Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Fotorelacje z napraw
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-07-2011, 10:38   #131
Sesek
ford::beginner
 
Avatar Sesek
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 21-06-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Mondeo MkIII
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 26
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

witam. Dzis z rana wzialem sie za czyszczenie kolektora w moim aucie i odnosnie tego mam kilka pytan:
1. czy ten kolektor mozna jakos rozkrecic zeby bylo latwiej czyscic? (bo widac ze jest skrecony na torksy) ale czy pozniej nie bedzie problemu ze zlozeniem.
2. Czy mozna go w srodku czyscic benzyna?
3. czy po wyczyszczeniu ten kolektora musi byc on calkiem suchy aby go mozna bylo zamontowac z powrotem? bo jest tam tyle zakamarek ze masakra jest z tym czyszczeniem;/

__________________
siła kucy i jazdy wygoda - tylko ford... kazde inne sie chowa
Sesek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2011, 14:29   #132
dede
ford::beginner
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 30-03-2010
Skąd: Hiszpania
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 19
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

Jeśli chodzi Ci o rozłożenie kolektora po jego wykręceniu to lipa raczej się nie da bo on jest zgrzewany albo klejony tego nie wiem bo się nie znam, benzyną chyba możesz czyść ale później lepiej wypłukać dokładnie osobiście polecałbym spróbować środków do usuwania sadzy no i na końcu najlepiej żeby był suchy żeby się coś do silnika nie dostało polecam na słońce wystawić lub suszarka i trochę cierpliwości. Pozdro
dede jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2011, 19:15   #133
jomarza
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-07-2009
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI / 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 11
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

obserwując całą dyskusję.

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja tego nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sprzedaje i kazdy ma wolna wole.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
a parę chwil potem piszesz:

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja nie narzekam i po czyszczeniu kanaly w Mondku byly czystsze niz to co pokazales na swoich zdjeciach (byly widac, ze to z aluminium). Nawet Wynns do EGRa doczyszcza kanaly do aluminium, tylko w puszcze 250ml jest to troche za malo na grubsze osady.
Po prostu Liqui Moly znam i wiem, ze sprzedajac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jakis produkt jest on bezpieczny dla silnika.
Co do firmy z "X" w nazwie to nie moge nawet znalezc ich strony...

Wolny wybor, tylko nie kazdy ma czysty kolektor a widzialem juz wiele syfu...
jednym słowem piszesz i sam sobie przeczysz i wygląda to jak czysta reklama sprzedawcy danego środka do czyszczenie.

Co do mnie mimo, że silnik u mnie nie kopci wogóle i nie miałem problemów z elestycznością i osiągami po 8 latach od produkcji samochodu postanowiłem przeczyścić układ. Wyczyściłem ręcznie no może nie tak do końca bo użyłem od razu środka do mycia silników, i po odczekaniu około 15min po rozpuszczeniu syfu ze środka, użyłem karchera na myjni , potem powtórzyłem operację kilka razy dzięki czemu błyskawicznie kolektor był wyczyszczony do "aluminium" małym nakładem pracy i brudzenia. Następnie benzyną ekstrakcyjną ostatni szliw i po wysuszeniu miałem wszystko na błysk. Dodatkowo wyczyściłem zawór egr, cały dolot łącznie z chłodnicą intercoolera ( w której jednak jak się okazuje po 8 latach trochę oleju z turbiny się gromadzi i syfu szczególnie gdy w czasie eksploatacji pękała rura lub pojawia się nieszczelność w układzie dolotowym ) , przepływomierz ( był strasznie zasyfiony) i czujnik map ( często czytam że forumowicze je wymieniają a należy go także wyczyścić i pamietać o wymianie oringu uszczelniającego szczególnie gdy wokół niego delikatnie zbiera się mokry osad z oleju i brudu ).

Pablo_X jesteś po prostu wielki.

EFEKTY : silnik zrobił się bardzo elastyczny podkreślam BARDZO wyrywa się z pod nogi chociaż wcześniej nie narzekałem, mniejsze zużycie paliwa od 100km do 300km więcej na jednym baku (zależy czy po mieście czy długa trasa ), wyraźnie cichsza praca silnika. Ponieważ mi nie dymił wcześniej tak więc nie mogę na ten temat nic powiedzieć.
jomarza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2011, 22:34   #134
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

Cytat:
Napisał jomarza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...
jednym słowem piszesz i sam sobie przeczysz i wygląda to jak czysta reklama sprzedawcy danego środka do czyszczenie.
Tak, mam od nich 15% z zysku... not tak, tylko od kogo? LM czy Wynns? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprzedajac - ktos jak sprzedaje, nie ja jak sprzedaje. Nie sprzedaje, nie sprzedawalem i mam nadzieje, ze nigdy nie bede musial sprzedawac niczego, na pewno nie chemii do samochodow.
Jak kupuje to szukam czegos co znam - LM, Wurth, Forte i inne.

A co do reszty do do elastycznosci sie zgodze, ale z tym spalaniem to poplynales troche. Zadne auto ktore znam nie zaczelo palic mniej po tym zabiegu.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2011, 07:00   #135
robo1277
ford::beginner
 
Avatar robo1277
 
Zarejestrowany: 10-06-2009
Skąd: Płock
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 34
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

a robił to czyszczenie ktoś w MKII ??
robo1277 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2011, 07:48   #136
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

Cytat:
Napisał robo1277 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...MKII ??
Focus, Mondeo...?
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2011, 08:30   #137
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

Nie ma sensu i szkoda roboty bo musisz wydech wytargać, żeby wyjąć dolot. Ja u siebie w mk2 przy 220tys odkręciłem tylko dolot tak, żęby zobaczyć co jest w środku to tylko było wilgotno od oleju ale osadu nie było wcale
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2011, 10:06   #138
robo1277
ford::beginner
 
Avatar robo1277
 
Zarejestrowany: 10-06-2009
Skąd: Płock
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 34
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Focus, Mondeo...?

modo


ale skoro nie ma sensu to sobie chyba odpuszczę
robo1277 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-08-2011, 22:28   #139
marcin5623
ford::amateur
 
Avatar marcin5623
 
Zarejestrowany: 03-08-2011
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 9
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

u mnie pod tym kolektorem leci olej, czy to jest cos poważnego? czy wystarczy wymienić uszczelkę?
marcin5623 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2011, 09:06   #140
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis

Nie uszczelke tylko uszczelki bo jest ich 8. U mnie też tam było brudne wszystko od tego nagaru ale wymieniłem uszczelki i jest spokój
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
czyszczenie , kolektor ssący



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.