|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-07-2010, 16:37 | #1 |
ford::amateur
Imię: michał
Zarejestrowany: 12-07-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 2.0 16v
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
2.0 16v i co dalej?
Witam niedawno nabyłem forda focusa z 2004 z silnikiem benzynowym 2.0 16v, seryjnie ma 130 km. I w tym miejscu zastanawiam się co zrobić żeby miał 170? Mam nadzieje, że na tym forum usłyszę jakieś konkretne propozycje. Dodam, że zawieszenie i układ hamulcowy został już wymieniony na bardziej wydajny. zależy mi tylko na podniesieniu mocy silnika. Pozdrawiam wszystkich
|
12-07-2010, 19:06 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: 2.0 16v i co dalej?
no Ty oczekuesz konkretnych opdowiedzi a nic konkretnego nie napisales.
Oczekujesz co zrobic zeby ze 130 zrobic 170 tak jak w st170 Roznica pomiedzy 130 a 170 jest taka . Zmienne fazy rozrzadu , zmieniona glowica , zmienna dlugosc kanalu dolotowego, podniesiony stopien sprezania. Tyle oficjalnie idzie doczytac , a z bardziej szczegolowych rzeczy trzeba by sie przyjrzec przepustnicy itp itd. Wiec swap glowicy i calej reszty z st jest bezsensowny , bo raz ze nie wiem czy to wogole pasuje , a dwa czesci do st170 jest malo. Za to co wydasz na to spokojnie uturbisz tego swojego focusa. A zeteci kochaja turbo. Wtryski ,komp , turbo intercoler i z doladowaniem 0.4 -0.5 to juz wypluwa chyba pod okolo 200 koni. |
12-07-2010, 19:40 | #3 |
ford::amateur
Imię: michał
Zarejestrowany: 12-07-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 2.0 16v
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Odp: 2.0 16v i co dalej?
dokładnie takich informacji szukałem.. nie potrzebuje więcej niż 200koni. Dziękuje bardzo za odpowiedz.
|
12-07-2010, 19:57 | #4 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: 2.0 16v i co dalej?
prosze bardzo.
Zeteca w srodku nic ruszac nie trzeba pod turbo. Ale to wiadomo koszt jest , mimo ze intercoler mozna kupic np za 100zl od jakiegos tdci , turbine jakas , strojenie itp itd to wszystko kosztuje wiadomo. Troche konikow idzie tez uzyskac w tansze sposoby , wszystko zalezy ile ma miec koni i ile kasy sie ma. Bo mozna dac walki inne ecumastera , przepustnice , przyda sie raczej zmniejszenie przerwy na swiecy i idzie juz miec tych konikow wiecej. |
17-07-2010, 00:38 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-05-2010
Skąd: Sanok/Katowice
Model: escort mk5 xr3i
Silnik: 1,8 16v EFI - 130 ps
Rocznik: 92
Postów: 25
|
Odp: 2.0 16v i co dalej?
tomiscorpio KAŻDY silnik do turbo trzeba odprężyć.
Jedne mniej inne bardziej ale ZAWSZE trzeba. Wałki bez ruszania głowicy i wydechu niewiele dadzą. Zmniejszenie przerwy na świecy nic nie da - lepiej po prostu kupić nowe a jak już się bawić to w wolnossaku zwiększyć stopień sprężania. |
17-07-2010, 09:30 | #6 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: 2.0 16v i co dalej?
chyba zielonego pojecia nie masz co piszesz. Jak zalozysz ostre walki to nic nie da tak??
Aha to konczymy rozmowe bo widac ze nic nie zrobiles jeszcze przy silniku. Do zeteca 115 Km zakladasz walki i przepustnica i masz kolo 130. Ale przeciez to nic nie daje bo glowicy i wydechu nie ruszales. Znajdz sobie roznice pomiedzy RKC a RQB wtedy pogadamy. A odprezanie silnika , zrobienie kanapki itp itd to nie jest ingerencja w wnetrze silnika. Jak juz ktos sie za turbo sam bierze to tyle chyba wie. A zmniejszenie przerwy akurat jest wskazane , bo przerwa wynosi 1.3 , do tego na gownianych weglowych kablach , wiec iskra jest slaba, przy turbo bedzie ja zdmuchiwac lekko i zaplon bedzie wypadal. No ale taki szpec jak Ty napewno o tym wie. |