Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 12-12-2012, 20:39   #51
linuxlamer
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-12-2012
Model: ford mondeo
Silnik: diesel 1.8
Rocznik: 1993
Postów: 6
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Cytat:
Napisał bongo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bez sprawnych świec silnik 1,8TD to i latem czasem ciężko odpalić, a co dopiero teraz.
Poszukaj po forum bo problemy z opalanie to temat rzekaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem wiem ze rzeka bo trochę czytałem wczoraj zamówiłem świeczki na razie nie ma kto holować do mechanika bo wszyscy zapracowani przed świętami wiec trochę pokombinuje a nowe świece jak podpowiadacie wyrzuconymi pieniędzmi w błoto nie będą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdro

linuxlamer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 03:08   #52
linuxlamer
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-12-2012
Model: ford mondeo
Silnik: diesel 1.8
Rocznik: 1993
Postów: 6
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Znow minus na dworze i znow nie moge odpalic mechanik wzial 250zl teraz sie tak zastanawiam czy nie zamontować moze czegos takiego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Kod:
PRZEPŁYWOWY PODGRZEWACZ PALIWA STANADYNE 12V/150W
podgrzewacz zapobiega zamarzaniu paliwa podczas mrozów.
pracę zaczyna gdy temperatura spadnie poniżej 10*C.
Posiada wbudowany termostat regulujący temperaturę pracy.
Podgrzewając paliwo zapobiega wytrącaniu się parafiny, dlatego idealnie nadaje się do instalacji zasilanych Dieslem lub biopaliwami
Co myslicie o tym zda to relacje widze ze ludzie to kupują?

Wracajac do filtra paliwa widze ze nie trzeba kupowac calego elementu z pompka za 160zl tylko sam filtr EFG315 lub PM819 i to groszowy wydatek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a nadal widze ze ten element nie zostal ruszony czytajac fora i filtrze w dieslu rekomendacja wymiany co rok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Kod:
Wymiana filtra powinna być dokonywana przynajmniej raz na rok, albo zgodnie z zaleceniami producenta, by nie uszkodzić silnika.
Jutro po niego lece i sam to wymienie bo mechanik trzymal mi auto ostatnio 2 tygodnie az zrobilo sie w miare cieplo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to palil bez problemu.

Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez linuxlamer ; 22-01-2013 o 05:21
linuxlamer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 07:33   #53
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,087
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Cytat:
Napisał linuxlamer Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Znow minus na dworze i znow nie moge odpalic mechanik wzial 250zl teraz sie tak zastanawiam czy nie zamontować moze czegos takiego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Taki podgrzewacz nie pomoże ci w żaden sposób w odpaleniu zimnego silnika, a jedynie może pogorszyć sytuację, bo zabierze część prądu z akumulatora.
Ten podgrzewacz ma za zadanie zapobiegać zatykaniu się filtra paliwa parafiną podczas pracy. Nawet jeżeli masz tak złe paliwo (letnie), że parafina się wytrąca, to zimny sprawny silnik by odpalił - i dopiero po pół minucie lub dłużej, w miarą zapychania się filtra parafiną, powoli by zdychał (kopcąc na biało).
Tak jak koledzy radzą - sprawdź świece, a potem sprężanie w cylindrach.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 09:28   #54
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 778
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Cytat:
Napisał linuxlamer Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Znow minus na dworze i znow nie moge odpalic mechanik wzial 250zl teraz sie tak zastanawiam czy nie zamontować moze czegos takiego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Pozdrawiam
Dobre świece żarowe. Może nawet takie do np Opla (czyli z dłuższym żarnikiem - długości 24mm) i przekaźnik czasowy świec żarowych, który podaje napięcie na świeczki przez 40sekund powinien załatwić sprawę. Oczywiście bez drożnego filtr paliwa i szczelnego układu paliwowego się nie obejdzie.
A na takie podgrzewacze szkoda puki co kasy. Ponadto można sobie teoretycznie coś w tym stylu zrobić samodzielnie za niecałe 50zł (jak jest praktycznie to właśnie będę sprawdzał)Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Taki podgrzewacz nie pomoże ci w żaden sposób w odpaleniu zimnego silnika, a jedynie może pogorszyć sytuację, bo zabierze część prądu z akumulatora.
Nie koniecznie. Jeśli ma 150W to ciągnie 12A czyli tyle ile jedna świeca żarowa w momencie podania na nią napięcia (w stosunku do "potrzeb" rozrusznika to tyle co nic). Z własnego doświadczenia wiem, że lepiej dłużej grzać świece żarowe (wydatkując na nie energię) niż łechtać rozrusznikiem. Czyli madre spożytkowanie energii się opłaca. Ten podgrzewacz działa już po przekręceniu kluczyka w stacyjce, więc jeśli mamy mocny akumulator to w momencie grzania świec i łechtania rozrusznikiem ten podgrzewacz już działa i już paliwo wylatujące z niego jest ciepłe. Jeśli trwa to chwilę to może się okazać, że podgrzane paliwo zdąży przelecieć przez filtr i rozpuścić ewentualne kryształki parafiny. Oczywiście musiałby być zamontowany tuż przy filtrze.
Szczęśliwi użytkownicy tego wynalazku są zadowoleni, ale nie wiadomo czy to zadowolenie nie wynika z faktu, że jak się wyda 150 albo 200 zł (bo tyle kosztował ten wynalazek rok temu), to zadowolenie jest niejako wymuszoneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Do tego praktycznie wszyscy zadowoleni użytkownicy, których opinie czytałem jeżdżą autami z wtryskiem bezpośrednim, gdzie odpalanie auta zimą jest generalnie łatwiejsze.
Co nie zmienia faktu, że szkoda na to kasyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 17:07   #55
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,087
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Cytat:
Napisał bongo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
w momencie grzania świec i łechtania rozrusznikiem ten podgrzewacz już działa i już paliwo wylatujące z niego jest ciepłe. Jeśli trwa to chwilę to może się okazać, że podgrzane paliwo zdąży przelecieć przez filtr i rozpuścić ewentualne kryształki parafiny.
Nie przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałem:
Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nawet jeżeli masz tak złe paliwo (letnie), że parafina się wytrąca, to zimny sprawny silnik by odpalił - i dopiero po pół minucie lub dłużej, w miarą zapychania się filtra parafiną, powoli by zdychał (kopcąc na biało).
Czyli: zanim podgrzane (o kilkanaście stopni) paliwo wypełni cały filtr i dotrze do pompy - sprawny silnik powinien już dawno odpalić. Zapychanie filtra parafiną nie jest natychmiastowe, lecz stopniowe, nawet przy ekstremalnie złym paliwie trwa ok pół minuty pracy silnika...

Kolega linuxlamer ma problem z odpaleniem silnika i ten podgrzewacz tak tu pomoże jak... umarłemu kadzidło.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-01-2013 o 17:13
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 18:35   #56
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 778
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli: zanim podgrzane (o kilkanaście stopni) paliwo wypełni cały filtr i dotrze do pompy - sprawny silnik powinien już dawno odpalić. Zapychanie filtra parafiną nie jest natychmiastowe, lecz stopniowe, nawet przy ekstremalnie złym paliwie trwa ok pół minuty pracy silnika...
Chodzi mi o to, że filtr się nam nie zapcha gdy podgrzewacz działa, a paliwo przez niego przepływa, a następnie trafia do filtra. Ten podgrzewacz działa niezależnie od silnika (i alternatora) i zaczyna swą pracę już gdy kluczyk jest w pozycji 1. Jeśli podgrzeje paliwo na tyle by je rozrzedzić (wszystko zależy od tego ile czasu się odczeka nim zacznie się kręcić rozrusznikiem - podgrzewacz grzeje, aż paliwo złapie temp 50'C) to silnik powinien łatwiej odpalić z samej racji mniejszego podciśnienia jakie musi pokonać pompa wtryskowa podczas kręcenia. Wie o tym każdy kto choć raz nie mógł odpalić auta, a odpalił po podlaniu filtra gorącą wodąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli jednak auto nie odpala przy lekkich mrozach to taki podgrzewacz nie załatwi sprawy - może jedynie pomóc przy ciężkim odpalaniu, a nie uruchomić auto, które nie odpala.
Jak napisałem tak powinno być i to twierdzą szczęśliwi posiadacze (nie mówię o naszym forum lecz np. użytkownikach Civic-ów lub Maździn). Jak jest w rzeczywistości nikt się nie dowie do puki nie zamontuje.
I jak już wspomniałem nie warto na to kasy wydawać.
A koledze linuxlamer doradziłem by kupił ewentualnie dłuższe świece i przekaźnik który dłużej je będzie grzał. (o ile świece są grzane przekaźnikiem czasowy, a tak powinno być w autku z 93roku).
PS. Elektryczne podgrzewacze paliwa to ogólnie fajna sprawa, tylko sprzedawcy/producenci chcą za nie chore pieniądzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 21:02   #57
ministerq
ford::specialist
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford Escort mk7 x2
Silnik: 1.8TD + IC, 1.6 16V
Rocznik: 1995
Postów: 804
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Cytat:
Napisał bongo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Elektryczne podgrzewacze paliwa to ogólnie fajna sprawa
Szkoda alternatora... W aucie wydziela się tyle ciepła, że aż się prosi o jego adaptację...
__________________
Wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 21:30   #58
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 778
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szkoda alternatora... W aucie wydziela się tyle ciepła, że aż się prosi o jego adaptację...
No ba...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dlatego właśnie podgrzewacz elektryczny powinien być wyposażony w wyłącznik termiczny (tak jak oryginalny montowany przez Forda w 1,8TD - choć tu jest chyba włącznik termiczny, który zwiera poniżej +4stopni), aby przestawał działać, gdy silnik bądź paliwo jest już ciepłe (zależy gdzie się ten wyłącznik zainstaluje). Osobiście mam dwa podgrzewacze - jeden przepływowy (wymiennik ciepła płyn chłodzący/paliwo) i drugi elektryczny. Ten przepływowy jest mało efektywny, gdy jeździ się na krótkich trasachGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2013, 03:20   #59
linuxlamer
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 09-12-2012
Model: ford mondeo
Silnik: diesel 1.8
Rocznik: 1993
Postów: 6
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Filtr wymieniony podpompowałem pompka paliwo włożyłem przewody jak już leciało w kierunku pompki ale pewnie coś tam powietrza się dostało i nie chymro w sumie jak prędzej jak by nie dostawał paliwa. Na mniejszych mrozach miał problem z odpalaniem ale sadze leciały z rury i po dłuższym chymraniu w końcu odpalał ewentuanie jak brakło mi aku to dochymralem na przewodach rozruchowych od znajomego rano i poszło ale z dnia na dzien przy coraz większych mrozach siadł całkiem.

Kompresja wydaje mi się być ok bo na ciepłym z dwójki na śniegu rusza bez problemu nie mam tez problemów ze zbieraniem dość dynamicznie niby ma przejechane 195tys km 2 właściciel jeszcze mam czarne blachy dziadek dbał o autko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dlatego się skusiłem :/

Zdegustowany mając świecę które mechanik nie wymienił postanowiłem je wkręcić trochę mi czasu zeszło miałem jakaś jedna niemiecka i dwie iskry z czego jedna podczas odkręcania od razu się ukręciła i widać było lekkie upalenie no i po za tym była mokra czyli nie grzała.

Co na tym etapie jeszcze mogę zrobić jak odpowietrzyć układ wyciągnąć przewód przy wtrysku i chymrać pozwolić wylecieć trochę ropie czy jak ?

Jakieś pomysły czy zaciągnąć znów do mechanika bo już nic sam nie zrobię ?

Ogólnie to dolukałem ze tam przed filtrem jest jakis podgrzewacz
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
na ile sprawny trudno powiedzieć :/

Na chłopski rozum tak stawiam ze to może być coś z pompka (czytałem o regeneracji na szczelność) albo jeszcze wtryski sie zastanawiam co ten mechanik na grzebał ze mu poszedł żeby sobie samemu teraz jakoś poradzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Z góry dzięki za wskazówki chęci mam wiele Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdro

Ostatnio edytowane przez linuxlamer ; 23-01-2013 o 03:24
linuxlamer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2013, 12:06   #60
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,087
Domyślnie Odp: diesel zimny nie odpala

Cytat:
Napisał linuxlamer Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kompresja wydaje mi się być ok bo na ciepłym z dwójki na śniegu rusza bez problemu
Kolego, kompresja jest dobra wtedy, kiedy masz dobre wyniki pomiaru sprężania na zimnym silniku. A tak to tylko... wydaje ci się, że jest dobra.
Cytat:
Napisał linuxlamer Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na mniejszych mrozach miał problem z odpalaniem ale sadze leciały z rury i po dłuższym chymraniu w końcu odpalał ewentuanie jak brakło mi aku to dochymralem na przewodach rozruchowych od znajomego rano i poszło ale z dnia na dzien przy coraz większych mrozach siadł całkiem.
Wszystko przemawia za tym, że nie masz prawidłowej kompresji...
Kiedy dostaniesz taką karteczkę z profesjonalnego miernika, to będziesz wiedział na czym stoisz...
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-01-2013 o 12:13
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
diesel , gaśnie


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu