|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-08-2012, 21:04 | #11 |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-12-2008
Skąd: krzczonów
Model: scorpio A8/focus
Silnik: 4,2 4X4/bob 4x4 msb/2.0tdci
Rocznik: 96/99/2006
Postów: 1,241
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
uwalone sterowanie
|
19-08-2012, 19:20 | #12 |
ford::beginner
Imię: alfred
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: suwałki
Model: scorpio
Silnik: 2000
Rocznik: 1995
Postów: 18
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Witam ja mam problem od czasu do czasu nie pracuje na 1 cylindrze. Potrafi strzelać na gazie i na benzynie. Powymieniałem wszystko co możliwe łącznie z czujnikami obrotów wału, wałka rozrządu i jest to samo. Czy jest możliwość, że padł komputer?
Wiązka była w opłakanym stanie, możliwe że doszło do zwarcia. On coraz gorzej zaczął pracować od dłuższego czasu a teraz to już same szarpanie i strzały. Jeszcze czy jak wymienię komputer o tych samych symbolach to muszę zmieniać kluczyk, czy muszę przeprogramowywać komputer. Czy wystarczy podłączyć? i będzie ok. Z takimi samymi symbolami jest na allegro. pomóżcie, ręce opadają. Byłem w trzech miejscach na komputerach nic nie wykazało. Scorpio 95r 2l dohc Z gory dziękuję. |
19-08-2012, 21:02 | #13 |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-12-2008
Skąd: krzczonów
Model: scorpio A8/focus
Silnik: 4,2 4X4/bob 4x4 msb/2.0tdci
Rocznik: 96/99/2006
Postów: 1,241
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
wiązki zrobione
bo komp jakby był uszkodzony to raczej na stałe by nie pracował wymieniasz sam komp jak imo masz z boku z lewej strony koło kompa pod taką blachą czarne takie coś |
19-08-2012, 22:12 | #14 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-02-2007
Skąd: Radzionków (Śląskie)//Koczała (Pomorskie)
Model: Scorpio - Sedan
Silnik: 2.0 16V DOHC + LPG
Rocznik: 1995
Postów: 1,285
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
wystarczy mieć kompa o tych samych mumerach i autko będzie gadać.ja na twoim miejscu poszukał bym nieszczelności w dolocie lup przyczyny w padającej cewce zapłonowej.,a świece i przewody WN kiedy wymieniałeś????jeszcze może być przyczyna taka że jak z reaonatora wychodzą węże na przepustnice jet założona klapka przynajmniej u mnie była usunołem ją i przestało strzelać.
__________________
Był:Ford Escort 1.3 Jest:Ford Scorpio 2.0 16V |
20-08-2012, 18:37 | #15 | |
ford::beginner
Imię: alfred
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: suwałki
Model: scorpio
Silnik: 2000
Rocznik: 1995
Postów: 18
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Wiązkę całą poizolowałem od wtrysków aż do kostki co wchodzi na nadkolu. Taka dość duża. Przewody-izolacja się kruszyła a może i było zwarcie pomiędzy jakimiś przewodami. Cewki zmieniałem na zakupione i to samo przerywa i szarpie. Przewody wysokiego napięcia dobre sprawdzone, świece wymienione na nowe, iskra jest na każdym cylindrze. EGR sprawny, Ciśnienie w cylindrach 11-13. Głowica zdejmowana i założona pomimo dobrego ciśnienia. Sprawdzona dla pewności.
Ale podczas sprawdzania zauważyłem, że cewki z gazu pracują trzy a jedna pierwsza od czasu do czasu. Więc zamieniłem przewody aby sprawdzić cewkę gazową, pracuje pierwsza. Natomiast ta z pierwszego założona na inną nie pracuje. Sprawdziłem połączenia pierwszego obwodu gazowe dobre bez pomyłek, praca taka sama kicha prycha od czasu do czasu chwyci i dalej kicha. Cytat:
Wszystkie podciśnienia dobre, na kompie pokazuje Map 250 do 280. Gdyby była jakaś nieszczelność to by MAP był wysoki. Mówię wam obłęd. Boję się tego nowego komputera sterowania czy mi zagada, po wymianie. Nigdy nie miałem takiego przypadku. Już z tymi przerywaniami walczę ok pół roku. Piszesz o czarnej skrzyneczce obok komputera i co z nią zrobić? pozdrawiam Ostatnio edytowane przez albert235 ; 20-08-2012 o 18:43 |
|
20-08-2012, 18:48 | #16 |
Postów: n/a
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Ciśnienie 11-13 atm w cylindrach, to jest początek końca silnika. Jeżeli na 3 cylindrze masz 11 atm to nic dalej nie szukaj, ja miałem to samo.Nie palił na 34 cylindrze, ciśnienie było podobne.Wymieniłem tłoki na nowe i nowe pierścienie, bez szlifowania, mam teraz 17-18 atm w cylindrach, pali na wszystkich, nic nie bierze oleju, i tak powinno być.
|
20-08-2012, 22:32 | #17 |
Postów: n/a
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Bez przesady , będzie miał i 4 atm i będzie działał . Pozatym ma taki wynik na 4 tłokach . Nie czepiałbym się tego .
Albert235 > no jak nadal nie ma sterowania to mogły kable paść na odcinku od tej dużej wtyczki co mówiłeś w stronę komputera . zamień na chwilę wtyczki wtrysków między sobą . Przed tym zmierz oporność cewek wtrysków . Czy przypadkiem przez zwarcie nie spaliło ich . Ostatnio edytowane przez Gufer ; 20-08-2012 o 22:35 |
21-08-2012, 06:49 | #18 |
ford::beginner
Imię: alfred
Zarejestrowany: 16-07-2012
Skąd: suwałki
Model: scorpio
Silnik: 2000
Rocznik: 1995
Postów: 18
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Niektóre z nich już są sprawdzone. Tak w formie wyjaśnienia ciśnienie 11-13atm jest dobre. Jak wspomniał kolega nawet przy ciśnieniu 4atm na jednym cylindrze by pracował.
Mierzyłem oporność na cewkach jest prawie taka sama na wszystkich. iskry są na wszystkich cylindrach. Tylko nie pracuje pierwsza cewka na listwie gazowej od czasu do czasu. Te cewki są równolegle (szeregowo) połączone z wtryskiwaczami benzynowymi. Jeżeli ta cewka nie pracuje to i benzynowy wtrysk nie będzie pracował. Co najdziwniejsze, że na komputerze pokazuje że wszystkie wtryski pracują na benzynie i gazie bez żadnych przerw. Rzeczywiście odcinka wiązki od tej kostki do kompa -ECU nie sprawdzałem.. Może tam być gdzieś jeszcze uszkodzona wiązka. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Może jakaś błachostka komplikuje całą pracę. Jak dojdę za Waszą pomocą to poinformuję. Tak na marginesie zajmuję się mechaniką samochodową od 86r instalacjami gazowymi od lat 90 wodorem od dwóch lat. pozdrawiam |
21-08-2012, 21:24 | #19 |
Postów: n/a
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
sekwencja przełącza wtryski benzynowe na gazowe . z tym przy pracy na gazie słucha benzynowych i do tego dorzuca swoją poprawkę .
opcje są dwie : faktycznie wiązka podłużnicy ( co nie jest nowością ) usterka w samym sterowniku lpg i raz łączy raz nie . |
22-08-2012, 14:47 | #20 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 03-06-2012
Model: Ford Scorpio
Silnik: 2.0 16v
Rocznik: 1994
Postów: 90
|
Odp: nie pali na trzecim cylindrze
Cytat:
|
|