Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-11-2010, 12:15   #1
Ekim
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
Domyślnie Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Witam wszystkich,

ostatnio zakupiłem na dojazdy do pracy bliźniaczkę Fiesty czyli Mazdę 121 z '96. Wszystkie podzespoły wyglądają na FORD-owskie, dlatego uderzam tutaj.

Silnik ma tendencję do mulenia. Na obroty pod obciążeniem nie lubi się wkręcać a powyżej 3200-3500 to już zapomnij. Auto po prostu w okolicach tych obrotów przestaje ciągnąć. JEst to wyraźnie odczuwalne, jednak nie zdarza się zawsze w tym samym zakresie obrotów (np. 3250) ale raczej w zakresie właśnie 3200-3500.
Pod względem mechanicznym autko sprawdzone, zatem nie wiem czego jeszcze szukać. Może wtryskiwacze?

Kolejna rzecz która mnie zastanawia, to pompa paliwa. Po włączeniu zapłonu (bez włączania silnika) pompa chodzi (słychać ją cichutko) cały czas. Po około 1-2 minutach dochodzi do tego lekkie syczenie z okolicy listwy wtryskiwaczy pod maską.

Jeden raz spróbowałem zmniejszyć ciśnienie w listwie poprzez zaworek (na listwie przed wtryskiwaczami) i po popuszczeniu paliwa (1/2 sekundy) syczenie ustało ... oczywiście na kolejne 2 minuty. Tak ma być?

W drugim autku (i innych jakie miałem) pompa paliwa chodziła tylko przez chwilę po załączeniu zapłonu.


Czekam na sugestie i pozdrawiam
Michał.

Ekim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2010, 14:07   #2
m_g
ford::advanced
 
Avatar m_g
 
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: PASSAT B8 + VOLVO V40
Silnik: Klekoty po dwa litra
Rocznik: XXI w.
Postów: 461
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Witaj , użyj szukajki a na pewno znajdziesz odpowiedź , choćby w moich postach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Druga rzecz to jeden temat jedno pytanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.



a mała podpowiedź.

Sprawdź przepływomierz powietrza, silniczek krokowy, sondę lambdę, świecie ,kable , wtyczki i czujniki, oraz wspomnianą pompę paliwową ,ale najpierw odepnij przepływomierz powietrza i zobacz czy lepiej jeździ , na alledrogo przepływkę można dostać w okolicach 50 zł.
m_g jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2010, 08:17   #3
Ekim
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Poświęciłem dzisiaj chwilkę przed pracą i zdjąłem rurę za przepływomierzem. Dokładniej to lekko ją zdjąłem tak aby zasysał powietrze bez przpływomierza.
Wynikiem było:
  • auto odpaliło
  • na gaz reagował zmniejszeniem obrotów
  • pozostawiony bez ruszania pedłu gazu po chwili sam się dusił i gasł

Założyłem zatem spowrotem rurę na przepływomierz ale nie dociskałem cybantem.

W drodze do pracy lekko poprawiła się charakterystyka pracy silnika (chętnie na zimnym wkręcił się powyżej 4000). Jednak na dole (od 1500 do 3000) nadal czuję niedosyt.

Czy prawidłowo powinienem to zrobić tak, że pozostawić przypływomierz, ale odpiąć jego kostkę? I co wtedy testować w jeździe czy na postoju?

Dzięki,
Michał
Ekim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2010, 08:23   #4
m_g
ford::advanced
 
Avatar m_g
 
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: PASSAT B8 + VOLVO V40
Silnik: Klekoty po dwa litra
Rocznik: XXI w.
Postów: 461
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Odepnij kostkę od przepływki i przejedź się się kawałek ,ja od razu zobaczyłem wzrost mocy itp itd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i odrazu alledrogo i przepływkę kupiłem używkę i samochód lata do tej pory jak szalony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


jak odłączysz kostkę to samochód przechodzi w tryb awaryjny i nie czyta przepływki czyli ją omija Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
m_g jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2010, 08:49   #5
Ekim
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Dzięki ... wracając z pracy wykorzystam tę metodę.
Ekim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2010, 08:59   #6
bkaka
ford::average
 
Avatar bkaka
 
Zarejestrowany: 05-08-2008
Skąd: Toruń
Model: Fiesta
Silnik: 1,3 endura
Rocznik: 1997
Postów: 78
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Zanim wydasz pieniądze, (o ile to sprawa przepływomierza) wyczyść go - w technicznym ABC znajdziesz instrukcje.
bkaka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2010, 09:41   #7
Ekim
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Taki mam zamiar ... już poczytałem o "dwóch magicznych drucikach" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ekim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2010, 09:10   #8
Ekim
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Cytat:
Napisał Ekim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Taki mam zamiar ... już poczytałem o "dwóch magicznych drucikach" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No i w weekend udało mi się przeczyścić te dwa druciki. Zrobiłem nawet fotorelację przed i po którą postaram się tu niebawem wkleić.

Autko oczywiście nabrało wigoru i teraz z wkręcaniem się na obroty nie mam żadnych problemów.

Co do zabrudzeń to oba druciki "przed" były czarne a na jednym z nich doczepione było coś jakby włos.
Ekim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2010, 06:50   #9
Ekim
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mazda
Silnik: 1.3 ENDURA E
Rocznik: 1996
Postów: 7
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

Przegrałem w końcu zdjęcia z aparatu. W załączniku druciki PRZED i PO czyszczeniu.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg przed_01.jpg (88.6 KB, 47 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg po_01.jpg (80.5 KB, 42 wyświetleń)
Ekim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2010, 12:28   #10
TSRules
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 27-05-2010
Skąd: Ziemia
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 357
Domyślnie Odp: Brak mocy w ENDURA.E Zwłaszcza powyżej 3000RPM

No druciki wylizane do czysta, dobra robota Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
TSRules jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.