|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-09-2011, 11:48 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1.8 125KM
Rocznik: 2003
Postów: 31
|
Błędne wskazanie poziomu paliwa 1.8 HE
Witam,
W czerwcu wymieniano mi w ASO pompę paliwą. Razem z pompą pływak paliwa (to jest zintegrowane). Od czasu tej wymiany mam błędne wskazania wskazówki paliwa i komputera: 1. Wskazówka działa bardzo nierówno. W górnych zakresach opada bardzo szybko, w dolnych wolno. 2. Po dojściu do zasięgu 40km na komputrze, jestem w stanie zatankować tylko około 45 litrów paliwa (bak 58,5l). Wcześniej mogłem tankować spokojnie 50-55l. W związku z tym, iż znacząco skrócił się zasięg samochodu (około 150km), postanowiłem się zgłosić do ASO Eurocar Gdynia (wymiana pompy w Rewo Lubin) z reklamacją. Po długim zastanawianiu się jak podejść do tematu rekalamcji zaproponowano mi sprawdzenie tematu (pogrożono mi że jak nic nie wykryją to ja płacę za diagnostykę). Co się dowiedziałem: 1) Wbrew temu co powiedział REWO, nie ma czegoś takiego jak "kalibracja" pływaka, pływak daje na komputer tylko sygnał od 1 do 256 mówiący o napełnieniu baku. Podczas wymiany pompy sprawdza się tylko czy pływak porusza się w pełnym zakresie. REWO do celów kalibracji zatankowało do pełna bak. 2) Pompa została prawidłowo zamocowana, bo podobno "nie da się inaczej jej zamonotować". 3) Serwisant "podejrzewa", że Ford zmienił budowę pompy i pływaka tak, że teraz pływak nie opada tak bardzo jak poprzedni pływak. Ale to info niepotwierdzone. 4) Na teście komputerowym wszystko ok. W związku z tym, że nie chciałem ładować się w potencjalne koszty, nie prosiłem o wymonotwanie pompy, itp., bo podobno to nic nie da, a koszty robocizny wiadomo spore. Dodatkowo nie zgodziłem się na obciążenie mnie kosztami diagnostyki komputerowej. Czy macie pomysł jak podejść do tematu, bo tankowanie co chwilę jest mocno wkurzające. To mniej więcej o 25% mniejszy zasięg?! |
23-09-2011, 18:18 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Błędne wskazania poziomu paliwa / wymiana pompy
kolego nie wydaje mi się żeby z powodu wymiany tej części silnik spalał więcej paliwa. zasięg raczej się nie zmienił tylko zmieniła się informacja o ilości paliwa wg. wskazań. po prostu zrób więcej kilometrów zanim zatankujesz i tyle. podejrzewam źle wygięty pręt pływaka albo przegięty podczas transportu lub magazynowania w aso. wlej zamiast 45 litrów np. 35 i zobacz czy wskazanie będzie na maksimum dolej później pod korek i porównaj
|
24-09-2011, 18:45 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1.8 125KM
Rocznik: 2003
Postów: 31
|
Odp: Błędne wskazania poziomu paliwa / wymiana pompy
Oczywiście, że nie twierdzę że pali więcej. Z resztą sprawdzałem średnie spalanie z komputera i z moich obliczeń i było mniej więcej zgodne.
Może jakimś tropem jest wygięty pręt pływaka? |
30-12-2012, 14:56 | #4 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-01-2009
Skąd: Lublin
Model: Mondeo Ghia 5d
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2001
Postów: 53
|
Odp: Błędne wskazania poziomu paliwa / wymiana pompy
Witam. Przedwczoraj zakończyłem operację czyszczenia zbiornika i wymiany pompy paliwa i mam identyczny problem ze wskaźnikiem paliwa. Mam więc pytanie czy u Ciebie kolego udało się rozwiązać ten problem?
Wszystkich pozostałych chciałem zapytać czy w takiej sytuacji można próbować jakoś przesterować wskaźnik (np. przez zamontowanie gdzieś na kablu małego opornika czy czegoś innego), żeby nie trzeba było zdejmować zbiornika i bawić się w gięcie pręta od pływaka? Teraz żałuję, że nie porównałem precyzyjnie wychylenia tych prętów ze starej i z nowej pompy lub że w ogóle nie przełożyłem starego pływaka do nowej pompy. |
30-12-2012, 20:01 | #5 | |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Odp: Błędne wskazania poziomu paliwa / wymiana pompy
nie trzeba zdejmować zbiornika. dojście do zespołu pompy jest po zdjęciu kanapy
Bump: Cytat:
|
|
31-12-2012, 08:26 | #6 | |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-01-2009
Skąd: Lublin
Model: Mondeo Ghia 5d
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2001
Postów: 53
|
Odp: Błędne wskazania poziomu paliwa / wymiana pompy
Cytat:
Czy masz może doświadczenie w zakresie uzyskania dostępu do pompy bez zdejmowania zbiornika? Znalazłem gdzieś w sieci, że leniwi mechanicy, którzy nie chcą zdejmować zbiornika w takiej sytuacji rozcinają tą blachę pod kanapą, żeby uzyskać większy otwór na potrzeby wyjęcia pompy paliwa - bez przesady, nie będę kroił mojego mondziaka. |
|
05-01-2013, 09:20 | #7 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Odp: Błędne wskazania poziomu paliwa / wymiana pompy
chodziło mi o to, że nie trzeba wyjmować zbiornika... można go jedynie lekko opuścić, żeby przez otwór pod kanapą wyjąć pompę paliwa
|
27-01-2014, 18:52 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-03-2011
Skąd: Maków P.
Model: mondeo MK3
Silnik: TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
Błędne wskazanie poziomu paliwa
Witam.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu gasnącego auta w wyniku braku paliwa spowodowanego błędnym wskazaniem wskaźnika poziomu paliwa. We wrześniu będąc w trasie wskazówka pokazywała w okolicach pierwszej kreski, komputer coś ok. 140 km do przejechania. Auto nagle zgasło i pojawiła się sprężynka. Pomyślałem awaria czujnika położenia, nie pomyślałem -brak paliwa. Diagnoza mechanika (nazajutrz)- brak paliwa jednak. Pomyślałem, że coś się jednorazowo zawiesiło. Sytuacja niestety wczoraj się powtórzyła, a wiec nie był to przypadek. Znowu hol do warsztatu. Chwała Bogu, że nie daleko. Dotychczas nie kontrolowałem poprawności wskazań poziomu paliwa. Licznik kilometrów do tankowania, wychylenie wskazówki, oraz kontrolka świetlna i dźwiękowa powiadomienia o rezerwie działała poprawnie (80km). Jak to naprawić? Nie chce mi się za każdym razem przeliczać, kalkulować tego co do tej pory robił wskaźnik i komputer. |
27-01-2014, 19:43 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Błędne wskazanie poziomu paliwa
Prawdopodobnie pływak lub układ pomiary znajdujący się w zbiorniku paliwa są uszkodzone.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
27-01-2014, 20:02 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-03-2011
Skąd: Maków P.
Model: mondeo MK3
Silnik: TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
Odp: Błędne wskazanie poziomu paliwa
Góra tzn. górne wskazania, tempo opadania wskazówki są proporcjonalne do wskazań komputera i przejechanych kilometrów. Jak wspomniałem problem zaczyna się przy końcówce paliwa. Da sie to jakoś skalibrować?
Gdzieś czytałem, że z tyłu za licznikami jest jakaś śrubka którą prawdopodobnie można obniżyć wskazówkę. W tej sytuacji kiedy komp pokazywał by 140+80 czyli ok. 220km można by ustawić początek rezerwy i zapalał by się sygnał przypominający o konieczności tankowania. Czy dobrze kombinuję? Jak się dobrać do tej śrubki? |
|
|
|