Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-12-2009, 08:12   #11
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
Domyślnie Odp: słabo kreci,nie odpala

Generalnie urządzenie w swojej zasadzie działania jest proste - włącza się opór pomiędzy czujnik ciśnienia paliwa na szynie i ECU, oszukując go ten sposób. Dzięki temu wzrasta ciśnienie na szynie w funkcji obrotów, położenia pedału gazu i innych parametrów i wzrasta dawka wtrysku paliwa.
Urządzenie dedykowane do konkretnego samochodu ma odpowiednie wtyczki - zdejmujesz wtyk (w tdci) na szynie i wpinasz się pomiędzy wtyk i gniazdo.
W praktyce dobre boxy mają trochę cyfrowej elektroniki, potrafią się samoadaptować do warunków jazdy, zmieniają ciśnienie "inteligentnie" dając kopa przy przyspieszaniu, a później zdejmując dawkę i td.
Dla tddi są także boxy, natomiast gdzie je się konkretnie wpina, to nie wiem, ale myślę, że pomiędzy pompę i wtyk wiązki.
Należy unikać box-ów z firm - krzak, bo można uszkodzić silnik, jeżeli dawka paliwa będzie za duża. Diesle są wrażliwe na przedawkowanie paliwa, bardzo wzrasta wówczas temperatura gazów wylotowych - cierpią tłoki, zawory wydechowe, turbina... Ale jest kilka firm, które sprzedają bezpieczny sprzęt.

__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 28-12-2009 o 10:38
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2009, 18:47   #12
zadra1965
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-12-2009
Skąd: toruń
Model: ford transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1995
Postów: 5
Domyślnie Odp: słabo kreci,nie odpala

Miałem niedawno ten sam problem z moim transitem.
Chwilę tylko kręcił rozrusznik i to bardzo wolno , po czym był taki efekt jakby akumulator padał. Rozpiąłem kostkę przekaźnika / ten na nadkolu/, wyczyściłem styki , trochę WD 40 i od razu kręci jak powinien.
zadra1965 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2010, 01:53   #13
ziemek56
ford::expert
 
Avatar ziemek56
 
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
Domyślnie Odp: słabo kreci,nie odpala

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rewen - jeżeli mogę prosić, to wolałbym pozostać Twoim kolegą, a nie Panem Wojtkiem.
I to jest jedynie słuszna koncepcja na Nowy Rok !
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D
ziemek56 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 11:45   #14
piotr$jarocin
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-01-2010
Skąd: jarocin
Model: ford transit
Silnik: 2.5 TD
Rocznik: 1996
Postów: 51
Domyślnie Odp: słabo kreci,nie odpala

kolego ,,zadra1965'' gdzie jest ten przekaźnik prosze o dokładna lokalizacje .
piotr$jarocin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 12:03   #15
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
Domyślnie Odp: słabo kreci,nie odpala

Na prawym nadkolu pod akumulatorem (od strony silnika, nie lampy) są zamontowane trzy elementy:
- moduł elektroniczny świecy,
- opornik świecy,
- PRZEKAŹNIK ROZRUSZNIKA...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 17:47   #16
zsunaj21
ford::average
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Bieruń woj.Śląskie
Model: Ford Transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1997r
Postów: 98
Domyślnie Odp: słabo kreci,nie odpala

Konrad218 koniecznie sprawdź woltomierzem spadki napięcia na przewodach; alternator-rozrusznik, akumulator rozrusznik, przewód do masy karoserii. Spadki mogą być do 0,2V. Jeśli będą większe to trzeba końcówki prze lutować np.mocną lutownicą /np.800W/ Ja tak miałem i to był powód dolegliwości o jakich piszesz. Akumulator też miałem nowy.
zsunaj21 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.