Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-07-2019, 13:41   #1
tomdeef
 
Postów: n/a
Domyślnie Rdza + sonda lambda - pomoc przed zakupem

Witajcie,

Rozważam zakup forda GRAND C-MAX z 2015r. - silnik 2.0 170KM, automat.
Jako, że jestem laikiem jeśli chodzi o samochody, zleciłem sprawdzenie firmie zewnętrznej. Podczas kontroli zwrócono mi uwagę na zardzewiałe podwozie:

"Widoczne elementy korozji: występują na elementach podwozia głównie zawieszenia tj. wachaczach, wózkach oraz na rórze tłumika końcowego
Zawieszenie:OK Oględziny warsztatowe przeprowadzono na podnośniku w stacji kontroli pojazdów. Auto pod spodem ma trochę korozji głównie na wahaczach, amortyzatorach, a także na wózku tylnym i rurze tłumika końcowego. Na aucie korozję odnotowano też korozję na zwrotnicach i piastach kół. Korozja jest dość niewielka za wyjątkiem tłumika. Nie ma na aucie wycieków płynów eksploatacyjnych."

Zdjęcia można zobaczyć tutaj https://tufotki.pl/0iNfl

Pytanie nr 1 - czy taka rdza wpływa jakoś na walory użytkowe ? czy trzeba coś z tym odrazu po zakupie zrobić, czy jeszcze parę lat pojeżdżę ? Jaki ewentualny orientacyjny koszt naprawy ?

Stwierdzono również awarię sondy lambda:

"błędy Tak Brak P0138 - sonda lambda
Podsumowanie:
Diagnostykę wykonano testerem AUTOLINK AL419, który wykazał usterkę sondy lambda. Po rozmowie ze sprzedawcą (sam powiedział) ustaliłem że sonda lambda jest do wymiany. Niezależnie jednak od wyniku testu proponuję wizytę w serwisie celem dokładnej diagnozy przy pomocy przy użyciu komputera diagnostycznego dedykowanego dla marki."