Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-05-2011, 15:04   #1
jaby
ford::advanced
 
Avatar jaby
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-08-2010
Skąd: jelenia góra
Model: TRANSIT 9 osobowy fokus mk1 1.6 ghia
Silnik: 2.0 TDDI 85KM 2.5 D 75KM
Rocznik: 1999 2003 2004 2005
Postów: 207
Domyślnie przy odpalaniu rzecholi

Witam jak jest cieply to rzecholi przy odpalaniu co moze byc przyczyna

jaby jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 15:22   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

Długo? Rozumiem, że silnik po odpaleniu - a nie w trakcie kręcenia...
Najprawdopodobniej napinacz hydrauliczny łańcucha się kończy...
Druga przyczyna - ale to mało prawdopodobne - za małe ciśnienie oleju (pompa, filtr?).

Upewnij się też, czy to nie na zewnątrz któraś z rolek pośrednich na obu paskach...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 15:48   #3
jaby
ford::advanced
 
Avatar jaby
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-08-2010
Skąd: jelenia góra
Model: TRANSIT 9 osobowy fokus mk1 1.6 ghia
Silnik: 2.0 TDDI 85KM 2.5 D 75KM
Rocznik: 1999 2003 2004 2005
Postów: 207
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

Witam CIE WOJTKU takjak mowisz po odpaleniu chwilke i to niezawsze tylko na rozgrzanym silniku raz slychac a nieraz jest cisza jaki to koszt moglbys mi powiedziec ?

Ostatnio edytowane przez jaby ; 20-05-2011 o 15:50
jaby jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 16:46   #4
johnmark
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-01-2009
Postów: 25
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

Wojtku, a czy nie mogą być to hydrauliczne popychacze zaworów przyczyną takiego dźwięku. Powiem szczerze że specjalizuje się w AUDI,VW,SKODA,SEAT ale podejrzewam że w aucie z tego roku mogą być już zastosowane "kielichy" czyli hydrauliczne popychacze. Częsta usterka w tych markach które wymieniłem.
johnmark jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2011, 17:30   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

Cytat:
Napisał johnmark Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a czy nie mogą być to hydrauliczne popychacze zaworów przyczyną takiego dźwięku.
No... właśnie: "takiego dźwięku".
Po odpaleniu zawory ostro klekoczą ok 1 sekundę, max. dwie.
Natomiast Jaby napisał, że silnik rzęcholi. Dlatego wspomniałem o napinaczu łańcucha. Bo wg moich wyobrażeń - zawory klekoczą, a łańcuch rzęcholi...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale masz rację - Jaby może słyszeć samoregulatory hydrauliczne zaworów - to chwilę trwa zanim napełnią się olejem.

Generalnie - jeżeli to trwa maks. dwie sekundy, a potem nic już złego nie słychać, to bym się tym nie przejmował...
U mnie jest tak, że na rozgrzanym silniku po krótkim postoju nie słychać nic, po dłuższym (np pół godz.) słychać - spłynął olej...
Na zimnym po nocy słyszę zawory do 1 sek.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-05-2011 o 17:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2011, 12:01   #6
Zbyscheck
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-04-2010
Model: Ford Transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1992
Postów: 39
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

A może masz zbyt rzadki olej ( z różnych przyczyn: źle dobrany, wysokie temp., rozrzedzany przez niespalone paliwo spływające po ściankach cylindrów do miski olejowej (przybywa?)) i za nim pompa wyrówna ciśnienie (zwłaszcza na rozgrzanym silniku) przez jakiś czas trochę "rzęcholi". Zastanawiam się jakby sie zachowywał na innym (15/40), nowym oleju (???)
zbyszek
Zbyscheck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2011, 17:42   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

Cytat:
Napisał Zbyscheck Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zastanawiam się jakby sie zachowywał na innym (15/40), nowym oleju
Olej 15W/40 to olej mineralny, nie nadaje w ogóle do silników z turbiną. Ale faktycznie - czy dawno zmieniałeś olej?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2011, 14:53   #8
Zbyscheck
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-04-2010
Model: Ford Transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1992
Postów: 39
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

Tak, wiem , że mineralny... Ja taki (dla diesel'i) wlałem w zeszłym roku dla przepłukania (bo tani Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)i tak pozostał.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zaproponowałem ten (nie wiedząc, że transit <jaby'ego> jest z turbiną) ponieważ jest gęściejszy....
Rzadkie oleje (pół- i syntetyki) wypłukują silnik (podobno) i dzieją się później różne dziwne rzeczy.. Z tymi olejami syntet.jest pewnie tak jak kiedyś z "batervitem".. - był dobry ale do, w miarę, nowych akumulatorów ( w starych strącał osad czyszcząc płyty i zwierał je na dole).
Wiem, że producent zaleca 10W40 (dla mojego 2,5D), ale jak ma już ok 250 tys km to ta mineralka mu nie zaszkodzi.
A'propos:jakie przebiegi maja te silniki (2.5D).... 500 tys km? więcej?
Zbyszek
Zbyscheck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2011, 15:55   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

Cytat:
Napisał Zbyscheck Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rzadkie oleje (pół- i syntetyki) wypłukują silnik (podobno) i dzieją się później różne dziwne rzeczy..
Hm... To raczej ty w dziwne rzeczy wierzysz... Te oleje nie są rzadsze, mają idealną gęstość w temperaturze pracy silnika. Owszem, są rzadsze od mineralnych ale w niskich temperaturach - i to chyba zaleta a nie wada? A w bardzo wysokich temperaturach (np łożyskowanie turbiny lub prowadnice zaworów wydechowych) tam gdzie olej mineralny dymiąc zamienia się już w zwęglone skwarki - to olej syntetyczny trzyma jeszcze WSZYSTKIE parametry...
Cytat:
Napisał Zbyscheck Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A'propos:jakie przebiegi maja te silniki (2.5D).... 500 tys km? więcej?
Mój 2,5D ma pod 800.000km - ale uwaga! - w ruchu miejskim! Prawie cały czas na full syntetyku Mobil1 (z krótką przerwą na wlanie ponad 30 l najtańszego oleju na dystansie 2000 km - awaria oringu popychacza pompy paliwa). Mobil1 zmieniany co ok. 20.000km.
Cytat:
Napisał Zbyscheck Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zaproponowałem ten (nie wiedząc, że transit <jaby'ego> jest z turbiną)
Wszystkie Transity po 2000 roku są z turbiną...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-05-2011 o 16:06
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2011, 18:13   #10
jaby
ford::advanced
 
Avatar jaby
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-08-2010
Skąd: jelenia góra
Model: TRANSIT 9 osobowy fokus mk1 1.6 ghia
Silnik: 2.0 TDDI 85KM 2.5 D 75KM
Rocznik: 1999 2003 2004 2005
Postów: 207
Domyślnie Odp: przy odpalaniu rzecholi

Witam widze ze temat zainteresowal forumowiczow jesli chodzi o olej to mam 5/30 jakis dedykowany wlasnie do tego rodzaju silnikow a zrobione mam na nim 5 tys kolega co mi wymienial mowil aby wymieniac co 15 tys i powinno byc git ogolnie nic sie nie dzieje tylko teraz sie zrobilo cieplo i zaczal rzecholic (max 2 sec.)i to nie tylko u mnie ale rowniez u siostry ktora jezdzi takim samym coz chyba taki urok tranzystorow Pozdrawiam
jaby jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.