|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-08-2011, 17:58 | #11 | |
Postów: n/a
|
Odp: Toruń-solidny warsztat
Cytat:
|
|
06-11-2011, 14:05 | #12 |
ford::amateur
Imię: Kenny
Zarejestrowany: 31-01-2011
Skąd: Toruń
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik: 2004
Postów: 6
|
Odp: Toruń-solidny warsztat
Witam, Szukam dobrego mechanika.
Napiszę objawy od samego początku. Zaczęły się problemy tak z 2 miesiące temu w trasie wyskoczył informacja: usterka układu silnika i stał się strasznie mułowaty i zaczęło kopcić z rury na każdym biegu i na jałowym, podjechałem pod najbliższy warsztat, co mieli komputer do forda i stwierdzili ze to zawór EGR ze wystarczy wyczyści i będzie oki.. Zapytałem się mechanika czy da się nim dojechać do Torunia do znajomego mechanika stwierdził ze tak i nie widzi większych problemów ze nic się więcej nie stanie. Wróciłem do miasta około 80 km w trasie powrotnej zaczął szarpać tak jak miał moc i nagle brak jej i kopciło się strasznie z rury. Po oględzinach znajomego mechanika stwierdził ze to jednak zawór i podejrzewa Turbinę. Dodam jeszcze ze na jałowym biegu strasznie bujała się wskazówka miedzy 800 a 1200 obrotów, czyli skakał na obrotach. Powiedział ze wystarczy wyczyści zawór i sprawdzić turbinę czy jest z nią oki.. Wymienił łopatki w turbinie "niby" zawór wyczyścił i skasował 700zł wydawało mi się ze to strasznie drogo, ale cóż samochód to skarbonka: / Wyjechałem z warsztatu i po 2 dniach obawy wróciły pojechałem do mechanika innego stwierdził ze to nie zawór ze to nie turbina i nie była robiona, bo nawet żadna śruba nie była odkręcona, to dałem się wyciąć na kwestii zaufania do jednego mechanika, on tak, co było widać przeprogramował komputer i ustawił, aby było lepiej. Wczoraj wyjechałem nim na trasę Historia lubi powracać, czyli 25-30 km chodził dobrze potem zaczął szarpać, ale delikatnie potem był basowy dźwięk z silnika i stracił moc dojechałem do miejsca B z miejsca A i stał całą noc i rano było porządku, czyli moc była dźwięk normalny aż się miło jechało przez 5-10 km potem bas, muł, i już w Toruniu zapaliła się kontrolna oleju do miejsca A miałem 3-4km to jechałem. Wysiadłem sprawdziłem stan oleju na ciepło był olej, potem po 1h, czyli jak był chłodny to olej też był odpaliłem silnik to zapaliła mi się kontrolka olej, silnik, dźwięk silnika był basowy i kawałek przejechałem się z 200m i muł, przy gazowałem czarny dym i przerywa. Teraz szukam mechanika, co się zna na Fordzie a nie eksperymentuje a możne tamto a może to.. Proszę pomocy |
17-11-2011, 01:04 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: TORUŃ
Model: FOCUS C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 70
|
Odp: Toruń-solidny warsztat
Witam,
Jeżeli masz DPF to zacznij badać sprawę zaczynając właśnie od tego filtra. |