|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-03-2011, 22:35 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-03-2011
Skąd: Bielsko-Biała
Model: focus II Kombi
Silnik: 1,6 TDCI 109
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
ESP - błąd C1277
Witam wszystkich forumowiczów. Mam następujący problem z układem ESP - mianowicie świeci się kontrolka układu ESP i oczywiście układ nie działa. Komputer wyświetla błąd C1277 - Steering wheel angle 1 and 2 - circuit failure. Dokonałem wymiany czujnika w kierownicy (niestety na używkę), ale błąd nadal występuje. Kolejnym etapem była wymiana czujnika w przekładni (też na używkę) - błąd nadal występuje. Po ostatniej diagnostyce KTS-em - panowie twierdzą że problem jest w czujniku w kierownicy, ale nie są tego pewni na 100%. Nadmienię jeszcze, że przed wymianą pierwszego czujnika - auto było testowane AutoBoss V-30 oraz IDS-em. Jakiekolwiek próby usunięcia błędu i kalibracji - bezkuteczne. Czy ktoś ma pomysł na usunięcie usterki lub miejsce gdzie można jej szukać?
|
29-03-2011, 13:18 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-06-2008
Skąd: Kraków
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 263
|
Odp: ESP - błąd C1277
Wtyczki czyściłeś, czy nie zaśniedziały?
|
29-03-2011, 22:43 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-03-2011
Skąd: Bielsko-Biała
Model: focus II Kombi
Silnik: 1,6 TDCI 109
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
Odp: ESP - błąd C1277
Które wtyczki? Przy czujnikach: w kierownicy i przy przekładni kierowniczej były ok. Z tego co udało mi się doszukać - w relacji z montażu ESP z forum rosyjskiego to w przedmiotowym układzie występuje jeszcze żyroskop - pod siedzeniem pasażera (w mk1 tak jest więc przypuszczam ze w mk2 również), pompa i wyłącznik. Nie wiem czy czegoś nie przeoczyłem. Przydałby mi się schemat elektryczny tego układu. Zastanawia mnie jeszcze kwestia - gdzie znajduje się sterownik ABS-ESP i czy możliwe jest uszkodzenie sterownika - jego części - odpowiedzialnej za ESP? Bo w moim przypadku ABS działa. Wg mnie jest to wspólny sterownik dla ABS i ESP, a różnica układu ABS i ABS z ESP polega na zmodyfikowanym oprogramowaniu sterownika. Tego nie jestem pewien. Sama pompa ABS i ABS-ESP różni się - zewnętrznie.
|
01-04-2011, 07:10 | #4 | |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,160
|
Odp: ESP - błąd C1277
Cytat:
sterownik jest w pompie abs-esp, pompa samego abs ma inną budowę, mniej zaworów itp
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
|
02-04-2011, 21:41 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-03-2011
Skąd: Bielsko-Biała
Model: focus II Kombi
Silnik: 1,6 TDCI 109
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
Odp: ESP - błąd C1277
super - dzięki. Musze to przeglądnąć spokojnie.
|
28-06-2018, 09:01 | #6 |
ford::amateur
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-05-2018
Skąd: Oborniki Śl.
Model: Focus Turnier MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Odp: ESP - błąd C1277
Witajcie.
Czy komuś udało się rozwiązać problem z błędem czujnika skrętu ESP C1277? Po wymianie czujnika na używkę nic się nie zmieniło. Czy jest jakieś felerne miejsce w instalacji gdzie może być przerwa? Dodam tylko, że -auto miało uszkodzony regulator napięcia, napięcie ładowania było w granicach 18-18,5V. Alternator naprawiony, błędy skasowane, zostało tylko ESP. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, proszę o info. Pozdrawiam. Krzysiek |
30-06-2018, 10:21 | #7 |
ford::amateur
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-05-2018
Skąd: Oborniki Śl.
Model: Focus Turnier MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Odp: ESP - błąd C1277
Witam ponownie.
Problem rozwiązany. W moim przypadku winien był jakiś gryzoń, który zrobił sobie gniazdo w okolicy pompy ABS i przegryzł dwa przewody idące do czujnika kąta skrętu ESP. Pozdrawiam. Krzysiek |