|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-03-2011, 17:12 | #21 |
ford::beginner
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: podkarpacie
Model: fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2003
Postów: 26
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
oki i o to mi chodzilo czyli jak wymieniamy to na dwie noweGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.druga sprawa czy musze odkrecic amortyzator u gory (pod maska znaczy sie) bo z tego co widzialem to ta sruba na srodku od amora jest skorodowana tak ze chyba jej sie nieda odkrecic :/ dooklola niej sa 3 inne sruby moze je mozna odkrecic ,nigdy jeszcze nie wymienialem sprężyny dlatego pytam rozumiem ze musze zakupic sciskacze,czy oprocz sciskaczy musze posiadac jakies specjalistyczne narzedzia np do odkrecenia amora ?rozumiem ze wymiana polega na spuszczeniu w dół amortyzatora wyjeciu sprezyny wlozeniu nowej scisnietej i wlozeniu amora czy tak?za wszystkie odpowiedzi dziekuje
|
18-03-2011, 19:08 | #22 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: śląskie
Postów: 361
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
Z wczesniejszych opisów kolegów wychodzi że tą śrubę będziesz odkręcał jako jedną z ostatnich , po rozbiórce dołu zawieszenia więc wcześniej ją możesz oczyścić z rdzy i zapsikać czymś jakimś preparatem do luzowania zapieczonych gwintów.
Ogólnie to ja wolę robić sam w swoim aucie, ale jak w grę wchodzi zakup nietypowego klucza lub ściągacza lub innego drogiego narzędzia to najpierw się orientują ile kosztuje wymiana w dobrym warsztcie /nie mylić z ASO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. / Co i tobie radzę, bo jak trafisz na nietypową śrubę , najlepiej zardzewiałą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ...to amatorowi zejdzie z pół dnia roboty i dokładka paru zł.
__________________
benzyna po 1.5zl ! miałem taki sen. |
18-03-2011, 19:43 | #23 |
Fusioneer
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 686
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
@pacalycha
Wydaje mi się, ze kol. Arek-o2 wyczerpał temat sposobu wymiany sprężyn, opisując go dosłownie dziewięć postów wstecz... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Signature coming soon... Ostatnio edytowane przez Jitter ; 18-03-2011 o 19:47 |
19-03-2011, 06:39 | #24 |
ford::beginner
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: podkarpacie
Model: fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2003
Postów: 26
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
dziekuje wszystkim za szybkie odpGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dzis przeczyszcze srube (nakretke )czy raczej to co z niej zostalo :/ od amora pod maska i jak jest jeszcze na co klucz nasadowy zalozyc to bede sam probowal wymienic sprezyne a jak jest do tego stopnia skorodowana ze nie da sie klucza zalozyc to pojade do mechanika ale i tak sie obawiam ze jeszcze amor bedzie trzeba nowy jak ta sruba sie nieodkreci tylko bedzie trzeba ciac czy rozwiercac ale o tym potem ...dzieki i pozdrawiam
|
19-03-2011, 11:25 | #25 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec
Rocznik: 2003
Postów: 69
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
Zacząłem wczoraj pisać odpowiedź i z braku czasu nie skończyłem.
Dzisiaj widzę, że trochę ich przybyło i temat się rozwinął. Mimo wszystko dopiszę moje wczorajsze myśli. Wspominałem już wcześniej, że po wymianie sprężyn koła nie są już w tym samym miejscu. Zawieszenie traci geometrię, ale symetrycznie tj. z obu stron jednakowo (prawie symetrycznie – nic nie jest idealne). Jeśli wymienisz tylko jedną, to nadwozie przy wymienionym resorze będzie wyżej względem drugiej strony. Nie wyobrażam sobie jak wtedy ustawić zbieżność/rozbieżność kół przednich. Na pewno nie odkręcaj tej skorodowanej śruby górnego mocowania amortyzatora jeśli sprężyna jest jeszcze w pojeździe. Warto ją jedynie poluzować, jeśli to możliwe. Jest tam miejsce na klucz ampulowy (imbusowy – jak kto woli). Aby wyjąć całość odkręcasz te trzy u góry (pod maską). Tą twoją zapieczoną odkręcasz dopiero po założeniu ściskaczy. Z nietypowych kluczy, to o ile pamiętam używałem wspomniany imbus i torx 50 (albo 45 - nie pamiętam). |
19-03-2011, 16:08 | #26 |
ford::beginner
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: podkarpacie
Model: fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2003
Postów: 26
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
hej
dziekuje arek-o2 dobry pomysłGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.wiec nakretka skorodowana ale ok(odczyszczona w miare mozliwosci) założyłem na nia nasadówke 18mm i pasowała,nawet próbowałem odkrecac ale w miare dokładania siły amor zaczą sie obracac w kierunku odkrecania,tak ze zostawilem to w spokoju lipa jest z imbusem tym od gory niemożna go wsadzić w celu zablokowania amora zeby odkrecic nakretke,bo jest tam tez skorodowane :/ po odczyszczeniu jeden imbus jest za maly a drugi za duzy no chyba ze jak wyjme cala kolumne to jakos inaczej bedzie mozna przytrzymac ten gwint zeby sie nieobracal ,moze jakies pomysły?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.jeszcze mała obawa bo gwint tez skorodowany no ale nic pozyjemy zobaczymy dzieki za podpowiedzi i pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-03-2011, 09:39 | #27 | |
ford::average
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec
Rocznik: 2003
Postów: 69
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
Cytat:
Sposób górnych mocowań amortyzatorów (także w innych markach) nie są zbyt trafnym rozwiązaniem – wspaniałe miejsce na zbieranie się wody. Pamiętam, jak na początku po zakupie Fusiona (wtedy 6-latek) nurtowała mnie zbierająca się tam woda po każdym deszczu. Dotyczyło to tylko lewej strony, gdzie do mocowania trzech śrub dołączony jest wspornik silnika wycieraczki tworząc dodatkowy kielich do spływania wody. Dostawała się ona poprzez plastikowy zatrzask poprzecznej rynienki przedniej szyby. Okazało się, że wspomniany wcześniej wspornik wycieraczki był tak skorodowany, że w kielichu zatkał otwór, o którym nawet nie wiedziałem, że istnieje. Po dokładnym oczyszczeniu i konserwacji problem minął, ale na wszelki wypadek od czasu do czasu nakładam trochę smaru wokół górnego mocowania amortyzatora. Robię tak też z innymi połączeniami śrubowymi i przede wszystkim "gołymi" gwintami. Czasami stosuję inne środki, najlepsze te nie schnące do końca, gumowe. W razie kolejnej awarii nie mam już takich problemów. |
|
20-03-2011, 15:23 | #28 |
ford::average
Imię: RobeK
Zarejestrowany: 08-02-2010
Skąd: Dębica
Model: Focus 1,8TDCi/2004/100KM/Ghia-Sedan +FUSION 1,4TDCi 2004/68KM + Suzuki-GSX-750F/1993/106KM
Silnik: 1,8 TDCi/1,4TDCi/750ccmPB98
Rocznik: 2004/2004/1993
Postów: 178
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
Witajcie MOBILKI!
Pozwólcie, że i ja wrzucę "swoje 3 grosze" do dyskusji: Otóż, jestem świeżo po wymianie sprężyn zaw. w mojej Fuzji (z oczywistego powodu=dziury na drodze+nieuwaga). Zastosowałem nieco inny wariant wymiany i moze kogoś z Was zainteresi: - wymieniłem sprężyny przód na te od Opla Astry Diesel (beczkowe-troszeczkę większa średnica "małego" oczka ale bezproblemowo do dziś dnia) - wymieniłem sprężyny tył na te od BMW seria 535 (walcowe/stożkowe) tu bez problemu pod warunkiem zastosowania oryginalnego (BMW-uowskiego gumowego mocowania/dystansu/zakończenia sprężyny na mocowaniu dolnym) na górnym=oryginał Ford UWAGA: dobrać wg kształtu oryginałów !!!! Skutkiem tych zabiegów autko podniosło się o jakieś (+/-) 5 cm na zawiesi. Spokojnie, amorów Wam wystarczy, pod warunkiem, że są w dobrym stanie a nadal będą spełniać swoją rolę tyle, że popracują teraz w górnym zakresie swojego zasięgu. Sugestia; dobrać sprężyny z "demobilu" po rozbitkach=odpowiednio skasowany tył/przód auta nowego a ograniczycie koszty (1 para = ok 50-60 zeta), co przy własnym nakładzie pracy i dostępności ściągaczy = no problem. I kłopot wyższych krawężników poszedł w siną dal ! Pozdrawiam i życzę wszystkim bezpiecznej drogi. Klocek7. I uzupełnienie: - ilość kropek na sprężynach = twardość
__________________
Gdzie SIŁA i RACJA się spierają, tam SIŁA MA RACJĘ !!! Ostatnio edytowane przez Klocek7 ; 20-03-2011 o 15:27 |
20-03-2011, 15:29 | #29 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2008
Skąd: Mysłowice
Model: Civic
Silnik: 1,8
Rocznik: 2010
Postów: 502
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
Ale Fuzja i tak jest wysoka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
I feel the need - the need for speed |
21-03-2011, 09:30 | #30 |
ford::average
Imię: RobeK
Zarejestrowany: 08-02-2010
Skąd: Dębica
Model: Focus 1,8TDCi/2004/100KM/Ghia-Sedan +FUSION 1,4TDCi 2004/68KM + Suzuki-GSX-750F/1993/106KM
Silnik: 1,8 TDCi/1,4TDCi/750ccmPB98
Rocznik: 2004/2004/1993
Postów: 178
|
Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia
To prawda, Fuzja nie należy do niskich aut.
Lecz jeśli miałeś założone w oryginale "nieco" miększe (z 1 kropką białą) a wsiadło doń 4 chłopa słusznego wzrostu i postury to du.. trochę "siadła i ciągnęła po asfalcie" . Wyglądał wtedy jak przepakowana Fiesta (nie ubliżając Fieście!-oczywiście). A teraz oceń sam - załącznik: (sorry ciut przykurzony) Pozdrawiam Klocek7
__________________
Gdzie SIŁA i RACJA się spierają, tam SIŁA MA RACJĘ !!! |
Tagi |
fusion , sprężyna , zawieszenie przód |
|
|