Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-12-2012, 12:12   #11
H0bbiT
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: z neta
Model: Focus, Citroen C4 coupe VTS
Silnik: 18TDDI, 2.0 HDI 16V
Rocznik: 2000,2005
Postów: 101
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Zapewne nie - bo cóż moze sie stać jak w czasie odśnieżania wozu na uruchomionym silniku włączysz podgrzewanie szyby, szyb?

H0bbiT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2012, 18:30   #12
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Cytat:
Napisał H0bbiT Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zapewne nie - bo cóż moze sie stać jak w czasie odśnieżania wozu na uruchomionym silniku włączysz podgrzewanie szyby, szyb?
chyba nie czytałeś tego wątku uważnie, ale w 1.8TDCI po odpaleniu i załączeniu się świec na początku ładowanie wynosi jakieś....12.7V :-) może ciut więcej - czyli brak ładowania.

Pewnie możesz sobie sam odpowiedzieć na pytanie co się stanie jak załączysz ogrzewanie szyby do tego - oczywiście przedniej zwłaszcza.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2012, 18:57   #13
H0bbiT
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: z neta
Model: Focus, Citroen C4 coupe VTS
Silnik: 18TDDI, 2.0 HDI 16V
Rocznik: 2000,2005
Postów: 101
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Stanie się to, że więcej pobierzesz prądu z magazynu jakim jest akumulator jak dasz, ale w czasie jazdy ten stan powinien ulec wyrównaniu.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie łam się, nasza zima to w dalszym ciągu dla producentów aut coś nie zrozumiałego.
H0bbiT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2012, 20:13   #14
transdan
ford::beginner
 
Avatar transdan
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-04-2011
Skąd: Gdańsk
Model: Ford focus Mk2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 17
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Albo jak akumulator jest niedoładowany - włączysz grzanie szyb zimą, silnik pracuje(altek nie ładuje jeszcze) pójdziesz do domu po coś na chwilę, przychodzisz a samochód zgasł - z życia wzięte.
transdan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2012, 20:27   #15
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Cytat:
Napisał H0bbiT Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Stanie się to, że więcej pobierzesz prądu z magazynu jakim jest akumulator jak dasz, ale w czasie jazdy ten stan powinien ulec wyrównaniu.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Przy założeniu, że potem zrobisz 30km. Jak ktoś jeździ na krókich trasach to: zapłon + grzanie świeczek + ogrzewanie szyby + radio + klima + nie wiadomo jeszcze co = nie ma szans doładować. Po paru razach padnie. A jeszcze gdy aku będzie długo niedoładowany/permanentnie to ulega stopniowemu zasiarczeniu o mówi: Pa Pa.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2012, 20:44   #16
H0bbiT
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: z neta
Model: Focus, Citroen C4 coupe VTS
Silnik: 18TDDI, 2.0 HDI 16V
Rocznik: 2000,2005
Postów: 101
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Zgasł bo oddalanie się od samochodu uruchomionego jest zabronioneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. grzanie na parkingu także. A tak na poważnie to kierowcy z brakiem ładowania przejeżdżają dziesiątki kilometrów i im nie gaśnie a TU mówimy o krótkotrwałym nie doładowaniu. Jak ktoś ma zrypany akumulator to najbardziej inteligentny samochód myślał za niego nie będzie. Biorąc pod uwagę nasze warunki klimatyczne trzeba brać pod uwagę przy zakupie akumulatora jego pojemność i ilośc elektroniki na pokładzie a z problemem nie doładowania aku na krótkich odcinkach barykaja się wszyscy użytkownicy aut nie tylko właściciele Focusa.....
H0bbiT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-12-2012, 21:21   #17
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

No i żeś powiedział co wiedział. I co mam sobie kupić akumulator 200Ah, a ładowanie na pokładzie poniżej 13.8V? I co mi to da? Że się rozładauje po 6 miesiąca a nie dwóch?
Świetny pomysł...

Jak ładowanie jest do...bani, to żaden AKU nic nie poradzi. Silniki 1.8TDCI Forda mają problem i po odpaleniu ładowanie jest nawet nie dostateczne. Wada fabryczna i tyle. Każdy zdrowy samochód nie ważne kiedy, zawsze ma ładowanie minimum 13.9V i maksium 14.4V.
Temat jak dla mnie do zamknięcia - wyczerpany już maksymalnie.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2012, 12:09   #18
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Cytat:
Napisał transdan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Albo jak akumulator jest niedoładowany - włączysz grzanie szyb zimą, silnik pracuje(altek nie ładuje jeszcze) pójdziesz do domu po coś na chwilę, przychodzisz a samochód zgasł - z życia wzięte.
Jak napiecie spadnie ponizej minimum to czesc odbiornikow sie wylaczy-sa uklady za to odpowiedzialne ktore w przypadku zbyt duzego spadku napiecia odlaczaja przednia szybe.
Pozatym alternator ma okolo 50%(np60A)mocy na wolnych obrotach ale przy okolo 1500rpm bedzie mial juz prawie 100%(np120A) mocy. To oznacza ze jak tyko zaczniecie ruszac to akumulator szybko sie naladuje.

Panowie nie czytacie dokladnie... swiece zarowe grzeja sie w ciagu okolo 30sek po uruchomieniu silnika. W czasie jazdy napiecie moze byc i 13,8V ale takie napiecie juz laduje akumulator. Owszem nie laduje go do maksimum ale wazne ze laduje.
Pozatym im dluzej akumulator sie laduje tym mniej pradu pobiera. i automatycznie chcac niechcac z czasem napiecie i tak wzrosnie w ciagu nawet 5minutowej jazdy i akumulator zdazy sie naladowac.


Cytat:
Napisał maureliusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No i żeś powiedział co wiedział. I co mam sobie kupić akumulator 200Ah, a ładowanie na pokładzie poniżej 13.8V? I co mi to da? Że się rozładauje po 6 miesiąca a nie dwóch?
Świetny pomysł....
moze 200Ah to przesada ale pomysl nie glupi bo wiekszy akumulator =wieksze mozliwe przerwy w ladowaniu, a akumulator i tak sie naladuje w ciagu 5-10minut jezeli ma duzy prad rozruchowy. Pozatym i wiekszy akumulator tym wiecej pradu moze zmagazynowac i tym szybciej prąd magazynuje.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2012, 22:23   #19
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1. Jak napiecie spadnie ponizej minimum to czesc odbiornikow sie wylaczy-sa uklady za to odpowiedzialne ktore w przypadku zbyt duzego spadku napiecia odlaczaja przednia szybe.
2. Pozatym alternator ma okolo 50%(np60A)mocy na wolnych obrotach ale przy okolo 1500rpm bedzie mial juz prawie 100%(np120A) mocy. To oznacza ze jak tyko zaczniecie ruszac to akumulator szybko sie naladuje.
3. Panowie nie czytacie dokladnie... swiece zarowe grzeja sie w ciagu okolo 30sek po uruchomieniu silnika. W czasie jazdy napiecie moze byc i 13,8V ale takie napiecie juz laduje akumulator. Owszem nie laduje go do maksimum ale wazne ze laduje.
4. Pozatym im dluzej akumulator sie laduje tym mniej pradu pobiera. i automatycznie chcac niechcac z czasem napiecie i tak wzrosnie w ciagu nawet 5minutowej jazdy i akumulator zdazy sie naladowac.

5. moze 200Ah to przesada ale pomysl nie glupi bo wiekszy akumulator =wieksze mozliwe przerwy w ladowaniu, a akumulator i tak sie naladuje w ciagu 5-10minut jezeli ma duzy prad rozruchowy.
6. Pozatym i wiekszy akumulator tym wiecej pradu moze zmagazynowac i tym szybciej prąd magazynuje.
1. Sprawdziłeś czy odłącza?

2. Mam rozumieć, że alternator ładuje moje AKU prądem 120A?:-)) Ale i tak nie rozumiem twojego stwierdzenia. Ważne jest chyba napięcie, a nie prąd w przypadku ładowania w samochodzie. Wysokim prądem (relatywnie) i spadającym napięciem to ładują prostowniki (ale nie 120A oczywiście :-) )
Przy obecnych systemach Smart Charging może się mylę, ale albo masz ładowanie albo nie masz i nie ważne czy przy 600 czy 5000 rpm

3. Nie wiem jak czytam, ale:
a) sam sprawdzałem kiedyś ładowanie znajomemu i miał jakieś ledwie 12.8V po odpaleniu silnika
b) napisałem poniżej 13.8V, a nie 13.8V :-)

4. Umówmy się, że nia ma nic darmo. Jak napięcie ładowania masz np. 14.4V to AKU ładuje się do jakiś 90%. Jak masz 14.0V to pewnie 70% i choćbyś nie wiem jak długo stał i trzymał te 1500rpm to się więcej nie naładuje.

5. Większe AKU jest bez sensu według mnie. Jak ma się sprawny uklad ładowania, to AKU obliczony dla danego samochodu musi być OK. Można ewentualnie kupić coś 5-10Ah więcej i tyle.

6. Raczej ładunek, a nie prąd. Kompletnie nie rozumiem czemu szybciej magazynuje prąd czy łądunek.

Podsumowując:
Większe AKU = OK można dłużej kręcić.
Dłużej kręcić = trzeba mu więcej oddać/więcej doładować
Jeżeli ładowanie kiepskie = akumulator dłużej i gorzej doładowany
AKU dłużej i gorzej doładowany = szybsze zasiarczenie czyli kosz

Zatem:
Jeżeli ładowanie jest OK to mały AKU ma działać i też będzie OK.
Jeżeli ładowanie nie OK to mały AKU się szybciej i lepiej doładuje, zatem i tak dłużej nam posłuży.
W tej sytuacji przewymiarowany AKU według mnie kompletnie nie ma sensu = wyrzucanie kasy w błoto.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"

Ostatnio edytowane przez maureliusz ; 29-12-2012 o 22:26
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2012, 10:25   #20
H0bbiT
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: z neta
Model: Focus, Citroen C4 coupe VTS
Silnik: 18TDDI, 2.0 HDI 16V
Rocznik: 2000,2005
Postów: 101
Domyślnie Odp: Ładowanie po odpaleniu

Wszystko się zgadza, ale zauważ, że:
- samochody obecnie nasycone są full elektroniką, w moim C4 nawet automatycznie składanych lusterek wyłączyć ręcznie nie mogę. Co na to producenci aut? a no nic - zalecają stosowanie tych samych pojemności akumulatorów co przed laty w samochodach golasach! na domiar złego zapominają, że zima u nas trwa 4 miesiące i jaki wpływ ma mróz na sprawność akumulatora. Jesli nie robisz codziennych tras akumulator wytrzyma ci zimę bez zewnętrznego doładowania? - nigdy! Moze 2 tygodnie. Częstotliwość doładowania zewnętrznego zależna będzie od tego jaki masz akumulator, pogody, sprawności rozruchowej auta i z ilu odbiorników prądu korzystasz........................ a jak mam to dlaczego mam nie korzystać.
H0bbiT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.