Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-12-2008, 05:43   #71
Zawika
ford::professional
 
Avatar Zawika
 
Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

Se des34 kup sobie kiełbasę na święta, załóż na szyję to może chociaż psy cie zauważą i co któryś "oszcza" .

Sprzęgło mikromózgu to przekładnia ...zresztą co ja z tobą dyskutuje.
W razie czego napisz na priva ...dołożę się do kiełbasy dla ciebie.

__________________
POZDRAWIAM.
Zawika jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2008, 14:51   #72
Grumete
ford::specialist
 
Avatar Grumete
 
Zarejestrowany: 20-10-2007
Model: MKIII Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 HP
Rocznik: 2002
Postów: 504
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

Cytat:
Napisał des34
Znowu bełkot i czepianie sie innych ale to normalne u ... chamów!
słuchaj des34 :
1. odrobina szacunku dla kogoś takiego jak Zawika, powinieneś chylić przed nim czoło i bić pokłony
2. używanie wulgaryzmów i obrażanie kogoś jest niezgodne z Regulaminem - myślę że moderator powinien się tobą
zainteresować
__________________
Tato?-pyta się syn. Dlaczego babcia biegnie zygzakiem między drzewami? Nie gadaj tyle junior...podawaj naboje.
Grumete jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2008, 19:09   #73
rafiraptor
ford::specialist
 
Avatar rafiraptor
 
Zarejestrowany: 23-05-2008
Model: Mondeo kombi mk4
Silnik: 2,5t
Rocznik: 2007
Postów: 671
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

Cytat:
Napisał Grumete
używanie wulgaryzmów i obrażanie kogoś jest niezgodne z Regulaminem
O przepraszam :fcp7 Słowo "CHAM" nie jest obelgą-tak uznał Sąd Najwyższy Którejś Tam Instancji :fcp2
rafiraptor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2008, 06:11   #74
des34
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-04-2006
Model: fiesta
Silnik: 1,3 endura e
Rocznik: 2001
Postów: 93
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

Cytat:
Napisał Zawika
Se des34 kup sobie kiełbasę na święta, załóż na szyję to może chociaż psy cie zauważą i co któryś "oszcza" .

Sprzęgło mikromózgu to przekładnia ...zresztą co ja z tobą dyskutuje.
W razie czego napisz na priva ...dołożę się do kiełbasy dla ciebie.
Sprzęgło to przekładnia :fcp26 :fcp2 :fcp23
Może juz nie bierz tego co bierzesz :fcp2 :fcp4 :fcp7
A próby obrażenia mnie przez prostaczków lekce sobie ważę :fcp18 :fcp1
Aha, kłopoty z ortografią to wynik braków ze szkoły podstawowej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. :fcp9 :fcp9
des34 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2009, 13:35   #75
Mateyy
ford::beginner
 
Avatar Mateyy
 
Zarejestrowany: 29-10-2008
Skąd: Wodzisław Śląski
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 39
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

Witam w nowym roku.

Nie wiem jakim cudem ale zanikło u mnie sławne "szarpnięcie" przy 2tyś obrótów w TDDi. Teraz tylko czasem zmieni się odgłos pracy silnika na 1-2sek. ale to i tak nie zawsze, i jeżeli już to na zimnym silniku. Nic specjalnego w tym kierunku nie robiłem aby wyeliminować tą dolegliwość.

W listopadzie jedynie wymieniłem wszystkie filtry, olej, tankuje tylko na orlenie i teraz na zime dolewam dodatek do paliwa na mrozy.

No ale żeby nie było tak dobrze, chyba koło dwumasowe zaczyna się odzywać.

pozdrawiam.
__________________
pierw Ford Sierra 1.6 Benzyna 1983r.
potem Ford Sierra 2.0 LX Benzyna 1989r.
następnie Ford Scorpio 2.0 Benzyna 1993r.
obecnie Ford Mondeo 2.0 TDDi 2001r.
Mateyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2009, 23:51   #76
Papas
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-09-2008
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2,0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

Ludziska kochane, cieszę sie niezmiernie że jednak nie zaeświrowałem czując te "niewuczuwalne" ponoć szarpnięcia przy 2000 obrotów. też się z tym borykam, ale jak tu juz napisano - da się z tym zyć. szkoda że watek tak jakos przycichł, ale może w koncu wyjdzie z tego cos konstruktywnego. Cos faktycznie musi być z obiegiem powietrza, a serwisie wtrysków w Piekarach powiedzieli mi nawet wprost, zebym się nie pakował w naprawę wtrysków (jeden zerwis chcial mnie do tego przekonać) tylko po prostu częściej i mocniej obroty podkręcał w zwiazku z tym, że bardzo duzo jeżdże po mieście. Choć mogli mnie naciagnąć na duże koszty, uczciwie tylko doradzili. I powiem wam, że cos w tym jest, co zresztą tu teraz potwierdzacie we wpisach.
I jeszcze jedno. Ostatnio zrobiłem 300 km tylko na autostradzie przy predkości 130 km/h Nastepnego dnia ze zdziwieniem stwierdziłem, że owe powarkiwanie silnika przy 2000 zdecydowanie ustało! Niestety tylko na dwa dni, ale może to jakis trop w całej tej dyskusji? :fcp20
Papas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2009, 07:29   #77
s414
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2007
Skąd: Zielona Góra
Postów: 35
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

odświeżę troszkę temat,
dla przypomnienia mam MK3 2.0TDDI 115km, z przebiegiem ~200kkm,
oczywiście problem przełamania dźwiękowego i spadku mocy w okolicach 2000-2500rpm u mnie występuje,
Kilka dni temu byłem na wymianie oleju i filtrów i przy okazji kazałem zdemontować przednią dolną osłonę silnika, aby obejrzeć gumki przy wsporniku rury intercoolera - są one w dobrym stanie i na 100% nie są źródłem wspomnianego hałasu.
Na konkurencyjnym forum kolega Szafarek napisał, że miał tę samą przypadłość, która ustąpiła po wymianie EGRa.
U mnie w autku mam zaślepiony EGR blachą i dodatkowo zdemontowany wężyk podciśnieniowy sterujący EGR-em (też jest zaślepiony) a mimo wszystko ten brzydki dźwięk występuje.
Mój mechanik (były pracownik ASO forda) twierdzi, że to taki urok TDDI, że komputer zmienia charakterystykę wtrysku paliwa jak turbina zaczyna pompować i nie należy się tym przejmować.
Nie do końca mnie ta argumentacja przekonuje z dwóch powodów:
1) czasami ten objaw u mnie znika, podejrzewam, że może mieć to związek z jakością paliwa - jak 2x tankowałem na niemieckim shellu i przegoniłem auto po autostradach to silnik zaczął pracować kulturalnie (dodam, że u nas tankuję tylko V-Powera, więc teoretycznie jest to paliwo dobrej jakości)
2) miałem okazję przejechać się MK3 kolegi, z 2005r z silnikiem 2.0 TDDI 90km - tam silnik chodzi bardzo kulturalnie, bez czkawki i zwiększenia hałasu w okolicach 2000rpm

Liczę, że komuś w końcu uda się rozwiązać problem nurtujący większość użytkowników TDDI :fcp1

Poniżej fotka z EGR-em:
[attachment=0:1idr4fud]4812287501.jpg[/attachment:1idr4fud]

Mam jeszcze pytanie: czy ktoś może mi wyjaśnić do czego służą pozostałe króćce i czym by skutkowało zaślepienie głównego wlotu (tego po prawej stronie)?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 4812287501.jpg (41.7 KB, 654 wyświetleń)
s414 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2009, 23:08   #78
Papas
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-09-2008
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2,0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

No to mamy juz drugi przypadek, kiedy to po przegonieniu auta na autostradzie przykre warczenie ustępowało na jakis czas. Zauważył to ktos jeszcze u siebie? I co to może więc oznaczać? :fcp9
Papas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2009, 07:54   #79
misiek990
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-10-2008
Model: Mondeo MK III
Silnik: TDDI 90KM
Rocznik: 2001
Postów: 82
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

Cytat:
Napisał arkady
Sorry, że się nie odzywałem ale wczoraj dopiero odebralem auto i taki byłem wkurzony, że musiałem udać sie na :fcp29 .
Dzisiaj już trochę ochłonąłem więc mogę napisać, co i jak. Pompa okazała się sprawna, testy przeszła pomyślnie, wymienili tylko uszczelniacze ( co jest standardem przy demontażu pompy ) i membranę. Po jeździe próbnej okazało się, że wszystko jest po staremu tzn. warczenie w granicach 2 tyś. obr. i podszarpywanie. Z tego wniosek, że nie pompa jest tu przyczyną w/w problemów. Jednak, żeby pognębić mnie jeszcze bardziej okazało się, że musze zapłacić za tą usługę 1713zł :fcp15. I co wy na to :fcp9 :fcp9 :fcp9 . Jak wstawiałem samochód to rozmawiałem z właścicielem zakładu i powiedział mi, że jeśli nie trzeba będzie naprawiać pompy, to samo wymontowanie, sprawdzenie i ponowne zamontowanie to koszt rzędu 500zł, natomiast jeśli trzeba będzie naprawiać pompę to trzeba sie liczyć z kosztem ok. 2000zł. I wszystko by było w porządku gdyby usterki usuneli, jednaj jak pisałem wcześniej problem nie zniknął więc za co mam płacić taką kasę ? Próbowali jeszcze coś przestawiać i regulować, chyba z 5 razy jeździłem na jazdy probne i nic. Właściciel próbował dzwonił po swoich znajomych, którzy też sie tym parają oraz po serwisach forda do Warszawy i Piły. W końcu stanęło na tym, że w pile wgrają mi nowe oprogramowanie na koszt właściciela zakładu gdzie sprawdzałem pompę. Jednak to jeszcze nie koniec. Żeby było jeszcze smieszniej facet mówi do mnie, że być może to wtryski, więc ja na to dlaczego nie sprawdzili, skoro zajmują się pompami i wtryskami, a pompa została wykluczona. Gość powiedział, że nie było już czasu :547: . Pojechałem naprawić auto, które stało u nich od środy rana do soboty, a on mi mówi, że nie mieli czasu. Stanęło na 800zł, bo przecież coś tam zrobili, a i wykłócać się nie miałem już siły. Po niedzieli jadę wgrać nowe oprogramowanie, zobaczymy czy cos pomoże. Będę informował.

zgłupiałeś ????????????????? nawet złotówki bym mu nie dał. ****o mnie obchodzi co on tam robił.
a jeszcze jedno- to normalne że szarpie
misiek990 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2009, 15:48   #80
zoldi3
ford::beginner
 
Avatar zoldi3
 
Zarejestrowany: 24-10-2008
Skąd: Planeta ZIEMIA
Model: cmax
Silnik: 1.6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 13
Domyślnie Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów

Witam wszystkich!
W moim przypadku było tak:
Rozpędzam auto 1 zbliżam się do 2 tyś zaczyna poszarpywać, lekko kopcić i inaczej pracować.Jak wciskam do dechy to przestaje przerywać, ale jak popuszczam i chcę utrzymać go na równych obrotach(powyżej 2 tyś.) szarpanie wraca.2,3,4,5 to samo na każdym biegu z tą różnicą, że im wyższy tym mocniejsze objawy usterki.

Auto już naprawione,ale mechanikowi udało się naciągnąć mnie na wyminę końcówek wtrysków.Ponieważ jak mi powiedział sprawdził wszystko pod każdym kątem i nie miał za bardzo do czego się przyczepić padło na wtryski.Zaważył o tym wynik badania komputerowego w którym to był brak danych o pracy (ciśnieniu?, dawki?) jednego z wtryskiwaczy.
900zł poszłooooo!! :fcp5

A tymczasem przyczyną było to:
[attachment=2:27ze7c9z]llllll.JPG[/attachment:27ze7c9z]
[attachment=1:27ze7c9z]kkkkk.JPG[/attachment:27ze7c9z]

Myślę,że większość problemów występujących w tak charakterystycznym momencie jak 2 tys.obr spowodowanych jest niesprawnością układu turbo zaczynając od turbiny idąc przez zacinający się EGR i kończąc na kolektorze dolotowym.Kilka tego typu usterek można faktycznie naprawić w 10min i bez większych kosztów.
Ja zrobiłem to tak :fcp4 :
[attachment=0:27ze7c9z]oooo.JPG[/attachment:27ze7c9z]

Pozdrawiam wszystkich! Powodzenia!
ps. na tej prowizorce przyjechałem z Polski do Anglii i na razie wszystko ok.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg llllll.JPG (190.1 KB, 699 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg kkkkk.JPG (197.2 KB, 687 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg oooo.JPG (124.5 KB, 676 wyświetleń)
__________________
zoldi
zoldi3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.