Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-04-2010, 09:45   #1
wlja
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-12-2008
Skąd: Ełk
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 40
Domyślnie Ustawienie napinacza paska rozrządu

Czy napinacz waszym zdaniem został dobrze ustawiony?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSCN2581.jpg (88.4 KB, 278 wyświetleń)

wlja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2010, 19:35   #2
robertt361
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: konin
Model: focus
Silnik: Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 137
Smile Odp: Ustawienie napinacza paska rozrządu

żle żle żle ten ząbek powinien byc na srodku wycięcia
robertt361 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2010, 23:28   #3
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: Ustawienie napinacza paska rozrządu

nie zupełnie na zdjeciu zaznaczyłem jak powinno być czerwone kreski powinny być praktycznie na sobie czyli rant na tej kresce
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSCN2581.jpg (88.6 KB, 234 wyświetleń)
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2010, 11:48   #4
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Ustawienie napinacza paska rozrządu

Cytat:
Napisał motorek26 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie zupełnie na zdjeciu zaznaczyłem jak powinno być czerwone kreski powinny być praktycznie na sobie czyli rant na tej kresce
Motorku, wg TISa i instrukcji Forda ma być w okienku (w granicach). W sposobie jaki pokazałeś pasek jest trochę za mocno napięty. Pewnie nie ma to różnicy, ale warto wspomnieć.
No i jeżeli nie odkręcasz koła wałka to obróć silnikiem ręcznie kilka razy i popraw ustawienie napinacza. Opis Motorka jest w tym przypadku dość dobry.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2010, 13:39   #5
wlja
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-12-2008
Skąd: Ełk
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 40
Domyślnie Odp: Ustawienie napinacza paska rozrządu

To co znalazłem w necie:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
wynika ze racje ma robertt361. Rozrząd ustawił mi mechanik pod strzecha na kreski, przejechałem na nim 20tys km.

Jeżeli ustawie napinacz, tak żeby ząbek był na środku nacięcia, to bardziej naprężę pasek. Czy dobrze myślę?

Moja foczka ma koło pasowe wałka rozrządu z oznaczeniem AB. Dlaczego Ford zaleca zmianę koła pasowego wałka rozrządu z oznaczeniem AB na AC? Czy ma to jakieś praktyczne znaczenie czy tylko marketing i kasa dla serwisów forda?
wlja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2010, 15:27   #6
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Ustawienie napinacza paska rozrządu

Cytat:
Napisał wlja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To co znalazłem w necie:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
wynika ze racje ma robertt361. Rozrząd ustawił mi mechanik pod strzecha na kreski, przejechałem na nim 20tys km.

Jeżeli ustawie napinacz, tak żeby ząbek był na środku nacięcia, to bardziej naprężę pasek. Czy dobrze myślę?

Moja foczka ma koło pasowe wałka rozrządu z oznaczeniem AB. Dlaczego Ford zaleca zmianę koła pasowego wałka rozrządu z oznaczeniem AB na AC? Czy ma to jakieś praktyczne znaczenie czy tylko marketing i kasa dla serwisów forda?
Czyli sposób jak pisałem. Problem z ustawianiem jest taki, żę normalnie ustawiasz z luźnym kołem wałka wiec napinacz napina jednocześnie obie strony paska (odcinek wałek-napinacz-pompa oraz odcinek wałek-pompa). Jeżeli wymieniasz bez luzowania to napinasz tylko jedną stronę (napinacza) i może dlatego większe naciągnięcie jak pokazał Motorek mieć sens. Ja zaawsze wymieniałem z blokadami i odkręcaniem więc nie potrafię się wypowiedzieć na temat drugiej opcji.


Jeżeli chodzi o koło to stare koła AB były przygotowane do manualnego napinacza (dalej można go kupić). Nowe są już do napinacza ze sprężyną.
Porównywałem oba wałki i nowa wersja ma minimalnie węższe zęby. Do tego, żeby na stary system założyć nowy pasek i napinacz trzeba naciąć obudowę, bo będzie napinacz tarł.
Nowsze wersje mają oprócz innego wałka minimalnie inną obudowę (w okolicach napinacza) i troszę inne mocowanie silnika (większe podcięcie).
Nie zrobiłem zdjęcia porównawczego wałków, ale mam zdjęcie pokryw. Wrzucę później.

Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 02-04-2010 o 15:32
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2010, 19:32   #7
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: Ustawienie napinacza paska rozrządu

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Motorku, wg TISa i instrukcji Forda ma być w okienku (w granicach). W sposobie jaki pokazałeś pasek jest trochę za mocno napięty. Pewnie nie ma to różnicy, ale warto wspomnieć.
myśle żę taka różnica nie ma znaczenia i nie ma sie co sprzeczać ja kiedyś patrzyłem chyba w auto dacie i właśnie tak było ale nie bede sie upierał i tak i tak bedzie dobrze aby tylko nie do końca bo napinacz nie bedzie pracował i sie rozwali
Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No i jeżeli nie odkręcasz koła wałka to obróć silnikiem ręcznie kilka razy i popraw ustawienie napinacza
takich rzeczy nie proponuje koło należy poluzować i dopiero jak bedzie dawało sie obrócić ręką można napinać napinacz
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2010, 10:42   #8
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Ustawienie napinacza paska rozrządu

Cytat:
Napisał motorek26 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
myśle żę taka różnica nie ma znaczenia i nie ma sie co sprzeczać ja kiedyś patrzyłem chyba w auto dacie i właśnie tak było ale nie bede sie upierał i tak i tak bedzie dobrze aby tylko nie do końca bo napinacz nie bedzie pracował i sie rozwali
Wazne, zeby podczas pracy znak pracowal w "okienku" i tyle. Napisalem, ze wg mnie Twoj sposob nie jest zly, ale trzeba uwazac.
Cytat:
Napisał motorek26 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
takich rzeczy nie proponuje koło należy poluzować i dopiero jak bedzie dawało sie obrócić ręką można napinać napinacz
Napislem to ogolnie, bo wiekszosc ludzi jak czytam robi bez luzowania kola.
Pozdro.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.