Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-11-2011, 18:10   #141
Aleksander96
ford::average
 
Avatar Aleksander96
 
Imię: Gery
Zarejestrowany: 21-02-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 Ti-VCT 120km
Rocznik: 2011
Postów: 58
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Wszystko zależy od wielu czynników.
W moim mam w komputerze system EcoDrive i pokazuje on mi w tej chwili 64% jazdy z zimnym silnikiem, tak jak wcześniej pisałem robię krótkie odcinki po mieście i nie zdąrzy się zagrzać, a wiadomo wtedy spalanie jest największe.
Może coś usprawnili, ale specjalnie się nie wysilając nawet w tych warunkach nie mam większego spalania jak 9,4. Może to zasługa podpowiedzi komputera kiedy zmieniać biegi?
Jeździłem do tej pory Focusem 115 Ti-VCTw sedanie i muszę przyznać, że palił nieco więcej może to zasługa właśnie podpowiedzi komputera?
Fakt ilość płatków w kwiatkach, które nagradzają kierowcę za płynność jazdy, czy sposób zmiany biegów, czy prędkość trochę mobilizują, ale nie zauważyłem żebym się wolniej w ten sposób poruszał.

Pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez Aleksander96 ; 14-02-2013 o 23:21
Aleksander96 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2011, 13:19   #142
Piterr
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-11-2011
Skąd: Skarżysko
Model: Mondeo IV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 3
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Jestem nowym forumowiczem i mam pytanie co do zakupu nowego mondeo 1.6 125KM - Ambiente + Silver X. Czy starczy mocy w stosunku do masy samochodu. Jakie są wasze doświadczenia z użytkowania po przejechaniu iluś tysięcy kilometrów. Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego - salon Auto-Skar w Kielcach . Czy ktoś z użytkowników zauważył , że promocja na Mondeo 1.6 125KM jest jakby tylko w salonie, w internecie już mniej - trochę to mnie zastanawia.
Piterr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2011, 21:56   #143
kapode
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-01-2009
Model: Mustang GT
Silnik: 5.0
Rocznik: 2015
Postów: 180
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Może jest z wyprzedaży 2011
__________________
Mondeo 2.0 EB
Mustang GT 2015
kapode jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2011, 23:56   #144
Aleksander96
ford::average
 
Avatar Aleksander96
 
Imię: Gery
Zarejestrowany: 21-02-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 Ti-VCT 120km
Rocznik: 2011
Postów: 58
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Cytat:
Napisał Piterr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jestem nowym forumowiczem i mam pytanie co do zakupu nowego mondeo 1.6 125KM - Ambiente + Silver X. Czy starczy mocy w stosunku do masy samochodu. Jakie są wasze doświadczenia z użytkowania po przejechaniu iluś tysięcy kilometrów. Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego - salon Auto-Skar w Kielcach . Czy ktoś z użytkowników zauważył , że promocja na Mondeo 1.6 125KM jest jakby tylko w salonie, w internecie już mniej - trochę to mnie zastanawia.
Ten silnik ma obecnie 120km.
Jeśli o mnie chodzi to jestem zadowolony, nie jest to zawalidroga. Ja zrobiłem sobie przed zakupem jazdę testową i wiedziałem co biorę. Oczywiście jak ktoś przesiada się z mocniejszej wersji będzie odczuwał deficyt mocy, ale naprawdę jeździ się przyjemnie. Dynamiczna jazda zmusza do czerpania z wyższych obrotów, ale TI-VCT tego się nie boi a wręcz lubi.
Z drugiej strony w tej chwili trudno jest znaleźć na rynku tej klasy auto w cenie klasy kompakt.
Zawsze trzeba dokonywać jakiś kompromisów, dla mnie zakup w tej specyfikacji i wersji (przy przebiegach do 15000 rocznie) był takim kompromisem.

Ostatnio edytowane przez Aleksander96 ; 14-02-2013 o 23:19
Aleksander96 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2012, 17:53   #145
marekce1
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-03-2009
Skąd: mazowsze
Model: mondeo mkIV
Silnik: 1.6 benzyna 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 141
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Witam, ja w troche innym temacie. Po ostatnim przeglądzie, filtry, olej plus swiece, zauwazyłem w moim autku dziwne objawy, choc nie jestem na 100% pewien, ze przed wymiana świec tak nie było. Sprawa dotyczy obrotów na luzie. Gdy dojeżdzam do skrzyzowania, na rozgrzanym silniku, wrzucam na luz, jadę z prędkością 30-40, obroty powiedzmy z 2200 spadaja na 1200-1300 i utrzymuja sie do chwili zatrzymania auta (jade bez wcisnietego sprzeęgła), na postoju wynoszą jakies 850-900. Czasami podczas tego dojeżdzania, w tych okolicach 1200obr lekko podskoczą,o jakies 50-100 obr. Nie wiem, czy wczesniej obroty spadały do ok 850-900, ale teraz staja na tych 1200-1300 do chwili zatrzymania sie. Podobnie jest podczas dojeżdzania na wciśniętym sprzęgle, na zimnym silniku obroty sa oczywiście stosunkowo wyższe. Koledzy, czy tez tak macie czy tez mam sie wybrać do ASO, bo może swiece cos nie teges (choć oczywiscie oryginały. Poza tym autko i silnik 100% bez zarzutów. pozdr
marekce1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2012, 19:45   #146
ronin71
ford::average
 
Avatar ronin71
 
Imię: MAREK
Zarejestrowany: 03-12-2010
Skąd: Lokeren,Belgia(czasem Tarnów)
Model: mk-4,black panter
Silnik: 1600,125KM
Rocznik: 2009
Postów: 83
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Normalnie to powinny ci się obroty utrzymywać na luzie w okolicach 800-900 obr.Jeśli jak piszesz na dojeździe na luzie do świateł masz ok,1200 to moim zdaniem jest coś nie tak(mnie spadają do 900 i tak trzymają).A jak odpalisz auto, i chodzi sobie na luzie to obroty też się wachają?(oczywiście gdy silnik się już zagrzeje,bo na zimnym to normalne że ma ok 1200 obr.)
__________________
POZDRAWIAM -Marek Było kiedyś -oby to równie dobrze służyło http://emotikona.pl/emotikony/pic/2flaga.gif
ronin71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2012, 20:02   #147
marekce1
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-03-2009
Skąd: mazowsze
Model: mondeo mkIV
Silnik: 1.6 benzyna 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 141
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

na postoju i cieplym silniku obroty sa stale-850-900 i nic nie skacze.ppzdr
marekce1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2012, 10:03   #148
kolonez
ford::specialist
 
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Popatrzyłem jak to jest u mnie.
Po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz obroty płynnie schodzią do ok 900.
Na biegu jałowym również utrzymuje się ok. 900, pewne wachnięcie występuję podczas załaczania sprężarki klimatyzacji ale to objaw normalny.

Pozdrawiam
kolonez jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2012, 12:02   #149
marekce1
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-03-2009
Skąd: mazowsze
Model: mondeo mkIV
Silnik: 1.6 benzyna 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 141
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Dzięki Panowie, tak czulem,że cos jest inaczej niz przed wymianą świec. No to lecę do ASO....

Jestem po rozmowie z ASO- pan twierdzi, że ze swiecami nie ma to nic wspólnego i to tylko zbieg okolicznosci, że te obiawy wystapiły od razu po przeglądzie i wymianie świec. Pan spec obstawia przepustnice lub cos innego.
Panowie, czy świece moga miec wpływ na takie zachowanie obrotów silnika czy tez gdzie szukac przyczyny? Z góry dziekuje za pomoc i zyczliwość.

Ostatnio edytowane przez marekce1 ; 19-03-2012 o 14:17
marekce1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2012, 14:22   #150
kolonez
ford::specialist
 
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
Domyślnie Odp: Właściciele MK4 silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!

Zanim pojedziesz do ASO sprawdź złacza elektryczne w okolicy przepustnicy, uładu egr itp.
Może jak robili przegląd to coś odłączyli (bo im przeszkadzało) a później niedokładnie wpięli złacze. Objawy są takie jakby gdzieś występował nieprawidłowy sygnał (np. zwiększona rezystancja na niestabilnym łączu) i komputer silnika zwiększa obroty.

Trochę teoria nt."prądów błądzących" ale kto wie?

Pozdrawiam

Ps. Jeżeli zmieniali filtr kabinowy to sprawdź czy dobrze spięli złacze pedału gazu

Ostatnio edytowane przez kolonez ; 19-03-2012 o 14:30
kolonez jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.