Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-02-2012, 12:40   #41
jeremi376
ford::average
 
Avatar jeremi376
 
Zarejestrowany: 24-12-2011
Model: ford s max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 51
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

Niestety kumpla niema nie podłączyłem sie do kompa. Co ciekawe zauważyłem że jak odepnę czujnik MAF to sztanga geometri turbiny działa poprawnie i turbina pracuje . Natomiast przy podpiętym czujniku MAF silnik zachowuje się jak by niebyło doładowania słabo ciągnie. Jakieś sugestie? Czujnik ma padł?

jeremi376 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2012, 14:05   #42
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

Może przepływomierz? Jak odpinasz zamyka EGRa. Jak podpięty ciągle jest otwarty i stąd mulasty.
Turbina wadliwie by działała i z odpiętym i z zapiętym MAFem. Takie jest moje zdanie w temacie.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2012, 07:19   #43
jeremi376
ford::average
 
Avatar jeremi376
 
Zarejestrowany: 24-12-2011
Model: ford s max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 51
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

Przeczyściłem czujnik MAF sprejem do styków przedmuchałem delikatnie powietrzem a takrze przedmuchałem czyjnik MAP ten na ruże od interculera. Sztanga turbiny zaczeła działać poprawnie, ale co zauważyłem że jak odpale to na zimnym silniku silnikiem szarpie na biegu jałowym.Trzeba jechać na kompa! A niejestem pewien czy cujnik MAP steruje doładowaniem turbiny? Jeśli tak to może ten właśnie czujnik padł? Co sądzisz?
jeremi376 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-02-2012, 18:53   #44
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

Przepływkę czyścimy odłuszczaczem do hamulców. Żadnym spreyem do styków, WD-40 itp. - to na przyszłość.

A jak odepniesz przepływkę to przyśpiesza OK?

Według mnie MAF nie wpływa na pracę turbo, a napewno nie tak, abyś czuł spadek mocy. Ja jeździłem z odpiętą wiele razy i było OK.
Pamiętaj odpięcie przepływki wywali check`a przy 2-3 odpaleniu auta.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2012, 08:56   #45
jeremi376
ford::average
 
Avatar jeremi376
 
Zarejestrowany: 24-12-2011
Model: ford s max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 51
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

Dzienki za porade. A mam jeszcze jedno pytanie czy czyjnik MAP czyli czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym ten przykręcany na jednego troksa czy to on steruje doładoeaniem turbiny?
jeremi376 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-06-2012, 17:33   #46
rabbit8
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2012
Skąd: Gozdowo, mazowieckie
Model: Fokus MK2 FL
Silnik: 2.0 136KM
Rocznik: 2008
Postów: 7
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

Witam wszystkich. Ja i moja foczka 2.0 136ps jesteśmy już po przejściach. Wszystko zaczęło się od braku reakcji na pedał gazu więc wielka desperacja i podłączenie pod ids'a u kolegi zero błędów. Okazało się że kłopocik polega na nieprawidłowym działaniu zaworku podciśnienia (taki brązowy pod filtrem paliwa), więc kumpel zdjął zaślepił i po kłopocie.
Niestety co jakiś czas wchodził błąd 2263 przeładowanie turbo i rzadziej 0299 też przeładowanie turbo więc znowu ids i okazało się że ten zaworek ma odcinać powietrze z intercullera w momeńcie gdy turbo ma wysokie obroty. Następnego dnia sklep i zamówienie części ok 150 zł, ale jak się okazało sprzedawca ma problem ze zdobyciem oryginalnego pierburga. Po 2 miesiącach czekania zadzwoniłem do FORDA ile to kosztuje i uwaga oryginał 487 zł (boli), ale obsługa w fordzie jest dla ludzi a nie przeciwko i mówi: Pan poczeka mam jeszcze cały zestaw naprawczy z wężykami ORYGINAŁ FORD za 232 zł ucieszony mówię że zamawiam ok będzie za 2 dni (niemożliwe). Za 2 dni telefon jest i czeka wymiana 150 zł całego zestawu (panowie mit o ASO warto najpierw zapytać to nie kosztuje można być mile zaskoczonym razem z wymianą 382 zł w aso + faktura gwarancja i stempelek w książce, Teraz auto ma naprawdę 136 kucyków )
Polecam pytać

Ostatnio edytowane przez rabbit8 ; 30-06-2012 o 19:58
rabbit8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2012, 12:28   #47
tadro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-02-2008
Model: Focus MK2
Silnik: Duratorq 1.6 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 15
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

Wyżej maureliusz napisał:
„A jak odepniesz przepływkę to przyśpiesza OK?”
No właśnie, u mnie po odłączeniu przepływki przyspiesza normalnie. Co może być przyczyną braku przyspieszenia przy podłączonej przepływce?
tadro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2012, 12:40   #48
Teres
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 24-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 tdci 109KM
Rocznik: 2009
Postów: 39
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

yyy... uszkodzona przepływka?
Teres jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2012, 13:14   #49
tadro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-02-2008
Model: Focus MK2
Silnik: Duratorq 1.6 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 15
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

Przepływka chyba nie, bo podstawiłem kolejno dwie inne używane i było nadal tak samo.
tadro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2012, 21:19   #50
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Sterowanie turbiną 1.6 109KM, błąd P0234, P0299

EGR po odpięciu przepływki jest zamknięty i problem ustaje ale po kilku odpaleniach wyrzuci mila chociaż z tego co pamiętam to Maureliuszowi nie wyrzucał
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.