|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-05-2011, 13:34 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-03-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 26
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
Nie wiem czy mówisz na swoim przykładzie z przekręconym licznikiem i zajechanym silnikiem ale tak się składa że licznika nikt nie cofnął w moim aucie! Ale widzę że Pan jest w dalszym ciągu uparty i tylko szuka aby dopiec i postawić na swoim. No cóż....bez komentarza to pozostawię. Więc Panu mjprzem już dziękuję
|
11-05-2011, 15:24 | #12 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
Nie kolego mowie na przykladzie jednego 10letniego focusa ktory jest w domu od nowosci bo z salonu i nie byl serwisowany!!! a drugi ktory mam sciagniety z austri. Obydwa bezwypadkowe i silniki nieruszane. W obu robiony byl tylko sterownik pompy. Oba mają po okolo 220kkm. Ja niejestem stary dziadek...a ten od nowosci co jest w domu to jest ojca a mialem 19 lat jak zostal kupiony. mimo wszystko ze samochod na 2 kolkach jezdzil i tukł sie jak sie tylko dalo to poza zawieszeniem nic z silnikiem sie nigdy niedzialo. A nogę mam nie lekką. Oba silniki biorą po okolo 0,5L oleju na 20..25kkm. olej co tyle zmieniam a nie czesciej. Wszystkie usterki czyli sterownik pompy i pedal gazu bo wiecej nie bylo robilem sam. Acha...jeszcze regulator napiecia.
Ja wiem ile moje samochody mają realnego przebiegu... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przykro mi ze sie oburzyłes jak powiedziałem ze 180kkm dla turbo to smiesznie mało bo twoje nawet tyle nie wytrzymało. Ale normalnie sprawne samochody robią po 400kkm z turbinami. Mowie o samochodach firmowych...po tym przebiegu sie je sprzedaje bo zaczynaja sie sypac. ( Ale nie mowie o samochodach z DPFami i procedura przepalania dpfa) Za to teraz dopiero zaczną sie problemy u Ciebie z regenerowaną turbiną...bo to dopiero jest meczarnia i tylko moge ci zyczyc aby sie skonczylo na pierwszej wymianie. Niebylo tez moim zamiarem Ci dopiec..ale chciałem abyś zwrócił uwagę na stan samochodu bo podejrzenia z turbo mogą być niejasne i nie ruszałbym turbo jesli oleju nie ubywało i jesli nigdzie niema sladów wycierania sie łopatek. Takie diagnozy są bardzo czesto nietrafne jesli mechanik niema doswiadczenia... Wiec zanim sie oburzysz całkiem to sie upewnij moze gdzieś indziej czy to napewno turbo..bo ty nawet błędów chyba niesprawdziłes...? A powiedz jeszcze jaki wyciek zalał ci pasek ze spad..skoro mowisz o wycieku spod turbo...jak turbo jest z drugiej strony silnika... bo teo to za cholere niemoge zrozumiec. PS. jesli turbo ma troszke oleju na sobie i tylko to jest powod do jego wymiany to jest to zaden powod. Turbo zawsze puszcza troche oleju..pytanie tylko ile ubywa z silnika. Cytat:
Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 11-05-2011 o 15:36 |
|
11-05-2011, 16:15 | #13 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
wyciek zalał mi pasek.... rzeczywiście dziwne.
turbo pewnie się zatarlo bo pękł przewód doprowadzający olej , który przykrecony jest do chłodniczki, wtedy jakimś trafem mógłby lać w okolicach zblizonych do okolic paska wielorowkowego. Może coś bliżej podasz w jaki sposób padlo turbo? |
11-05-2011, 16:45 | #14 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-03-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 26
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
Hmm więc tak, zacznę od tego że nie jestem kolegą a koleżanką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wracając do tej nieszczęsnej turbiny to tak jak wspominałam od prawie dwóch lata jeździłam z wyciekiem spod turbiny. Wczoraj jechałam samochodem i nagle zaświeciła się kontrola od akumulatora. Brakło wspomagania kierownicy i hamulców. Zjechałam na pobocze i po chwili wylał się spod auta płyn (ze zbiornika po lewej stronie). Okazało się że spadł pasek klinowy z rolek - cokolwiek to znaczy. Auta już nie odpaliłam bo najnormalniej w świecie się bała. Odholowano mnie do mojego mechanika gdzie po otwarciu maski powiedział że jest to wina turbiny, gdyż ten wyciek spod turbiny zalał pasek. Tyle wiem. A co, dlaczego przy takim przebiegu (przebieg udokumentowany książką serwisową) to ja nie mam pojęcia. Powiedziano mi że muszę regenerować turbinę więc dlatego pytam czy ktoś ma namiary na sprawdzonych ludzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I ja się nie zbulwersowałam tylko od wczoraj mam nerwa zaistniałą sytuacją. |
11-05-2011, 17:15 | #15 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
wybacz ze godnosci uchybiłem aczkolwiek Twój nick jest dosc mylacy.
I tak niejestem pewien czy wyciek z pod turbiny to napewno przyczyna spadnietego paska ..musiałbym byc pod samochodem i sie dobrze temu przyjrzec ale na chwile obecną wydaje mi sie to niemozliwe. Poniewaz jestes kobietą i niewypada Ci sie brudzic...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. moze niech ci mechanik zrobi narazie ten pasek, a nierusza turbiny...nic mu niemow ze chcesz jechac gdzie indziej bo moze jeszcze ją uszkodzic.Powiedz ze masz trudna sytuacje czy cos...i ze przyjedziesz za kilka dni na robienie turbo. Za to odżałuj 50 zł i jedz gdzies indziej ale nie do zakladu ktory regeneruje turbo tylko niech ktos ci sprawdzi jak turbo pompuje i czy to faktycznie ono leje olejem. Jesli okaze sie ze to ono..to poprostu zdecydujesz wtedy co dalej robic. Nadal nie rozumiem jak turbo z drugiej strony silnika zalało pasek. |
11-05-2011, 19:01 | #16 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
Sprawa wydaje się być prosta, spadł pasek nie było obiegu płynu chłodzącego, zagotowało silnik i wyrzuciło płyn na zewnątrz. Gorący olej mógł dobić turbinę - mogła się przytrzeć na łożyskach.W takim razie olej mógł pójść do wydechu - znaczne kopcenie lub w drugą stronę w intercooler. Bez sprawdzenia czy turbina się obraca nie obejdzie się.uszczelkę można wykluczyć bo metalowa a głowica żeliwna. Zalać płynem chłodzącym, założyć pasek , uzupełnić olej w razie potrzeby i jeśli turbina się obraca to spróbować uruchomić silnik.Jeśli turbo padło to albo będzie hałas wirnika ,stuki albo tarcie na łożysku.
|
11-05-2011, 19:23 | #17 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
tak ale by sie swiecila kontrolka oleju..a niewiadomo czy to faktycznie olej z silnika..w ogole to nic za bardzo nie wiemy...nawet niewiemy ile oleju silnik brał. mozemy gdybac a kobiecie mechanik nie popusci nawet jesli turbo dobre.
galaktao nic nie pisala ze samochod sie przegrzal tylko ze pasek spadl bo olej z turbo je zalal. A moze faktycznie chodzi o chlodnice oleju..moze tam jest wina a mowa caly czas o turbo ktore moze byc sprawne. Dobrze ze atol pomyslales o tej chlodnicce... widzisz to o to mogło chodzicGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to tym bardziej wnioskuje aby jechac do innego mechanika bo chlodnica oleju to nie turbo a szkoda ruszac oryginalnego turbo jesli chodzi bo byc moze jest sprawne a to tylko straszenie mechanika. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 11-05-2011 o 19:28 |
11-05-2011, 20:42 | #18 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-03-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 26
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
Cytat:
To dlaczego jest wyciek oleju spod turbiny? Byłam na przeglądzie w marcu i facet wszedł pod auto i też powiedział że się leje spod turbiny. A mechanika mam swojego zaufanego, który nam robi auta od dawna. Więc tutaj się nie obawiam że mnie chce naciągnąć na koszta. Już sama nie wiem o co chodzi z tą cholerną turbiną? |
|
11-05-2011, 21:47 | #19 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
Turbina jest smarowana olejem poprzez przewód,który jest do niej przykręcany.Jeśli nie jest szczelny to olej kapie na zewnątrz.Olej odprowadzany jest innym przewodem i z niego też może kapać więc wyciek oleju nie świadczy o uszkodzonej turbinie. Może mechanik miał na myśli uszczelnienie smarowania turbiny a nie sama turbinę.Ciężko stwierdzić na odległość, trzeba by było wejść pod auto i zobaczyć w czym rzecz. Jeśli chcesz mieć pewność co do diagnozy to możesz auto oddać do innego mechanika. Nie podważam diagnozy mechanika ale z tego co napisałaś wygląda to troszkę dziwnie.
Jeśli turbina nie ma odpowiedniego smarowania to może się zatrzeć. Skoro to był niewielki wyciek to raczej nie dostała po łożyskach ale jeśli przewód się urwał i jechałaś bez smarowania przez jakiś czas to faktycznie mogła się zatrzeć. Jak widzisz sama wiele różnych sytuacji może być a skutki i awarie inne. Ostatnio edytowane przez Atol ; 11-05-2011 o 21:52 |
11-05-2011, 22:40 | #20 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Regeneracja turbiny 1,8 TDDI 2002
mozna dodac jeszcze ze turbo z tym przebiegiem niekoniecznie bedzie sy=uche i wycieki z niego beda...ale to nieznaczy ze czeba je juz regenerowac. problem w tym ze my tutaj niewiemy co sie i skad lało oraz ile sie wylało. ale jesli kontrolka od oleju nie swiecila to napewno turbo niedostalo po lozyskach bo przerwanie przewodu ze smarowaniem do turbo spowodowalo by duzy spadek cisnienia a przerwanie przewodu za turbo ze smarowaniem spowodowalo by tylko wyciek i maly spadek cisnienia.
|