|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-05-2012, 18:48 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2006
Skąd: Piaseczno
Model: był MDO MKIV GHIA X KOMBI, jest JEEP Grand Cherokee S-Limited
Silnik: był 2,0 TDCI, jest 3.0 CRD
Rocznik: był 2009/2010, jest 2010
Postów: 681
|
Pytanie do posiadaczy IVDC
Przebieg 39.000 km.
Od mniej więcej 2000 km (po zimie), obserwuję nieprawidłową pracę tego układu. Polega to na tym, że zatarły się różnice między poszczególnymi nastawami. Nieodczuwalna różnica miedzy "comfort" i "normal". Zrobiło się twardo, prawie tak jak na "sport". Jeżdżę od wyjazdu z salonu na 235/45/17 lato i 215/50/16 zima. Jedyna wskazówka, to w zimie przy dużych mrozach (ok -20C) przez pierwsze kilka kilometrów, po odpaleniu rano, skrzypiało zawieszenie na nierównościach. Jutro jadę do ASO zgłosić na gwarancji tę usterkę. Ponieważ gwarancja kończy za 10 dni, obawiam się, że będą starać się zbyć mnie znanym "tak ma być". Doradźcie jak to zweryfikować poza ASO. Czy np. wartości badania amortyzatorów na wydrukach ze stacji diagnostycznej powinny się różnić dla poszczególnych opcji ?
__________________
§23 |
31-05-2012, 21:11 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Pytanie do posiadaczy IVDC
A przy przejeżdżaniu przez śpiącego policjanta czujesz wyraźną różnicę między sport a comfort?
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
31-05-2012, 21:13 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2006
Skąd: Piaseczno
Model: był MDO MKIV GHIA X KOMBI, jest JEEP Grand Cherokee S-Limited
Silnik: był 2,0 TDCI, jest 3.0 CRD
Rocznik: był 2009/2010, jest 2010
Postów: 681
|
Odp: Pytanie do posiadaczy IVDC
No właśnie nie.
Edit: Sorry zełgałem. Nie robiłem tego doświadczenia. Sprawdzę. Bardziej chodziło mi o to, że na normal i comfort jest praktycznie bez różnicy i bardziej twardo niż było. W zeszłym roku comfort był jak tapczan, idealnie wybierał małe nierówności i dziury.
__________________
§23 Ostatnio edytowane przez berater ; 31-05-2012 o 21:28 |
31-05-2012, 21:41 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Pytanie do posiadaczy IVDC
Ja praktycznie nie używam normala. Tylko comfort lub sport.
Ciężko mi określić różnicę, jaka powinna być między normalem a comfortem.
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
31-05-2012, 21:46 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2006
Skąd: Piaseczno
Model: był MDO MKIV GHIA X KOMBI, jest JEEP Grand Cherokee S-Limited
Silnik: był 2,0 TDCI, jest 3.0 CRD
Rocznik: był 2009/2010, jest 2010
Postów: 681
|
Odp: Pytanie do posiadaczy IVDC
A jak sadzisz, dlaczego comfort stał się znacznie mniej komfortowy (bardziej twardy). Tu czuję wyraźną zmianę w stosunku do zeszłego roku.
__________________
§23 |
31-05-2012, 22:18 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Pytanie do posiadaczy IVDC
Nie mam pojęcia. Może faktycznie coś się zepsuło. Mi na gwarancji wymieniali tylne amorki, bo w jednym z nich był wyciek. Ale wtedy nie zauważyłem różnicy w tłumieniu.
Jedyne, co mi przychodzi do głowy porównać różnice w tłumieniu na poszczególnych trybach na stacji diagnostycznej, gdyby ASO się migało od diagnostyki (w wielu ASO mają sprzęt do diagnostyki i są w stanie zrobić to na miejscu). W razie problemów służę swoim Fordem jako materiałem porównawczym.
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
02-06-2012, 19:32 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-02-2011
Skąd: Włocławek
Model: Ford Mondeo Titanium X
Silnik: 1,8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 45
|
Odp: Pytanie do posiadaczy IVDC
ja nie ma tego wynalazku... ale po zmianie z zimowych 215/55/R16 i powrót do 235/45/R17 byłem załamany .. jak jest twardo... jak niekomfortowo.
Po dwóch tygodniach męczarni coś mnie tkneło.. podjechałem na stacje i pomierzyłem ciśnienia - łobuzy w profesjonalnym serwisie napompowali prawie 3 atmosfery do kół. Po upuszczeniu powietrza jest juz całkiiem nieźle.... |
25-10-2012, 13:20 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-08-2012
Skąd: z nad morza
Model: mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 40
|
Odp: Pytanie do posiadaczy IVDC
Cytat:
Ostatnio edytowane przez sl10 ; 26-10-2012 o 14:04 |
|
26-10-2012, 08:56 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-04-2010
Model: Mondeo MKIV Kombi Ghia
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 209
|
Odp: Pytanie do posiadaczy IVDC
Myślę, że odpowiedź w tej materii może dać tylko pomiar zawieszenia dla każdej nastawy IVDC, który można wykonać w dowolnej stacji diagnostycznej posiadającej odpowiedni sprzęt. Do tego nie jest potrzebne ASO.
U mnie nie zauważyłem na razie żadnego ujemnego efektu. Większość przejeżdżam na ustawieniu Normal, Komfort włączam tylko na bardzo nierównych nawierzchniach. Najrzadziej korzystam z ustawienia Sport, ale przyznaję na krętej drodze o równej nawierzchni jest to najlepsze ustawienie, samochód najlepiej się prowadzi (polecam trasę Baligród - Ustrzyki Górne w Bieszczadach). Ostatnio edytowane przez grafmarr ; 26-10-2012 o 09:01 |