Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-02-2012, 13:54   #1
dzemo2003
ford::beginner
 
Avatar dzemo2003
 
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: wwa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 23
Domyślnie Wyciek płynu chłodniczego

Witam

Jako, ze jestem laikiem motoryzacyjnym, napisze tego posta napewno dosc jasno dla wszystkich Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

We wtorek zmuszony bylem (pojawialy sie wczesniej problemy z odpaleniem auta) przejechac autem ok 10km. Odpalic bylo ciezko, dodatkowo pojawily sie dziwne objawy - przy kreceniu oba zegary wychylaly sie do maksimum i opadaly, wszystkie kontrolki sie zapalaly i slychac bylo cykanie. Moze nie potrzebnie, ale przytrzymalem kluczyk i po 3 tyknieciu i dodaniu lekko gazu odpalil. Zadne kontrolki sie nie palily, silnik pracowal normalnie. Przejechalem ta trase, zaparkowalem i wszystko wygladalo normalnie. Nastepnego dnia zauwazylem duza kaluze pod silnikiem. Okazalo sie (moim zdaniem), ze wyciekl plyn z ukladu chlodniczego - zbiorniczek jest niemal pusty (na oko widac i po poruszeniu - korek przymarzl). Dodatkowo plyn na asfalcie jest troche lepki i dosc jasny - ciezko mi powiedziec jaki ma kolor, ale napewno nie jest to ciemny olej. Ciezko mi powiedziec, skad jest wyciek, ale biorac pod uwage to, ze wyciekl prawie caly na postoju, wukluczylbym sam zbiorniczek. Rurki odchodzace od zbiorniczka rowniez wydaja sie suche. Mokry jest za to caly spod silnika i miski olejowej, jesli sie nie pomylilem z pojeciami.

edit: po analizie plamy pod silnikiem (asfalt jest lekko pochyly, wiec wiadmo gdzie plyn scieka) wyciek nie znajduje sie pod chlodnica, tylko dalej, w strone silnika, mniej wiecej na srodku)

Aktualnie (dzis) nie udalo mi sie go odpalic - nawet nie chcial krecic. Nie wiem, czy wina jest slaby akumulator (stal dlugo na duzym mrozie) czy moze wyciek poszedl gdzies na rozrusznik. Profilaktycznie wyjalem aku i zabralem do mieszkania.

Nie oczekuje od Was pomocy przy ustaleniu miejsca wycieku, ciezko to zrobic bez ogledzin. Mi tez to ciezko stwierdzic, raz ze sie nie znam na mechanice dwa ze nie mam kanalu. Prosilbym was o porady, co powinienem zrobic w tym wypadku: probowac odpalic bez plynu? nalac tam plynu i odpalac, moze wszystko nie wycieknie od razu? Bez odpalenia nie mam wspomagania kierownicy i hamulcow, ciezko bedzie jechac na holu.

Mam nadzieje, ze to nie glowica czy inne drogie naprawy. Nie wiem co spowodowalo wyciek - mozliwa jest wina po stronie mrozu?

Dzieki, pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez dzemo2003 ; 03-02-2012 o 13:57
dzemo2003 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2012, 16:50   #2
VoyTasS
ford::specialist
 
Avatar VoyTasS
 
Zarejestrowany: 25-11-2007
Skąd: lubelskie
Model: Focus MK1 GHIA
Silnik: 2.0 16V 131 KM Zetec + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 669
Domyślnie Odp: Wyciek płynu chłodniczego

Cytat:
Napisał dzemo2003 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy kreceniu oba zegary wychylaly sie do maksimum i opadaly, wszystkie kontrolki sie zapalaly i slychac bylo cykanie.
Te objawy są całkiem podobne do znikającej masy. Sprawdź klemę (-) na aku czy dobrze łączy. Możesz też wziąć kabel z żabkami, podłączyć do - i do silnika i spróbować odpalić. Jak zaskoczy, to znalazłeś problem cykania i wskaźników.
Bez płynu chłodniczego możesz odpalić. Tak od razu Ci się nie zagotuje silnik.
Całkiem możliwą przyczyną jest mróz. Mógł Ci pęknąć któryś przewód płynu chłodzącego.
VoyTasS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2012, 17:15   #3
dzemo2003
ford::beginner
 
Avatar dzemo2003
 
Zarejestrowany: 04-08-2009
Skąd: wwa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 23
Domyślnie Odp: Wyciek płynu chłodniczego

Dzieki Voytass za odpowiedz. Fatkycznie pod klema - bylo sporo takiego niebieskiego nalotu, cos jakby pianka czy proszek, dookola laczenia. Przy + jest czysciutko. Sprobuje wyczyscic i moze gdzies podladowac.

Rozumiem, ze jesli odpale, moge podjechac bez plynu jakies 10km na niskich obrotach czy lepiej skorzystac z holu?
dzemo2003 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2012, 18:16   #4
VoyTasS
ford::specialist
 
Avatar VoyTasS
 
Zarejestrowany: 25-11-2007
Skąd: lubelskie
Model: Focus MK1 GHIA
Silnik: 2.0 16V 131 KM Zetec + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 669
Domyślnie Odp: Wyciek płynu chłodniczego

Ten niebieski nalot to kwas. uważaj na oczy
Jechać krótko możesz, bo jest mróz...
Ale lepiej zaopatrz się w trochę płynu chłodniczego, zalej i wtedy jedź te 10km.
VoyTasS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2012, 18:35   #5
Pietro71
ford::average
 
Avatar Pietro71
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Szczecin
Model: Ford mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125 km
Rocznik: 2008
Postów: 196
Domyślnie Odp: Wyciek płynu chłodniczego

U mnie była podobna sytuacja z wyciekiem płynu chłodniczego, okazało sie ze jest pyknięty termostat ,po wymianie na nowy jest okey.
Pietro71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:55.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.