|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-11-2010, 12:15 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
|
Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Witam wszystkich,
ostatnio zakupiłem na dojazdy do pracy bliźniaczkę Fiesty czyli Mazdę 121 z '96. Wszystkie podzespoły wyglądają na FORD-owskie, dlatego uderzam tutaj. Silnik ma tendencję do mulenia. Na obroty pod obciążeniem nie lubi się wkręcać a powyżej 3200-3500 to już zapomnij. Auto po prostu w okolicach tych obrotów przestaje ciągnąć. JEst to wyraźnie odczuwalne, jednak nie zdarza się zawsze w tym samym zakresie obrotów (np. 3250) ale raczej w zakresie właśnie 3200-3500. Pod względem mechanicznym autko sprawdzone, zatem nie wiem czego jeszcze szukać. Może wtryskiwacze? Kolejna rzecz która mnie zastanawia, to pompa paliwa. Po włączeniu zapłonu (bez włączania silnika) pompa chodzi (słychać ją cichutko) cały czas. Po około 1-2 minutach dochodzi do tego lekkie syczenie z okolicy listwy wtryskiwaczy pod maską. Jeden raz spróbowałem zmniejszyć ciśnienie w listwie poprzez zaworek (na listwie przed wtryskiwaczami) i po popuszczeniu paliwa (1/2 sekundy) syczenie ustało ... oczywiście na kolejne 2 minuty. Tak ma być? W drugim autku (i innych jakie miałem) pompa paliwa chodziła tylko przez chwilę po załączeniu zapłonu. Czekam na sugestie i pozdrawiam Michał. |
09-11-2010, 14:07 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: PASSAT B8 + VOLVO V40
Silnik: Klekoty po dwa litra
Rocznik: XXI w.
Postów: 461
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Witaj , użyj szukajki a na pewno znajdziesz odpowiedź , choćby w moich postach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Druga rzecz to jeden temat jedno pytanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a mała podpowiedź. Sprawdź przepływomierz powietrza, silniczek krokowy, sondę lambdę, świecie ,kable , wtyczki i czujniki, oraz wspomnianą pompę paliwową ,ale najpierw odepnij przepływomierz powietrza i zobacz czy lepiej jeździ , na alledrogo przepływkę można dostać w okolicach 50 zł. |
10-11-2010, 08:17 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Poświęciłem dzisiaj chwilkę przed pracą i zdjąłem rurę za przepływomierzem. Dokładniej to lekko ją zdjąłem tak aby zasysał powietrze bez przpływomierza.
Wynikiem było:
Założyłem zatem spowrotem rurę na przepływomierz ale nie dociskałem cybantem. W drodze do pracy lekko poprawiła się charakterystyka pracy silnika (chętnie na zimnym wkręcił się powyżej 4000). Jednak na dole (od 1500 do 3000) nadal czuję niedosyt. Czy prawidłowo powinienem to zrobić tak, że pozostawić przypływomierz, ale odpiąć jego kostkę? I co wtedy testować w jeździe czy na postoju? Dzięki, Michał |
10-11-2010, 08:23 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: PASSAT B8 + VOLVO V40
Silnik: Klekoty po dwa litra
Rocznik: XXI w.
Postów: 461
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Odepnij kostkę od przepływki i przejedź się się kawałek ,ja od razu zobaczyłem wzrost mocy itp itd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i odrazu alledrogo i przepływkę kupiłem używkę i samochód lata do tej pory jak szalony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak odłączysz kostkę to samochód przechodzi w tryb awaryjny i nie czyta przepływki czyli ją omija Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
10-11-2010, 08:49 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Dzięki ... wracając z pracy wykorzystam tę metodę.
|
10-11-2010, 08:59 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-08-2008
Skąd: Toruń
Model: Fiesta
Silnik: 1,3 endura
Rocznik: 1997
Postów: 78
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Zanim wydasz pieniądze, (o ile to sprawa przepływomierza) wyczyść go - w technicznym ABC znajdziesz instrukcje.
|
10-11-2010, 09:41 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Taki mam zamiar ... już poczytałem o "dwóch magicznych drucikach" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
16-11-2010, 09:10 | #8 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Cytat:
Autko oczywiście nabrało wigoru i teraz z wkręcaniem się na obroty nie mam żadnych problemów. Co do zabrudzeń to oba druciki "przed" były czarne a na jednym z nich doczepione było coś jakby włos. |
|
24-11-2010, 06:50 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
Przegrałem w końcu zdjęcia z aparatu. W załączniku druciki PRZED i PO czyszczeniu.
|
24-11-2010, 12:28 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-05-2010
Skąd: Ziemia
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 357
|
Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM
No druciki wylizane do czysta, dobra robota Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|