|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-03-2011, 10:09 | #11 |
ford::advanced
Imię: Marek
Zarejestrowany: 21-08-2009
Skąd: Mikołów
Model: Fiesta
Silnik: 1.0 Ecoboost 200 KM
Rocznik: 2020
Postów: 323
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
Bo znalazłem takie coś, myślałem że może podejdzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli klient zgłasza, że bieg jałowy jest niestabilny, a czasem prędkość obrotowa silnika spada poniżej wartości minimalnej aż do zgaśnięcia silnika, może to oznaczać różne problemy związane z czujnikiem położenia przepustnicy (TP): • Stykanie się materiału izolacyjnego z powierzchnią ścieżki rezystancyjnej czujnika TP powoduje wysoką rezystancję styku • Różna rezystancja styku pomiędzy TPS1 a TPS2, powodująca błąd korelacji, co prowadzi do wygenerowania diagnostycznego kodu usterki P2135 • Moduł PCM przełącza dwukierunkowo pomiędzy TPS1 a TPS2, co powoduje niestabilny bieg jałowy a czasem spadek prędkości obrotowej silnika poniżej wartości minimalnej aż do zgaśnięcia silnika. Aby to skorygować, należy wymontować elektroniczną przepustnicę i zamontować nowy czujnik TP. Po zamontowaniu nowego czujnika TP należy wykonać test działania przepustnicy. |
10-03-2011, 11:04 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006/7
Postów: 35
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
Byłoby to dość logiczne, ale wydaje mi się, że w takim przypadku problemy występowałyby non stop, nie tylko rano, po długim postoju, niższych temperaturach.
|
10-03-2011, 11:35 | #13 |
ford::average
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Szczecin/Norwegia
Model: Ford Galaxy III
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 61
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
Witajcie
Dołanczam sie do tematu w moim Galaxy 2007 też występuje takie zjawisko tylko i wyłącznie na zimnym silniku po nocnym postoju . Auto na biegu jalowym chodzi równo i nie ma mowy o jakieś nierównej pracy silnika . Brak jakich kolwiek kodów błędów . Mam nadzieje że niebawem ktoś rozwiąże ten problem . Pozdrawiam |
10-03-2011, 12:18 | #14 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-07-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford S-max
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 23
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
Cytat:
Widzę, że nie jestem sam. Może ktoś miał coś podobnego i mu problem usunęli. Niech pisze!!!! |
|
11-03-2011, 09:18 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-10-2008
Skąd: małopolska
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Tdci 140km
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
U mnie też to występuje klika chwil po odpaleniu i tylko wtedy gdy temp.na zewnatrz oscyluje od ok.-5 do+5 stopni.Jak ktoś z boku patrzy to zapewne myśli że ruszać nie potrafie,hihihi.Nauczyłem sie z tym żyć ale nie powiem że mnie to nie wkurza!
|
12-03-2011, 21:25 | #16 |
ford::advanced
Imię: Marek
Zarejestrowany: 12-06-2009
Model: S-Max Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 389
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
i mnie się to parę razy zdarzyło - tak jak bym za mało dodawał "gazu"
|
13-03-2011, 18:11 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-12-2007
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 63
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
Witajcie,
u mnie bardzo podobna sytuacja przy porannym rozruchu. po odpaleniu samochód przez chwilę nierówno pracuje.tyle, że ja mam dodatkowy problem bo auto stoi w podziemnym garażu i żeby się wydostać muszę pokonać wzniesienie i wtedy samochód tak pyrka...występuje to tylko przy pierwszym ruszaniu.tankuje tylko na neste samoobsługowej bądź na BP...ja tu podejrzewam, że któryś z wtrysków niedomaga, bo jak doleje do ropy formułę do czyszczenia wtrysków STP, to wtedy tego objawu nie ma...planuję wybrać się do zakładu, które zajmują się diagnostyką układów wtryskowych diesli a przede wszystkim Common Rail - mierzą tam jak pracują wtryski (czy podają właściwą dawkę paliwa) i pompa...
__________________
Ford S-MAX 1.8TDCI - wcześniej FORD GALAXY, 1.9TDI, AUY |
16-03-2011, 23:52 | #18 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-05-2010
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
Witam. U mnie występował podobny objaw i pomogła zmiana softu na jakąś nowszą wersję. Od tej pory opisywany problem nie występuje
|
18-03-2011, 14:19 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2,0 diżel
Rocznik: 2009
Postów: 118
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
Potwierdzam. U mnie jest tak samo od nowości. Wyczułem ten moment spadku obrotów i przyzwycziłem się rano do lekkiej "przygazówki".
Dzieje sie tak zawsze po nocy, tzn po dłuższym postoju. Wymiana filtrów nic nie dała więc problem musi tkwić właśnie w elektronice. |
18-03-2011, 19:11 | #20 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
|
Odp: 2.0 TDCi gaśnie na zimnym podczas porannych manewrów
Mam ten sam objaw obecnie w mondeo mkIV 2.0 tdci 140 koni.
Przegazówka poranna w takich temperaturach tuż po odpaleniu silnika jest bardzo niezdrowa. Zauważyłem, że częściowo pomaga odczekanie ok. minuty po uruchomieniu silnika. Problem jednak zaczął się nasilać tzn. kiedyś po pierwszym zgaśnięciu potem już normalnie działał a obecnie potrafi mi zgasnąć co jakiś czas np. 2 razy pod rząd. W focusie 1.8 tdci w identyczny sposób objawiało mi się powolne padanie czujnika położenia wałka rozrządu. Samochód gasł coraz częściej przy porannym odpaleniu w momencie gdy wycofywałem z ogrzewanego garażu. Wymiana wspomnianego czujnika w ASO w Warszawie (koszt ok. 300 zł) zakończyła problem gaśnięcia porannego definitywnie i przez ok. 100 tys km miałem z tym spokój. Inna opcja to podobno (z tego co podpytałem w serwisie jakiś czas temu) wgranie nowego softu do ECU. Ale jakoś tak bez przekonania mi to koleś wciskał a cena za upgrade oprogramowania to 250-350 zł bez gwarancji, że pomoże. Jeżeli ktoś będzie to wymieniał u siebie to mam prośbę o info czy pomogło. Ja będę miał okazję dopiero za 2 tygodnie skoczyć do serwisu chyba, że ktoś może polecić dobry serwis w Krakowie lub Katowicach, szczególnie w zakresie diagnostyki i elektroniki ?
__________________
-- DanielR |