|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-05-2011, 19:18 | #11 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Cytat:
Jeżeli masz dylemat czy wybrać fordowskie klemy czy większy prąd rozruchowy - to radzę większy prąd.
__________________
Zgredzik |
|
05-05-2011, 23:38 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-04-2010
Model: Ford Transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1992
Postów: 39
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Myśę (tzn. wiem), że 74 Ah dla transiat to zbyt mała pojemność (sam niedawno kupiłem taki z Centry) - gdy się często odpala, krótkie odcinki jazdy, na "światłach", to po pewnym czasie zauważymy jego niewydolnośc, spadek siły elktromotorycznej ogniwa. Dużo większe problemy zaczną się zimą (większe opory silnika, świeca płomienowa, spadek pojemności akum, ze wzgl. na mróz (przy duzych mrozach nawet o 70%)). Ja kupiłem taki bo jest mi potrzebny do silnika elektr przy łodzi. Z resztą uważam, że lepiej kupić dwa ak. po 74 Ah i łaczyć je równolegle niż jeden duży (większa możliwść innych zastosowań). Z transitem to największy problem przy pierwszym porannym uruchomieniu... później to zapali nawet na ak. od CC.
Co do "niedoładowania"... - to nie są takie "brednie" jak pisze <DnF>. Alternator przystosowany jest do konkretnej instalacji (odbiorniki, akumulator), zbyt duży akmulator będzie ładowany zbyt małym (jak dla tej pojemności) prądem więc czas potrzebny na całkowite naładowanie jest znacznie dłuzszy. Cżęste odpalanie, obciążanie odbiornikami (światła, wentylator, klima...) moze doprowadzić do stanu niedoładowania. Konieczne jest wtedy okresowe doładowywanie prostownikiem. Podobnie zbyt mały akumulator ładowany jest zbyt dużym prądem co skraca jego żywotność (zasiarczanie płyt). Z poważaniem: Zbyszek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
06-05-2011, 06:21 | #13 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-10-2010
Skąd: Czeladż
Model: Transit
Silnik: 2.5 D
Rocznik: 1992
Postów: 49
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Cytat:
Ja i tak bym wybrał Mocniejszy i większy pojemnościowo nowy Akumulator niż tej samej pojemności co Kolega teraz posiada czy też chce zakupić . |
|
06-05-2011, 07:00 | #14 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-04-2011
Model: Transit Nuggat
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 10
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Już zakupiłem. 74Ah 680A z klemami typu standard i do tego przejściówki na klemy, ponoć najlepsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy okazji Firma sprawdziła miernikiem i takim spec. urządzeniem spadki napięcia na drugim akumulatorze tzw. od zasilania zabudowy oraz na różnych stykach. Część styków już wyczyściłem a część jeszcze zostaje do przeczyszczenia. Nawet nie wiedziałem jak duże straty napięcia mogą być na różnych zaśniedziałych końcówkach. Sprawdzili też alternator i okazało się, że jest w bardzo dobrym stanie i dobrze ładuje. Ogólnie jestem zadowolony. Dzisiejszy poranny rozruch był bezproblemowy, tzw. palił na dotyk.
|
06-05-2011, 18:54 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-11-2009
Skąd: Lubawa.
Model: Transit skrzyniak
Silnik: 2500 diesel
Rocznik: 1994
Postów: 166
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
A co myslicie o swiatłach dziennych,podobno mało prądu zużywają ale czy wtedy aku na trasie nie jest przeładowywany?i się nie zasiarcza.
|
07-05-2011, 19:51 | #16 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Niestety to nie wypociny z palca tylko zwykła fizyka. Jeżeli przekroczymy pojemność akumulatora więcej niż 150 % od fabrycznie zadeklarowanego to na pewno będzie niedoładowany i powoli straci na wartości użytkowej. Finalnie po roku będzie gorszy od "fabrycznego", a po dwóch można go wyrzucić tylko. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
07-05-2011, 20:30 | #17 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Cytat:
Finalnie jednak światła do jazdy dziennej dają oszczędność energii czyli paliwa czyli kasy. Dla jednego prawie niezauważalne - globalnie ogromna kasa.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
|
07-05-2011, 22:13 | #18 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-04-2010
Model: Ford Transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1992
Postów: 39
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Jeżeli akumulator i alternator (regulator) są dobrze dobrane to akum. nie będzie się zasiarczał (kiedyś jeździliśmy bez świateł i wszystko było o'k)
W miarę doładowywania akum. prąd ładowania zmniejsza się. Pamiętamy 3-pinowe (napięcie, natężenie i prąd wst.) reg z maluchów. Uszkodzenie reg i ładowanie zbyt dużym prądem powodowało nawet wygotowywanie się elektrolitu. Teraz zajmuje się tym (reg.) mały układzik elektroniczny w postaci kostki. Dla sprawdzenia zawsze możesz włączyć szeregowo amperomierz i sprawdzić jaki jest prąd ładowania. |
07-05-2011, 22:24 | #19 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Cytat:
Ale największy zysk ze stosowania świateł d.j.d. - moim zdaniem - jest taki, że lampy główne nie świecą cały czas latem, w dzień i w upały rozgrzewając zespól lampy do bardzo wysokiej temperatury co powoduje parowanie składników plastiku w jej wnętrzu i ich osadzanie się na najbardziej chłodnym elemencie - czyli szkle. W efekcie po dwóch latach jazdy non-stop na światłach mijania mamy zażółcone i słabo świecące lampy główne, a po następnym roku-dwóch nadają się one już tylko do wymiany. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do akumulatorów o większej od nominalnej pojemności - moim zdaniem taki akumulator będzie bardziej doładowany w ciężkich warunkach zimowych niż akumulator mniejszy. Wynika to z tego, że diesel potrzebuje do rozruchu zimą nie długiego lecz szybkiego zakręcenia. Duży akumulator pozwala na prawie natychmiastowe odpalenie, a mniejszy kręci długo, czasem baaaardzo długo i w sumie oddaje o wiele więcej energii niż ten mocniejszy. A doładować zimny akumulator to ciężka sprawa - naładuje się całkowicie dobrze ogrzany - zimny nigdy. A współczesne alternatory mają i tak duży zapas mocy, pozwalający regulatorowi napięcia - nawet przy olbrzymim akumulatorze - na podanie do sieci auta napięcia ponad 14V. A przy takim napięciu akumulator będzie się prawidłowo ładował. Taki duży mocno rozładowany akumulator (np ok. 100Ah) będzie pobierał prąd ładowania ok 20 A, a alternator wytrzymuje ciągły pobór od 60 do 100A (w zależności od wersji). Cytat:
W starszych autach z alternatorami słabszymi może być troszeczkę gorzej, zwłaszcza przy wolniejszych obrotach, ale także powinny przy dłuższej jeździe doładować duży akumulator...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-05-2011 o 21:56 |
||
09-05-2011, 20:54 | #20 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Drgania silnika i całej karoserii - 1991 2.5D
Ford w aktualnie produkowanych modelach Transita wprowadził światła do jazdy dziennej jako opcję za dopłatą.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik |