|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-06-2011, 11:22 | #31 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-11-2008
Model: MK3 kombi
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 50
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
pytam bo mam dokładnie tak samo jak Ty . Przy jezdzie miejskiej nie ubywa oleju ale po ostatnch 2000 km większość autostradą znikł litr . Wcześniej miałem auto z uszkodzonymi uszczelniaczami to olej cały czas ubywał (niezależnie od obrotów) i dymił przy odpalaniu szczególnie ciepłego silnika. Seperator to koszt 219 pln więc nie tragedia ale jak sprawdzić sprawność separatora ? NAwet nie wiem gdzie go szukać..
|
18-06-2011, 11:59 | #32 |
ford::advanced
Imię: radek
Zarejestrowany: 03-04-2011
Skąd: łask
Model: BMW f30 328i
Silnik: 2.0 benzyna TwinTurbo
Rocznik: 2012
Postów: 197
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
Separator oleju znajduje sie miedzy kolektorem dolotowym a blokiem silnika. Niestety aby sie do niego dobrac trzeba zdjac caly kolektor dolotowyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A jak sprawdzic to nie mam zielonego pojecia, ja po prostu bede wymienial caly ten separator i wtedy bede cos wiedzial. I mam tez male pytanie, a chodzi mi czy po odkreceniu separatora oleju(odpowietrzenie skrzyni korbowej) znajduje sie w nim jakis filterek?
|
18-06-2011, 18:27 | #33 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-11-2008
Model: MK3 kombi
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 50
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
wygląda na to że mamy taki sam problem . Skoro czyściłeś kolektor a znowu masz olej w nim to oby była to wina separatora . Kolektor sam ściągałeś ? Bo na forum coś o 6 godzinkach roboty wspominali ? Swiece u mnie czyściutkie bagnet też mogę wyjmować i nic nie dmucha sam już nie wiem.
|
18-06-2011, 18:44 | #34 |
ford::advanced
Imię: radek
Zarejestrowany: 03-04-2011
Skąd: łask
Model: BMW f30 328i
Silnik: 2.0 benzyna TwinTurbo
Rocznik: 2012
Postów: 197
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
To jest juz nas dwóch z takimi objawami. Mi sciaganie zajelo ok 8 godzin ale jakos dalem radeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale teraz musze jeszcze raz zdjasc ten kolektor i wymienic ten separator oleju. W moim mondku tez nigdzie nie dmucha odma jest czysta i nie kopci na niebiesko ani przy odpalaniu ani przy jezdzie. Potrzebuje tylko informacji czy w separatorze oleju znajduje sie jakis filterek czy w nim nic nie ma i jest tylko sam plastik.
|
18-06-2011, 19:07 | #35 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-11-2008
Model: MK3 kombi
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 50
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
Zużycie oleju
*Został zastosowany niewłaściwy olej silnikowy. *Ustal rodzaj ostatnio zastosowanego oleju silnikowego (patrz ostatni rachunek za olej silnikowy) i porównaj ze specyfikacją. Wymień olej silnikowy. *Uszkodzony układ odpowietrzania skrzyni korbowej. -Przewody elastyczne lub wentylacyjne, lub zawory odpowietrzające są zatkane. Powoduje to wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i w związku z tym większa ilość oleju silnikowego przedostaje się do komory spalania. -Uszkodzony separator oleju odpowietrzania skrzyni korbowej. Olej silnikowy przedostaje się przez kolektor ssący do komory spalania. *Sprawdź czy układ odpowietrzania skrzyni korbowej działa prawidłowo i napraw w razie potrzeby. Patrz rozdział 303-08A / 303-08B. *Uszczelki turbosprężarki (tylko w pojazdach z silnikiem Diesel). *Zamontuj nową turbosprężarkę. Patrz rozdział 303-04A / 303-04B / 303-04C / 303-04D / 303-04E. *Uszkodzone uszczelki lub powierzchnie współpracujące. -Uszczelka głowicy cylindrów jest uszkodzona lub powierzchnie współpracujące są zużyte. -Uszczelki trzonków zaworów są zużyte. Olej silnikowy przepływa między trzonkiem zaworu a prowadnicą zaworu i przedostaje się do komory spalania. *Sprawdź, czy uszczelki i powierzchnie współpracujące nie są uszkodzone. -Zdejmij głowicę cylindrów. Sprawdź powierzchnie współpracujące, uszczelki głowicy cylindrów oraz czy powierzchnia styku głowicy cylindrów i bloku cylindrów jest płaska. -Zamontuj nowe uszczelniacze olejowe trzonków zaworów. Silnik - 1,8 l i 2,0 l - Patrz rozdział 303-01A / 303-01B / 303-01C / 303-01D. Silnik - 2,5 l - Silnik - 2,0 l Diesel - Silnik - 3,0 l - *Zużyty pierścień tłokowy lub tuleja cylindrowa. *Jeśli to konieczne, zamontuj nowe elementy. *Uszkodzone tuleje cylindrowe lub nadmierny luz elementów silnika. -Tłoki -Pierścienie tłokowe (luz w rowkach i szczelinach) -Tuleje cylindrowe *Sprawdź powierzchnie współpracujące i luzy poszczególnych elementów silnika i wymień w razie potrzeby. Wymień blok cylindrów, jeśli to konieczne. -Tłoki -Pierścienie tłokowe -Tuleje cylindrowe czytając to i widząc olej w kolektorze wychodziło by na separator uszkodzony tylko co w nim jest ? chyba coś musi być co zatrzymuje olej ? czy do kolektora olej może dostawać się inną drogą niż przez separator ? |
18-06-2011, 19:26 | #36 |
ford::advanced
Imię: radek
Zarejestrowany: 03-04-2011
Skąd: łask
Model: BMW f30 328i
Silnik: 2.0 benzyna TwinTurbo
Rocznik: 2012
Postów: 197
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
Do kolektora dolotowego nie ma mozliwosci dostania sie inna droga olej niz poprzez separator oleju bo kolektor jest polaczony z tym separatoreem oleju przez wezyk gumowy i nic wiecej. Tak wiec wychodzi na to ze separator oleju jest walniety. Tylko czy w nim cos sie znajduje aby zatrzymywac ten olej? Jakis mechanik mi powiedzial ze jest tam jakis filterek, ale jek ja swoj kiedys rozebralem to tam nic nie bylo. Nie mam pojecia czy tm cos moze byc czy nie?!
|
18-06-2011, 19:45 | #37 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
W Mondeo MK3 po pierwszym FL (taki rozbierałem u siebie) separator oleju to nic innego jak puszka plastikowa przykręcona do bloku silnika, pełniąca rolę bufora powietrza i dodatkowo zaworek (zwrotny) zamontowany w tej obudowie. Nie ma tam żadnego filtra itp. "Uszkodzenie" separatora to nic innego jak uszkodzenie tego zaworka. Ja u siebie tak miałem i pisałem o tym. Jeżeli po wyjęciu filtra powietrza uruchomisz silnik i usłyszysz bulgotanie to na 99% masz uszkodzony ten zaworek. Ja go wymontowałem z separatora i wyczyściłem benzyną (da się spokojnie!). Zaworek po czyszczeniu przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę, uszkodzony jak chce, raz jest ok, raz puszcza w obie strony.
|
18-06-2011, 20:28 | #38 |
ford::advanced
Imię: radek
Zarejestrowany: 03-04-2011
Skąd: łask
Model: BMW f30 328i
Silnik: 2.0 benzyna TwinTurbo
Rocznik: 2012
Postów: 197
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
To dlaczego poprzez separator oleju wylatuje olej i go spala?
|
18-06-2011, 21:37 | #39 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
radzik22 przeczytaj dokladnie co napisal karloss i michal_78, a uzyskasz odpowiedz na swoje pytanie
|
19-06-2011, 08:32 | #40 | |
ford::average
Zarejestrowany: 06-11-2008
Model: MK3 kombi
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 50
|
Odp: uszczelniacze zaworow czy pierscienie
Cytat:
|
|