|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-11-2011, 18:10 | #141 |
ford::average
Imię: Gery
Zarejestrowany: 21-02-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 Ti-VCT 120km
Rocznik: 2011
Postów: 58
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Wszystko zależy od wielu czynników.
W moim mam w komputerze system EcoDrive i pokazuje on mi w tej chwili 64% jazdy z zimnym silnikiem, tak jak wcześniej pisałem robię krótkie odcinki po mieście i nie zdąrzy się zagrzać, a wiadomo wtedy spalanie jest największe. Może coś usprawnili, ale specjalnie się nie wysilając nawet w tych warunkach nie mam większego spalania jak 9,4. Może to zasługa podpowiedzi komputera kiedy zmieniać biegi? Jeździłem do tej pory Focusem 115 Ti-VCTw sedanie i muszę przyznać, że palił nieco więcej może to zasługa właśnie podpowiedzi komputera? Fakt ilość płatków w kwiatkach, które nagradzają kierowcę za płynność jazdy, czy sposób zmiany biegów, czy prędkość trochę mobilizują, ale nie zauważyłem żebym się wolniej w ten sposób poruszał. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez Aleksander96 ; 14-02-2013 o 23:21 |
26-11-2011, 13:19 | #142 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-11-2011
Skąd: Skarżysko
Model: Mondeo IV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 3
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Jestem nowym forumowiczem i mam pytanie co do zakupu nowego mondeo 1.6 125KM - Ambiente + Silver X. Czy starczy mocy w stosunku do masy samochodu. Jakie są wasze doświadczenia z użytkowania po przejechaniu iluś tysięcy kilometrów. Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego - salon Auto-Skar w Kielcach . Czy ktoś z użytkowników zauważył , że promocja na Mondeo 1.6 125KM jest jakby tylko w salonie, w internecie już mniej - trochę to mnie zastanawia.
|
26-11-2011, 21:56 | #143 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2009
Model: Mustang GT
Silnik: 5.0
Rocznik: 2015
Postów: 180
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Może jest z wyprzedaży 2011
__________________
Mondeo 2.0 EB Mustang GT 2015 |
26-11-2011, 23:56 | #144 | |
ford::average
Imię: Gery
Zarejestrowany: 21-02-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 Ti-VCT 120km
Rocznik: 2011
Postów: 58
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Cytat:
Jeśli o mnie chodzi to jestem zadowolony, nie jest to zawalidroga. Ja zrobiłem sobie przed zakupem jazdę testową i wiedziałem co biorę. Oczywiście jak ktoś przesiada się z mocniejszej wersji będzie odczuwał deficyt mocy, ale naprawdę jeździ się przyjemnie. Dynamiczna jazda zmusza do czerpania z wyższych obrotów, ale TI-VCT tego się nie boi a wręcz lubi. Z drugiej strony w tej chwili trudno jest znaleźć na rynku tej klasy auto w cenie klasy kompakt. Zawsze trzeba dokonywać jakiś kompromisów, dla mnie zakup w tej specyfikacji i wersji (przy przebiegach do 15000 rocznie) był takim kompromisem. Ostatnio edytowane przez Aleksander96 ; 14-02-2013 o 23:19 |
|
18-03-2012, 17:53 | #145 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-03-2009
Skąd: mazowsze
Model: mondeo mkIV
Silnik: 1.6 benzyna 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 141
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Witam, ja w troche innym temacie. Po ostatnim przeglądzie, filtry, olej plus swiece, zauwazyłem w moim autku dziwne objawy, choc nie jestem na 100% pewien, ze przed wymiana świec tak nie było. Sprawa dotyczy obrotów na luzie. Gdy dojeżdzam do skrzyzowania, na rozgrzanym silniku, wrzucam na luz, jadę z prędkością 30-40, obroty powiedzmy z 2200 spadaja na 1200-1300 i utrzymuja sie do chwili zatrzymania auta (jade bez wcisnietego sprzeęgła), na postoju wynoszą jakies 850-900. Czasami podczas tego dojeżdzania, w tych okolicach 1200obr lekko podskoczą,o jakies 50-100 obr. Nie wiem, czy wczesniej obroty spadały do ok 850-900, ale teraz staja na tych 1200-1300 do chwili zatrzymania sie. Podobnie jest podczas dojeżdzania na wciśniętym sprzęgle, na zimnym silniku obroty sa oczywiście stosunkowo wyższe. Koledzy, czy tez tak macie czy tez mam sie wybrać do ASO, bo może swiece cos nie teges (choć oczywiscie oryginały. Poza tym autko i silnik 100% bez zarzutów. pozdr
|
18-03-2012, 19:45 | #146 |
ford::average
Imię: MAREK
Zarejestrowany: 03-12-2010
Skąd: Lokeren,Belgia(czasem Tarnów)
Model: mk-4,black panter
Silnik: 1600,125KM
Rocznik: 2009
Postów: 83
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Normalnie to powinny ci się obroty utrzymywać na luzie w okolicach 800-900 obr.Jeśli jak piszesz na dojeździe na luzie do świateł masz ok,1200 to moim zdaniem jest coś nie tak(mnie spadają do 900 i tak trzymają).A jak odpalisz auto, i chodzi sobie na luzie to obroty też się wachają?(oczywiście gdy silnik się już zagrzeje,bo na zimnym to normalne że ma ok 1200 obr.)
__________________
POZDRAWIAM -Marek Było kiedyś -oby to równie dobrze służyło http://emotikona.pl/emotikony/pic/2flaga.gif |
18-03-2012, 20:02 | #147 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-03-2009
Skąd: mazowsze
Model: mondeo mkIV
Silnik: 1.6 benzyna 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 141
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
na postoju i cieplym silniku obroty sa stale-850-900 i nic nie skacze.ppzdr
|
19-03-2012, 10:03 | #148 |
ford::specialist
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Popatrzyłem jak to jest u mnie.
Po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz obroty płynnie schodzią do ok 900. Na biegu jałowym również utrzymuje się ok. 900, pewne wachnięcie występuję podczas załaczania sprężarki klimatyzacji ale to objaw normalny. Pozdrawiam |
19-03-2012, 12:02 | #149 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-03-2009
Skąd: mazowsze
Model: mondeo mkIV
Silnik: 1.6 benzyna 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 141
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Dzięki Panowie, tak czulem,że cos jest inaczej niz przed wymianą świec. No to lecę do ASO....
Jestem po rozmowie z ASO- pan twierdzi, że ze swiecami nie ma to nic wspólnego i to tylko zbieg okolicznosci, że te obiawy wystapiły od razu po przeglądzie i wymianie świec. Pan spec obstawia przepustnice lub cos innego. Panowie, czy świece moga miec wpływ na takie zachowanie obrotów silnika czy tez gdzie szukac przyczyny? Z góry dziekuje za pomoc i zyczliwość. Ostatnio edytowane przez marekce1 ; 19-03-2012 o 14:17 |
19-03-2012, 14:22 | #150 |
ford::specialist
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
|
Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Zanim pojedziesz do ASO sprawdź złacza elektryczne w okolicy przepustnicy, uładu egr itp.
Może jak robili przegląd to coś odłączyli (bo im przeszkadzało) a później niedokładnie wpięli złacze. Objawy są takie jakby gdzieś występował nieprawidłowy sygnał (np. zwiększona rezystancja na niestabilnym łączu) i komputer silnika zwiększa obroty. Trochę teoria nt."prądów błądzących" ale kto wie? Pozdrawiam Ps. Jeżeli zmieniali filtr kabinowy to sprawdź czy dobrze spięli złacze pedału gazu Ostatnio edytowane przez kolonez ; 19-03-2012 o 14:30 |
|
|
|