|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-02-2012, 12:40 | #41 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-12-2011
Model: ford s max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 51
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
Niestety kumpla niema nie podłączyłem sie do kompa. Co ciekawe zauważyłem że jak odepnę czujnik MAF to sztanga geometri turbiny działa poprawnie i turbina pracuje . Natomiast przy podpiętym czujniku MAF silnik zachowuje się jak by niebyło doładowania słabo ciągnie. Jakieś sugestie? Czujnik ma padł?
|
01-02-2012, 14:05 | #42 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
Może przepływomierz? Jak odpinasz zamyka EGRa. Jak podpięty ciągle jest otwarty i stąd mulasty.
Turbina wadliwie by działała i z odpiętym i z zapiętym MAFem. Takie jest moje zdanie w temacie.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
02-02-2012, 07:19 | #43 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-12-2011
Model: ford s max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 51
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
Przeczyściłem czujnik MAF sprejem do styków przedmuchałem delikatnie powietrzem a takrze przedmuchałem czyjnik MAP ten na ruże od interculera. Sztanga turbiny zaczeła działać poprawnie, ale co zauważyłem że jak odpale to na zimnym silniku silnikiem szarpie na biegu jałowym.Trzeba jechać na kompa! A niejestem pewien czy cujnik MAP steruje doładowaniem turbiny? Jeśli tak to może ten właśnie czujnik padł? Co sądzisz?
|
02-02-2012, 18:53 | #44 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
Przepływkę czyścimy odłuszczaczem do hamulców. Żadnym spreyem do styków, WD-40 itp. - to na przyszłość.
A jak odepniesz przepływkę to przyśpiesza OK? Według mnie MAF nie wpływa na pracę turbo, a napewno nie tak, abyś czuł spadek mocy. Ja jeździłem z odpiętą wiele razy i było OK. Pamiętaj odpięcie przepływki wywali check`a przy 2-3 odpaleniu auta.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
03-02-2012, 08:56 | #45 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-12-2011
Model: ford s max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 51
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
Dzienki za porade. A mam jeszcze jedno pytanie czy czyjnik MAP czyli czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym ten przykręcany na jednego troksa czy to on steruje doładoeaniem turbiny?
|
29-06-2012, 17:33 | #46 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2012
Skąd: Gozdowo, mazowieckie
Model: Fokus MK2 FL
Silnik: 2.0 136KM
Rocznik: 2008
Postów: 7
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
Witam wszystkich. Ja i moja foczka 2.0 136ps jesteśmy już po przejściach. Wszystko zaczęło się od braku reakcji na pedał gazu więc wielka desperacja i podłączenie pod ids'a u kolegi zero błędów. Okazało się że kłopocik polega na nieprawidłowym działaniu zaworku podciśnienia (taki brązowy pod filtrem paliwa), więc kumpel zdjął zaślepił i po kłopocie.
Niestety co jakiś czas wchodził błąd 2263 przeładowanie turbo i rzadziej 0299 też przeładowanie turbo więc znowu ids i okazało się że ten zaworek ma odcinać powietrze z intercullera w momeńcie gdy turbo ma wysokie obroty. Następnego dnia sklep i zamówienie części ok 150 zł, ale jak się okazało sprzedawca ma problem ze zdobyciem oryginalnego pierburga. Po 2 miesiącach czekania zadzwoniłem do FORDA ile to kosztuje i uwaga oryginał 487 zł (boli), ale obsługa w fordzie jest dla ludzi a nie przeciwko i mówi: Pan poczeka mam jeszcze cały zestaw naprawczy z wężykami ORYGINAŁ FORD za 232 zł ucieszony mówię że zamawiam ok będzie za 2 dni (niemożliwe). Za 2 dni telefon jest i czeka wymiana 150 zł całego zestawu (panowie mit o ASO warto najpierw zapytać to nie kosztuje można być mile zaskoczonym razem z wymianą 382 zł w aso + faktura gwarancja i stempelek w książce, Teraz auto ma naprawdę 136 kucyków ) Polecam pytać Ostatnio edytowane przez rabbit8 ; 30-06-2012 o 19:58 |
02-10-2012, 12:28 | #47 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-02-2008
Model: Focus MK2
Silnik: Duratorq 1.6 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
Wyżej maureliusz napisał:
„A jak odepniesz przepływkę to przyśpiesza OK?” No właśnie, u mnie po odłączeniu przepływki przyspiesza normalnie. Co może być przyczyną braku przyspieszenia przy podłączonej przepływce? |
02-10-2012, 12:40 | #48 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 24-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 tdci 109KM
Rocznik: 2009
Postów: 39
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
yyy... uszkodzona przepływka?
|
02-10-2012, 13:14 | #49 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-02-2008
Model: Focus MK2
Silnik: Duratorq 1.6 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
Przepływka chyba nie, bo podstawiłem kolejno dwie inne używane i było nadal tak samo.
|
02-10-2012, 21:19 | #50 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299
EGR po odpięciu przepływki jest zamknięty i problem ustaje ale po kilku odpaleniach wyrzuci mila chociaż z tego co pamiętam to Maureliuszowi nie wyrzucał
|