|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-01-2010, 17:26 | #11 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2009
Model: Audi A6
Silnik: 2.5
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Cytat:
Cytat:
|
||
31-01-2010, 17:28 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-10-2009
Model: MK7
Silnik: 1,4 B + G
Rocznik: 1998
Postów: 111
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
benzyna nie jest droga tylko akcyza kosmiczna.A jak wzrośnie popyt na gaz to myślisz że rząd gdzie będzie szukał kasy?
|
31-01-2010, 17:43 | #13 |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Instalka na wtrysku, dobra instalka na wtrysku bedzie kosztowac w granicach 2500-2800zl, jeszcze zalezy od regionu kraju, ale moim zdaniem jesli ktos ma zamiar autkiem dluzej pojezdzic to sie oplaca taka wkladac, no i auto pali ok 10-15% wiecej gazu niz Pb, roznicy w przyspieszaniu na LPG czy na Pb ja nie czulem. Przy instalce II gen. jest to ok. 30% wiecej gazu ale tez ma sie wiecej problemow z nia no i te wystrzaly, no i czuc, ze na LPG troche slabszy jak na Pb ale zas koszt zalozenia mniejszy, cena mniej wiecej do 1800zl.
Pozdrawiam |
31-01-2010, 17:53 | #14 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
moze i oplacalne tylko gdzie to tankowac , a instalak pewnie z 4 kola jak nie lepiej na to cng.
ja tam gazu nie montuje bo lubie pb , licza sie osiagi , wole wydac 10zl wiecej za 100km niz jezdzic po gazownikach itp itd. Wszystko zalezy kto co lubi i czego oczekuje. mysle ze cena gazu nie pdoskoczy , bo akcyza na benzyne i gaz jest sporo ponad norme narzucana , tylko ropa jest sztucznie zanizana. |
31-01-2010, 18:04 | #15 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Jest też ważne pytanie: ile będziesz jeszcze czasu tym samochodem jeździł? Bo jeżeli rok czy półtora to nie ma sensu. Jak to kolega obliczył po roku dopiero zwróci Ci się koszt instalacji. A gdzie zyski?
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
31-01-2010, 18:11 | #16 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
No właśnie, trzeba te autko ze 3 lata trzymać. Co do osiągów to jeździłem wieloma samochodami i jakoś różnicy nie odczuwam. To nie epoka polonezów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z pół roku temu na TVN TURBO robili test samochodów na lpg. Testy na hamowni wykazały ze moc spada ok 3-7KM zaleznie ot auta i instalacji. Jak ktoś ma ten silnik 1.6 90KM to te nawet 7KM mniej raczej nie bedzie zauważalne a oszczędności duże. Powiedzmy sobie szczerze - nie każde auto na lpg pojedzie.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka |
31-01-2010, 19:35 | #17 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
z 10 lat temu do fiesty gaz montowałem i już wtedy mówili że gaz będzie kosztował tyle co pb Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
co do spalania lpg to miałem dwa mondea 1,8 16v i każde paliło 11 litrów(cykl mieszany) instalacja czwartej generacji.teoretycznie twoje powinno spalić trochę mniej. |
31-01-2010, 22:59 | #18 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: '99
Postów: 743
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Cytat:
Do drugiego akapitu - jak to ropa zaniżana? wytłumacz mi proszę
__________________
....ZZzzzZZ..zzzz... RAPIDSPORT |
|
01-02-2010, 07:00 | #19 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Czemu zaczynacie juz cos co nie dotyczy tematu?
Co do LPG, jest jeden minus zakładania lpg do nie zadbanego escorta. Im dłuzej sie bedzie nim jezdzic tym wiecej sie do niego dołozy, co po przeliczeniu wyjdzie ze w trakcie uzywania instalki kasa ktora nam sie zworci, pojdzie i tak w naprawe zawiechy, blachy itp. A pewny jestem w 100% ze przez 3 lata wsadzisz w niego naprawde kupe kasy, nie liczac installacji. Moze lepiej pomyslec nad czyms innym, nie koniecznie młodszym ale czyms co np tak nie rdzewieje, skoro sam napisałes ze blacha w stanie opłakanym, a gdzie reszta? I to sa realia, niech nikt mi nie pisze ze jezdzi kilka lat i nic nie włozył a ess jest w super stanie, bo nie ma czegosc takiego. Tak ze pomysl nie tylko o LPG, bo blacha nie wytrzyma nawet 2 lat. |
01-02-2010, 08:17 | #20 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Zgadzam się z <<zsberg>> co do faktu, że ludzie ze skompstwa ustawiają instalacje gazową tak, aby paliła jak najmniej, a później problemy są typu: zniszczony silnik, brak mocy. Mam kumpla, który pisał prace magisterską o lpg i kiedyś na grilu zrobił mi wykład Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale to że Rosja podnosi ceny gazu i nam lpg drożeje to nie tak do końca. LPG to propan-butan, odpad procesu rafinacji. Gaz z rosji to gaz ziemny czyli metan - powszechnie wykorzystywany do ogrzewania, produkcji ciepłej wody urzytkowej i gotowania. PS. CNG o którym ktoś pisał to też gaz ziemny (metan). Kupiłem diesla, a myślalem o benzynie z gazem. Chwilami żałuję.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |