanty trzymają dobrze, ale złączki zaciskane są podejrzanie luźne, Choć nic w tym miejscu nie ciekło to jednak prawdopodobne że w drugą stronę dostawało się lewe powietrze.

Przypuszczam, że dopóki ilość zasysanego powietrza nie przekraczała pewnej granicy, dopóty było Ok. Wystarczyło drobne zachwianie - niższa temperatura i większa gęstość paliwa, ciut bardziej zasyfiony filtr (lepiej nie pytajcie kiedy go wymieniałem, bo sam nie pamiętam ;-> ) aby wzrosła ilość powietrza w paliwie, skutkiem czego pogorszyła się skuteczność pompowania, wzrósł udział powietrza, itd... Resztę znacie.

Na początku z pompy wracała piana. Jednak i w tej chwili paliwo powracające do butelki wciąż jest mętne od rozbełtanego powietrza. Mam nadzieję, że winę ponosi jedyna obecna po drodze stara złączka. Bo jeśli nie, to musiałbym szukać nieszczelności w samej pompie. Na szczęście korpus pompy jest suchy i nie widzę miejsca, gdzie ew. mogłoby się coś sączyć. Wymienię wężyki, opaski, filtr i wtedy zobaczę co pływa w przewodzie powrotnym.

Na marginesie... po załączeniu obiegu przez butelkę wiszącą pół metra nad silnikiem okazało się, że kompletnie sparciał wężyk powrotny z wtryskiwaczy i paliwo leje się z niego niemal ciurkiem. A wcześniej jakoś nie zgłaszał problemów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Inna sprawa, że szukając przyczyny, wytarmosiłem wszystkie złączki i przewody a także kopnąłem (elektrycznie) zawór odcinający i nastawnik w pompie. Niewykluczone, że przy okazji "naprawiłem" coś - np. brak kontaktu lub przyblokowany nastawnik - co jeszcze odezwie się w przyszłości.

Jeżeli wariant z lewym powietrzem okaże się prawdziwy, to wymiana kawałka węża i filtru będzie przyjemnością w porównaniu z kosztami naprawy/wymiany pompy. A już się na to zanosiło.
Czyli na razie nie jest źle. ;-)

Dziękuję za pomoc i wskazówki.

Pzdr
MDz


*) Prawie. Wg. znalezionego gdzieś opisu, po włączeniu stacyjki ECU powinien wykonać cykl kalibracyjny polegający na wykonaniu pełnego ruchu nastawnikiem (od zera do zderzaka) i pomiarze odpowiedzi z indukcyjnego układu pomiaru położenia nastawnika. U siebie tego cyklu jakoś nie zauważyłem.

Ostatnio edytowane przez mdz ; 16-01-2013 o 18:39
mdz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
brak zapłonu , diesel



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.