Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-06-2010, 21:31   #21
Zakar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

Wracam do tematu,
bo nie udaje się zdiagnozować przyczyny tego poszarpywania. Wymieniłem już: świece, kable WN, cewkę, katalizator, pompę paliwa. Jest wiele niewiadomych - problem z odpowietrzaniem baku, teraz jeszcze nie chce zapalać na zimnym silniku. Czy to się jakoś łączy ze sobą, czy to zbieg okoliczności? Ten problem z gorszym porannym zapalaniem pojawiła się jakieś pół roku temu, był bagatelizowany, ponieważ zdarzało się to raz na 20-30 odpaleń i po prostu musiałem potrzymać rozrusznik ze 3sek. dłużej. Teraz (od tygodnia) jest za każdym razem tak samo - rano kręcę i kręcę, prawie załapuje, już już i... albo w ogóle nie zapala, albo zapala ale trzęsie sie cały i świeci się brak ładowania. A jeżeli nie zapala, to wystarczy że cofnę kluczyk, i po sekundzie zapala idealnie. Kiedy jest ciepły zapala na dotyk, ale wystarczy że postoi z godzinkę i już ma problem. Zastanawiam się czy ma to związek z tym szarpaniem...

Pierwotny objaw - owo poszarpywanie zdarzało się zawsze kiedy zbliżał się do rezerwy, a lałem zawsze pół baku. Teraz trafiło się również przy połowie baku od pełnego, czyli schodzi pół baku i zaczyna szarpać. Odkręcałem wtedy wlew i trochę pomagało, ale czuć że nie jedzie pełnia mocy. Ostatnio kiedy miałem połowę baku i zaczął ledwo jechać (tak szarpał), stanąłem, odkręciłem wlew, długoooo zasysał powietrze i trochę pomogło - pojechałem dalej, ale zapalił się check engine. Komp pokazał błąd czujnika zapasu paliwa?! Mechanik wzruszył ramionami i nie miał na to pomysłu. Dzisiaj tak - zimny silnik, odkręciłem wlew, cisza, dokręciłem, przejechałem 5km, szarpał od początku, stanąłem, odkręciłem wlew, słychać było jak zasysa powietrze - po przejechaniu 5km już wytworzyło się podciśnienie? o co tu chodzi....

Zdjąłem z innym mechanikiem bak. Sprawdziliśmy drożność tych wszystkich zaworków w baku, odpowietrznik baku - no niby drożne, uchylają się lekko, przepuszczają w obie strony - tak ma być? skraplacz par paliwa pusty.
Sama pompa sika aż miło. Po włożeniu jej do tego koszyka, podłączeniu wężyków, które biegną do dekla baku z tych następnych wężyków paliwo leci tak - pierwszy strzał jest bardzo mocny, potem leje paliwo tak sobie, wolniej, ale stała prędkość, ilość - pytanie czy tak ma być? wężyki nie noszą śladów pęknięć.

Pytanie - czy o szarpanie i problem z zapalaniem można podejrzewać awarię wtryskiwaczy? aha, na listwie wtrysków jest taki zaworek, to chyba regulator ciśnienia paliwa, może on szwankuje? mechanik niby go sprawdził, mówi że ok. ale sprawdzał go dmuchając w niego, czy tak można go sprawdzić? może podczas pracy silnika, kiedy jest tam większe ciśnienie pracuje inaczej? czyli źle? można go wymienić w ciemno, ale to znowu koszty. Jak mogę sam sprawdzić wtryski? np wyjąć listwę z nimi, jedna osoba kręci rozrusznikiem, a druga patrzy jak sikają? czy to coś da? takie wtryski się regeneruje, czyści (jak?), czy wymienia? wszystkie z całą listwą i tym zaworkiem? czy np. jeden?

Poproszę o jakieś wskazówki - bo nie wiem gdzie szukać? ASO rozkłada ręce, a ja już im nie ufam. Raz komp pokazał u nich awarię katalizatora - wymieniłem, drugim razem udało im sie wygenerować błąd pompy paliwa - wymieniłem (teraz mam dwie sprawne, wrrr) Można tak wymieniać po kolei wszystko, aż w końcu się trafi przyczynę, ale przecież to nie o to chodzi.
Dziękuję za przeczytanie (sporo tego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)

Pozdrawiam

Zakar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2010, 06:25   #22
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

Wyczyściłeś sitko pompy paliwa? Z opisu wynika, że układ paliwowy ma zbyt małą drożność.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2010, 08:48   #23
Zakar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

Przypomniałem sobie, że tego nie napisałem i właśnie chciałem dodać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sitko przy pompie jak opisano - wysokie na ok 5cm, na oko trochę brudne (szare), przepsikane wodą pod ciśnieniem z detergentem, potem długo płukane pod kranem, trochę przejrzało. A może kupić nowe, może to mycie niewiele dało?

A nie wiecie jak z tym podawaniem paliwa przez pompę? Pierwszy moment podania paliwa jest mocny, a potem leje powoli - czy tak powinno być?

Dzisiaj rano standard - zapalił za 3 razem, szarpał już przy ruszaniu, po kilkunastu metrach mu przeszło i jakoś dojechałem do pracy.
Tylko co dalej...
Zakar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2010, 22:11   #24
Zakar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

Powitać.
Moje dzisiejsze doświadczenia. Przed uruchomieniem rano przekręciłem kluczyk 4x aż zgasną właściwe kontrolki - i znów nie mogę zapalić. Już, już prawie zapala, długo trzymam rozrusznik, trzęsie się, puszczam kluczyk, trzęsie się dalej, świeci brak ładowania, cofam kluczyk, po 2 sek. pali idealnie.

Doświadczenie drugie. Zdjąłem dopływ paliwa z listwy wtryskiwaczy, przekręcam kluczyk, jest strzał paliwa. Za każdym razem taki sam, jedna dawka. Zaczynam kręcić rozrusznikiem, pięknie leje paliwo, a więc problem nie w układzie paliwa?

Pan z działu części w ASO powiedział mi ciekawostkę. Klienci często wracają do nich z poszarpującym silnikiem z powodu "niewłaściwych" świec. Ponoć silniki Zetec wyjątkowo nie tolerują świec typu Bosch, NGK, Champion, itd. Zakupiłem więc Motorcrafty i nic to nie dało. Powiedział też że jeden z klientów zmieniał trzy razy cewkę i cały czas było żle, auto szarpało, kupił cewkę Motorcraft i jak ręką odjął. Znowu Pan z działu części mówił że te silnika bardzo źle znoszą wilgoć, a to mokry rok, i ze lepiej nie stosować innych producentów cewek. U mnie założono cewkę Vemo V25-70-0001 na opisie na opakowaniu podano Cougar, Escort, Ka - nie ma tam Focusa, tu jest problem? To mechanik nie wie co wkłada?! Cewkę zmieniłem z miesiąc temu, ale dopiero dzisiaj wziąłem do łapy opakowanie z bagażnika. Nie wiem, rozważam wymianę na Motorcraft....

Co o tym sądzicie? gdzie szukać przyczyny? teraz szarpie i nie zapala...
Oddać auto do elektryka? Problem tkwi w układzie paliwa, czy elektryce?
ASO bezradne. Za miesiąc rodzinny wyjazd na wakacje...
Ma ktoś pomysł?
Zakar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2010, 18:34   #25
duss
ford::average
 
Avatar duss
 
Zarejestrowany: 15-12-2007
Skąd: SK
Model: S-max Titanium S
Silnik: 2.2 IceWhite
Rocznik: 2010
Postów: 193
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

Dam ci rade..... nie jedź tym autem na wakacje.......Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
________________________________________
FORD at stable: S-max2.2 TitaniumS 09/2010r
Dodatkowo w garażu:S-max-2007,FocusII,FistaMK7-2010
http://www.motostat.pl/user_images/23267/icon1.png
duss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2010, 09:32   #26
Zakar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

Witam ponownie.
Wczoraj rano objaw - zapalenie po długim kręceniu za trzecim razem.
Ładnie chodzi na jałowym. Dodaję gazu, a on przygasa, dusi się przez chwilę, pedał cały czas trzymam wciśnięty, po chwilowym przyduszeniu się silnika wchodzi na obroty, i tak kilka razy, ledwo ruszyłem. Poszarpującym autem dojechałem na stację, nalałem mu 3/4 baku (była 1/4) i... pojechał bez szarpnięć i przyduszeń!
No głupieje już. Obstawiałem cewkę, mimo że nowa, to może źle ją silnik znosi (Vemo), ale gdyby to była cewka, to szarpanie nie zależałoby od ilości paliwa w baku, prawda? a może to zbieg okoliczności.
Drugim moim podejrzeniem jest regulator ciśnienia na listwie wtryskiwaczy. Zdjąłem dzisiaj z niego wężyk podciśnienia, sucho, ale to może nie znaczy że działa on dobrze.
Jutro odwiedzę inne ASO i zapytam czy na miejscu mają ten regulator.

Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Zakar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2010, 06:44   #27
SHELLER35
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-04-2010
Skąd: Częstochowa
Model: ALFA ROMEO 156
Silnik: 1.8TS 16V
Rocznik: 1998
Postów: 4
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

Witam.Nie wiem jak jest w focusie,ale miałem podobny problem w alfie romeo 156 1.8 TS 16V.Szarpał jak ruszałem,trzeba było depnąć do dechy,wtedy zaczynał iść jak rakieta.Wymieniłem świece (780PLN),KABLE (540PLN),CEWKI (są 4, po 250pln każda),przepływkę (504PLN) no i sondę (380PLN).Uzbierała się niezła sumka, a okazało się,że wystarczyło zrobić adaptację sondy za 50 PLN. Po zaadaptowaniu sondy, wszystko OK.Nie wiem czy to pomoże, ale spróbuj odłączyć sondę (jeśli się da),komputer powinien przestawić się w tryb awaryjny i pobierać dane z mapy.Mam nadzieję,że w fordzie jest podobnie. PozdrawiamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
SHELLER35 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2010, 20:59   #28
wawrzonrzepa
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-10-2009
Skąd: wrocław
Model: mondeo
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 0
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

mam dokładnie takie samo szarpanie przy 1/4 baku! dopiero zaczynam walkę, dam znać co i jak bo widzę ze temat się urwał, zacznę od pompy paliwa!
wawrzonrzepa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2010, 21:22   #29
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

z ta adaptacja sondy to jakies dyrdymaly. oprocz bledu w pamieci o sondzie nic to nie da.

Jedz do kogos kto ma vcma czy wdsa zeby pod auto podpiac i sie przejechac.
Zadne ASO albo jakis popapraniec co umie czytac tylko kody bledow.

Kolejna rzecz wycziscic przeplywke , ebja czyli tzw krokowca.

Warto zobaczyc tez reszte wydechu , jakos zauwazylem ze dosyc koncowe tlumiki lubia padac.

Mozna zobaczyc jak pracuje przepustnica po zdjeciu weza.

Posrpawdzac wezyki od kolektora.

Przyczyn milion moze byc , przez neta ciezko cos wiecej doradzic , ale wymienianie wszystkego ak leci , to akurat najglupszy sposob.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2010, 07:00   #30
SHELLER35
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-04-2010
Skąd: Częstochowa
Model: ALFA ROMEO 156
Silnik: 1.8TS 16V
Rocznik: 1998
Postów: 4
Domyślnie Odp: Szarpanie podczas przyspieszania

[QUOTE=tomiscorpio;1454090]z ta adaptacja sondy to jakies dyrdymaly. oprocz bledu w pamieci o sondzie nic to nie da.




Czytaj dokładnie a pózniej krytykuj. Napisałem,że tak jest w alfie,w fordzie może być inaczej.
SHELLER35 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.