|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-08-2012, 17:21 | #21 |
ford::beginner
Imię: alfred
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: suwałki
Model: scorpio
Silnik: 2000
Rocznik: 1995
Postów: 18
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Będzie kulał bo mój kuleje nadal. Dziś sprawdziłem wiązkę od spodu. Już ktoś zrobił dobrą robotę za mnie ponieważ wiązka nie szła już w podłużnicy tylko na niej do komputera. Sprawdziłem również czy jakiś pin nie jest luźny wszystko gra a on dalej kuleje, kicha. Chyba to jednak komp. Dokonałem zakupu ma przyjść. Mówicie, że wystarczy wypiąć tamten i wpiąć nowy bez żadnego programowania. Nadmieniam że zakupiony jest o tych samych symbolach jak poprzedni tylko różni się kodem kreskowym, który ma zawarte wszystkie informacje, gdzie kiedy, przez kogo, jaka zmiana itd.
Ciśnienie w benzyniakach 11-13 to jest dobre co innego jak by było 4-5 atm.lub 0 to bym szybko doszedł. Gufer wykluczam sterowanie Zenita jest nowy, ale poprzednio miałem BC Seqent 24 i tak samo się zachowywał. Przez tą usterkę przekopałem cały samochód. Ale jak dojdę to zacznę montować wodór do swego autka. Muszę się uporać z tą wadą. Jest wspaniały do jazdy. pozdrawiam |
22-08-2012, 18:42 | #22 |
Postów: n/a
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Ta wiązka nigdy w podłużnicy nie biegła . Tylko leży na niej . Pęka izolacja kabli . Do póki nie jest to ruszane albo auto po jakiś dziurach nie jezdzi jest spokój . Wystarczy że będzie montowane LPG i zaczynają sie cyrki . Pozatym kable tak przypadkiem z kabiny wychodzą na podłużnicę tuż pod odpływem podszybia . Zatem w ulewę cała woda po tym leci .Przy popękanej izolacji miedź szybko rozlatuje się i po zabawie .
Podmieniaj i tyle . Jeśli moduł immo jest oddzielny to nie ma problemu . Może przypadkiem upaliło wyjście do wtrysku . |
22-08-2012, 21:30 | #23 | |
Postów: n/a
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Cytat:
Tamten kolega nie napisał jakie ma ciśnienie na 3 cim cylindrze, jak 11 atm to przy złym stanie instalacji elektryczno- elektronicznej nie będzie pracował na tym cylindrze, a bajki 4 lub 5 atm i silnik pracuje to utopia. Może zapali, ale jechał nie będzie.Możesz się zgadzać ze mną, lub nie ,ale to już Twój problem. |
|
23-08-2012, 06:40 | #24 |
ford::beginner
Imię: alfred
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: suwałki
Model: scorpio
Silnik: 2000
Rocznik: 1995
Postów: 18
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Gufer dziękuję. Dziś wobec powyższego sprawdzam całą od kompa do czarnej kostki przy silniku. Jak czytałem wypowiedzi większości to każdy pisał o podłużnicy więc myślałem, że ta wiązka idzie w podłużnicy. Urwanie, przerwę przewodu od silnika do czarnej kostki wykluczam, ale może być luźny (brak dobrego styku) w kostce na listwie wtryskowej. Przewody te posprawdzałem, ale do głowy mi nie przyszło, że może ona być uszkodzona. Jednak to będzie nie to ponieważ lpg wcięte jest poza kostką. ale sprawdzę i to. Nie zaszkodzi.
Tak poza nawiasem. Panowie jeżeli silnik nie pobiera oleju to znaczy jest coś bardzo poważnego-usterka. Na świecie jeszcze nikt nie dał rady wyprodukować silnika który by nie pobierał oleju. Jest tylko sprawa ile jego ubywa. Natomiast jeżeli nie ubywa olej na miarce to znaczy, że do oleju przedostaje się paliwo. A to jest super niebezpieczne dla silnika i jego żywotności. Więc prosty wniosek, jeżeli kupujemy samochód i właściciel twierdzi że nie ubywa oleju w silniku po przejechaniu n.p. 10 tys km to raczej nie kupujcie takiego auta. Ciśnienie 17-20 atm? albo jest przyrząd niesprawny i zawyża pomiar lub niewłaściwy pomiar. Podczas pomiaru ciśnienia, przepustnica powinna być otwarta, to znaczy pedał gazu wciśnięty do oporu-podłogi. Następny pomiar od poprzedniego powinien być powtórzony po 15-20 min. Wówczas jest prawidłowy odczyt i mamy średnią pomiaru. pozdrawiam |
23-08-2012, 07:31 | #25 |
Postów: n/a
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Generalnie jeśli w aucie nie została wymieniona instalacja na podłużnicy i silniku polecam posiadać sprawną gaśnicę ewentualnie sportowe buty . Bo się lubi to ładnie sfajczyć w ostatnim etapie .Troszkę tego widziałem . Dla pocieszenia dodam że Scorpio jest tylko pionierskim autem z tym problemem . Wiele aut ma to samo .
Ciśnienie sprężania nie jest identyczne dla wszystkich silników benzynowych na świecie . |
24-08-2012, 18:06 | #26 |
ford::beginner
Imię: alfred
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: suwałki
Model: scorpio
Silnik: 2000
Rocznik: 1995
Postów: 18
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Czy może ktoś z Was się orientuje ile sond ma mercedes
Mercedes â Benz Model: C - 180 T Kombi Classic Numer identyfikacyjny pojazdu: WDB2020781F778416 Rok produkcji: 1998 Pojemność silnika: 1799 cm3 Moc: 90 KW i jakie , rozchodzi mi się czy szeroko pasmowe czy wąsko? 0-1V czy 0-5V lub jeną i drugą. |
31-08-2012, 17:35 | #27 |
ford::beginner
Imię: alfred
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: suwałki
Model: scorpio
Silnik: 2000
Rocznik: 1995
Postów: 18
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Witam.
Wymieniłem komputer o takich samych symbolach. Odpalił bez jakichkolwiek przeszkód, bez zarzutu. Jeszcze od czasu do czasu pyrknie na gazie. Natomiast na benzynie jak dodam raptownie gazu to wolno wchodzi w obroty i dochodzi do 3 tys o jak mało dodaję gazu to wejdzie do 6 tys, jak raptownie to i 4 tys mu jest trudno uzyskać. Podejrzewam albo filtr paliwa lub pompa paliwa. Może jest coś innego? ale mi więcej do głowy nic nie przychodzi. Ponownie podłączyłem stary komputer zaczął kichać prychać i wariować, tak jak poprzednio. Więc zmieniłem i jest prawie ok. pozdrawiam Więc śmiało można zmieniać sterowniki wtrysku-komputery ale o tych samych symbolach bez obaw że nie będzie działał, oczywiście jeżeli będzie sprawny. |
01-09-2012, 18:44 | #28 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2006
Skąd: Sobótka
Model: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.3 16V + LPG
Rocznik: 1997
Postów: 300
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
A może masz jeszcze katalizator, którego wkładu tam już dawno nie powinno być?
__________________
Pozdrawiam. 1Bodzio. |
03-09-2012, 19:36 | #29 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 03-06-2012
Model: Ford Scorpio
Silnik: 2.0 16v
Rocznik: 1994
Postów: 90
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Cytat:
Bajki opowiadasz z tym cisnieniem, dla 2.0 durateca benzyny przy nowym ma na poziomie 13 bar 3.0 z bmw ma podane ze prawidłowe cisnienie powinno wynosic 12 bar 19 to chyba w dieslu albo Ty podajesz w jakieś innej jednostce. http://www.ceramizer.pl/images/stori...prezania-a.jpg Tutaj masz , wypalona uszczelka pomiedzy 2i3 cylindrem reszta ok. Skala jest do 15 bar a Twoj benzyniak ma 19 bar?? no to powodzenia . |
|
13-09-2012, 20:39 | #30 |
ford::beginner
Imię: alfred
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: suwałki
Model: scorpio
Silnik: 2000
Rocznik: 1995
Postów: 18
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Już myślałem , że mam problem z głowy.Po wymianie komputera tak jakby trochę się poprawiło ale dalej strzela. Jak zimny silnik po uruchomieniu gaśnie. Nie można dodać gazu ponieważ również gaśnie.
Czy czasem przepustnica-to znaczy potencjometr czasem nie jest uszkodzony. Dziwna sprawa jak silnik się rozgrzeje gdzieś do 40-50 stop C to nie gaśnie ale ciężko wchodzi w obroty. Potrafi strzelać na benzynie i gazie. Ma nową uszczelkę pod głowicą sprawdzone cewki i podmieniane, wymienione czujniki wału i wałka rozrządu, świece, przewody wysokiego napięcia. Nie sprawdzałem jeszcze pompki paliwa, ale to samo jest na gazie to znaczy lepiej wchodzi w obroty ale z oporem. Zawziął się na mnie . Nie wiem gdzie jeszcze szukać czego. pozdrawiam |