|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-11-2009, 20:04 | #21 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: konin
Model: focus
Silnik: Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 137
|
Odp: czhyba cos z pompa wtryskowa
wiesz co, znalazłem go w internecie naprawia róznego rodzaju sterowniki i z tego co wiem to ma bardzo duzo klientów, mi sie trafiło dobrze bo do niego miałem 40 km.namiary mam, jak ktos bedzie potrzebował to podam mu na pw.
|
03-11-2009, 20:10 | #22 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-09-2008
Skąd: Szczecin - Gorzów Wlkp.
Model: FF MK3
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 345
|
Odp: czhyba cos z pompa wtryskowa
Cytat:
|
|
03-11-2009, 20:14 | #23 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: konin
Model: focus
Silnik: Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 137
|
Odp: czhyba cos z pompa wtryskowa
ok numer to tego goscia to a moze lepiej na pw
Ostatnio edytowane przez robertt361 ; 07-11-2009 o 13:38 Powód: nr tel wole wysłac na pw |
24-11-2009, 20:21 | #24 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: Północ
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 9
|
Odp: czhyba cos z pompa wtryskowa
Witam!
Cztery dni temu podczas wykonywania manewru wyprzedzania zgasł mi silnik (1.8 TDDI 90 KM), kontrolka świec żarowych zaczęła mrugać. Silnika ponownie nie udało się już uruchomić. Po teście w ASO Ford wyrok: pompa do wymiany - zatarta z powodu złej jakości paliwa. Koszt pompy 4800 zł + koszty wymiany , uszczelnienia itp. Dzięki temu forum skontaktowałem się z firmą MOTOTRONIK z Warszawy, podałem objawy i przekazałem informacje z ASO (że jest to śmierć techniczna pompy, usterka mechaniczna pompy kod P1564 oraz P1664, nie podaje paliwa itp). Uzyskałem info, iż są to typowe objawy uszkodzenia sterownika spowodowane najprawdopodobniej zapowietrzeniem układu, mówiąc prościej wytworzyła się poduszka powietrzna pod sterownikiem który jest chłodzony paliwem w wyniku czego nastąpiło jego przegrzanie i został zatrzymany silnik. Wskazanie na usterkę mechaniczną było by wtedy gdyby nie można było uruchomić silnika w sytuacji np. rano mimo że dzień wcześniej chodził prawidłowo (awaria np. elektrozaworu). Powtarzam jeżeli silnik został wyłączony w trakcie jazdy to raczej bardzo mało prawdopodobna, że jest to usterka mechaniczna. Tak było i w moim przypadku. Pan z firmy MOTOTRONIK przyjechał do mnie wczoraj i po ok. dwóch godzinach naprawy silnik chodził jak przed przed awarią, wykonałem jazdę próbną i wrócilem już moim focusem do domu ok. 100 km bez najmniejszego problemu. Co zrobiono: wymieniono sterownik bez wyjmowania pompy, wgrano nowe oprogramowanie, ustawiono parametry pracy pompy z użyciem oczywiście laptopa. Koszt z dojazdem 1200 zł. Ponadto otrzymałem fakturę za wykonaną usługę i gwarancję na rok czasu !!! Reasumując uważam że jest to nieduży koszt w stosunku do tego jaki ponieśli moi poprzednicy w ASO Forda bądź serwisach Boscha (jak czytałem wasze posty to był dla mnie szok). W focusach 1.8 TDDI jest pompa typu VP 30 , która ulega usterce mechanicznej owszem ale dopiero po przebiegu ok. 500 tys. km, tłok uszkadza korpus (niestety nic nie jest wieczne). Otrzymałem zalecenia co do dalszej eksploatacji: 1. unikać jazdy na rezerwie paliwa (możliwość zapowietrzenia układu) 2. nasze paliwo nie jest takie złe ale dodać od czasu do czasu przy tankowaniu 1 L mixolu na zbiornik (smaruje pompę) 3. sprawdzić przewody przy fitrze paliwa lubią się luzować i układ łapie powietrze. Tak jak wcześniej ZIBI tak i ja polecam usługi tej firmy - legalnej !!! Naprawa była wykonywana profesjonalnie (brak jakichkolwiek śladów po wymianie) z użyciem profesjonalnych narzędzi szybko i sprawnie. Ludzie oszczędzajcie swój czas i pieniądze, skorzystajcie tak jak i ja z doświadczeń innych i cieszcie się dalej z jazdy focusem to naprawdę jest dobre auto. Pozdrawiam wszystkich załamanych (ja też przez chwilę taki byłem) |
25-11-2009, 06:20 | #25 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-09-2008
Skąd: Szczecin - Gorzów Wlkp.
Model: FF MK3
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 345
|
Odp: czhyba cos z pompa wtryskowa
DERICK, wobec tego podaj namiary na tą firmę by ktoś w razie potrzeby mógł skorzystać ze sprawdzonego warsztatu.
|
25-11-2009, 06:36 | #26 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: Północ
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 9
|
Odp: czhyba cos z pompa wtryskowa
OK. To nie tajemnica MOTOTRONIK wystarczy wrzucić w google i wyskakuje. Dla ułatwienia podaję tlf. 022 615 21 35 w godz. 9.00-17.00
|
02-12-2009, 21:15 | #27 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-11-2009
Model: FORD FOCUS
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 19
|
Odp: chyba cos z pompa wtryskowa
Witam
Właśnie odebrałem swoja fokę i zapłaciłem za wymianę sterownika 500zł. Mój samochód wczesniej palił normalnie tylko nie miał mocy,na komputerze pokazało błąd 1564(błędna dawka paliwa).Postanowiłem odkręcic pokrywke sterownika i zobaczyć co się tam dzieje.Robiłem to baaardzo ostrożnie ale okazało się że uszkodziłem jedną część w środku i tak się skończyło na wymianie sterownika.Pozostał problem braku mocy,może macie jakiś pomysł? |
03-12-2009, 11:27 | #28 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
|
Odp: chyba cos z pompa wtryskowa
Cytat:
|
|
05-12-2009, 12:07 | #29 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-12-2009
Skąd: nowy duninów
Model: ford focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
Odp: chyba cos z pompa wtryskowa
mam problem, w swojwj foce mam motor 1.8 tdci, zaczoł mi kopcić, potem zaczeła migać kontrolka od nagrzewania swiec i osłabł, dziś rano juz mie mogłem go odpalić co to może być
Ostatnio edytowane przez PARAD4 ; 05-12-2009 o 15:51 |
05-12-2009, 15:26 | #30 | |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-11-2009
Model: FORD FOCUS
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 19
|
Odp: chyba cos z pompa wtryskowa
Cytat:
Wszystko wskazuje na pedał gazu |
|