Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-04-2010, 20:58   #21
Piotr_gd
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-11-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Odp: Falujące obroty

Przepływomierz mimo wszystko raczej istnieje. W jednym ze sklepów z częściami forda wycenili go na ponad 700 pln. Niestety ani zdjęcia, ani lokalizacji, ani indeksu się nie doprosiłem.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W związku z tym pozostaje mi skupić się na silniku krokowym [raczej wymianie, bo czyszczenie nic nie dało (nie było zresztą tam wiele do czyszczenia) i kwestii odpowietrzania skrzyni korbowej]

Piotr_gd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2010, 00:27   #22
rejmont
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: z kraju
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 benz
Rocznik: 2000
Postów: 114
Domyślnie Odp: Falujące obroty

A ja bym do tego czyszczenia przepływomierza i krokowca dodał czyszczenie samej przepustnicy. Tam się zbiera najwięcej brudu. Błąd z sondy lambada często wynika z lewego powietrza w układzie dolotowy, a to może się brać również z brudnej przepustnicy. Tak jest np. w volvo a to praktycznie te same rozwiązania więc sugeruje sprawdzić przepustnicę.
__________________
"Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo na co się trafi..."
rejmont jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2010, 22:37   #23
Piotr_gd
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-11-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Odp: Falujące obroty

Tropiąc dalej przyczyny spadających za bardzo obrotów, dziś zauważyłem, że lewy odcinek wężyka odpowietrzania skrzyni korbowej "ściska się" - robi się płaski po odpaleniu silnika. Wie ktoś może, czy to oznacza, że wężyk po prostu się zużył i nie jest w stanie utrzymać podciśnienia bez zmiany swojego kształtu, czy może winny jest ten zawór z którym się łączy? Dodam, że prawy odcinek wężyka nie odkształca się podczas pracy silnika.
Piotr_gd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2010, 12:01   #24
6771
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-03-2008
Model: FOCUS MK1
Silnik: 2.0, 130 KM + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 27
Domyślnie Odp: Falujące obroty

witam , podpinam się pod temet, u mnie również faluja obroty od 950 do 1050 na benzynie jak i na gazie, ale po zatrzymaniu się falowanie ustaje i utrzymuje stałe obroty. Jakies pomysły Panowie.
6771 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2010, 06:35   #25
sevenup
ford::beginner
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2009
Model: Focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007
Postów: 37
Domyślnie Odp: Falujące obroty

DO PIOTR GD:
Witam, znalazłem twój post dotyczący pracy focusa na wolnych obrotach. Jestem ciekawy co udało Ci sie zrobić żeby istniejący stan rzeczy poprawić. mam podobne objawy w swojej foce 1,6/2001. Oczyściłem silnik krokowy-nie pomogło, wymieniłem zawór odpowietrzający skrzynie korbową i wężyk przy zaworze-nie pomogło. Teraz zastanawiam sie nad wymiana krokowca, z tym ze jak to też nie pomoże to sie lekko wk....ie bo to wydatek ok 300 zł.Podobno w moim modelu i roczniku (druga połowa 2001) zaprzestano montowania przepływomierza więc juz nie ma co czyścić. Jeżeli tobie udało sie zwalczyć tą dolegliwość bedę wdzięczny za informację w jaki sposób. Dzięki/sevenup


Cytat:
Napisał Piotr_gd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tropiąc dalej przyczyny spadających za bardzo obrotów, dziś zauważyłem, że lewy odcinek wężyka odpowietrzania skrzyni korbowej "ściska się" - robi się płaski po odpaleniu silnika. Wie ktoś może, czy to oznacza, że wężyk po prostu się zużył i nie jest w stanie utrzymać podciśnienia bez zmiany swojego kształtu, czy może winny jest ten zawór z którym się łączy? Dodam, że prawy odcinek wężyka nie odkształca się podczas pracy silnika.
sevenup jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2014, 19:40   #26
Boniek88
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-09-2011
Model: Renault Laguna Coupe GT
Silnik: 2.0 dCi 178 KM
Rocznik: 2009
Postów: 61
Domyślnie Falowanie obrotow po dluzszej jezdzie.

Witam.
W moim focusie mk2 1.6 Ti po dluzszej jezdzie zaczynaja falowac obroty na luzie. Tzn jak sie zatrzymam i dam na luz to obroty podnosza sie do ok 1500 potem spadaja do 500 i sie stabilizuja. W czasie jazdy natomiast przy zmianie biegu kiedy naciskam sprzeglo to obroty troszeczke podskakuja i dopiero potem spadaja. Dodam ze wczoraj wymienialem cewke na boscha, ale wydaje mi sie ze wszystko dobrze podpialem. Prosze o pomoc w diagnozie.
Boniek88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2014, 11:28   #27
Boniek88
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-09-2011
Model: Renault Laguna Coupe GT
Silnik: 2.0 dCi 178 KM
Rocznik: 2009
Postów: 61
Domyślnie Odp: Falowanie obrotow po dluzszej jezdzie.

Witam,
Z tego co się dowiedziałem to przyczyną może być silnik krokowy, ale w moim samochodzie (1.6 Ti-VCT 115 KM) takie coś nie występuje. Proszę o pomoc jaka część mogłaby być odpowiedzialna za takie falowanie obrotów i podskakiwanie przy zmianie biegów.
Boniek88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2014, 12:26   #28
josephik
ford::beginner
 
Avatar josephik
 
Zarejestrowany: 07-07-2014
Skąd: ok. Płocka
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8b DURATEC 120 KM
Rocznik: 2003
Postów: 46
Domyślnie Odp: Falujące obroty

U mnie obroty falowały ale raczej spadały do ok 500 i następnie dobijały do standardowych 750 przy wysprzęglaniu.
Pomogło czyszczenie przepustnicy (silniczka krokowego). Nie wymaga to dużej wiedzy i umiejętności. Trzeba tylko zaopatrzyć się w trochę płynu chłodniczego bo może wycieknąć przy wyjmowaniu przepustnicy.
josephik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2014, 18:50   #29
Boniek88
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-09-2011
Model: Renault Laguna Coupe GT
Silnik: 2.0 dCi 178 KM
Rocznik: 2009
Postów: 61
Domyślnie Odp: Falujące obroty

Witam. Rozumiem ze tez masz zmienne fazy rozrzadu wiec konstrukcja jest podobna. Ale przydala by mi sie wiedza gdzie lezy przepustnica.
Boniek88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2014, 09:04   #30
josephik
ford::beginner
 
Avatar josephik
 
Zarejestrowany: 07-07-2014
Skąd: ok. Płocka
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8b DURATEC 120 KM
Rocznik: 2003
Postów: 46
Domyślnie Odp: Falujące obroty

przepustnica jest tam gdzie dochodzi (na końcu) rura dolotowa od obudowy filtra powietrza
josephik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.