Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 15-03-2012, 10:35   #1
NiebieskiGroszek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: Ford Focus II
Silnik: 1560 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 2
Domyślnie Gniazdo 230V w tunelu środkowym

Witam.

Podczas przeglądania różnych zdjęć tunelu środkowego natknąłem się na coś takiego:
http://www.autogaleria.pl/fotografie...dx_2009_09.jpg
(dolne prawe zdjęcie).

Czy takie gniazdko i zapewne przetwornicę z 12V na 230V można dołożyć do istniejącego tunelu środkowego (kwestia dostępności, cen)? Czy ktoś z Forumowiczów wprowadzał takiego "moda"?

Pozdrawiam
Damian

NiebieskiGroszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2012, 17:56   #2
marcociarz
ford::beginner
 
Avatar marcociarz
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-11-2007
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 FL Kombi
Silnik: 1.6 tdci 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 26
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

Można. Oryginalnie inwerter 12V/230V 150W znajduje się wewnątrz podłokietnika tuż za gniazdkiem. Prawdopodobnie zmieści się i nieoryginalny, pod warunkiem rozsądnych rozmiarów i mocy. Można też zamontować dużo mocniejszy (no i większy) np. pod fotelem pasażera.
Mam u siebie taki inwerter. Na pewno czasami może się przydać, w nieoczekiwanej sytuacji. Ja tylko sprawdziłem czy działa.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg focus inverter.jpg (39.9 KB, 244 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg focus inverter - box.jpg (23.6 KB, 215 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg focus inverter - gniazdo.jpg (10.9 KB, 208 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg focus inverter - mocowanie.jpg (41.1 KB, 199 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg focus inverter - mocowanie 2.jpg (11.1 KB, 168 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez marcociarz ; 15-03-2012 o 18:07
marcociarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2012, 18:12   #3
marcociarz
ford::beginner
 
Avatar marcociarz
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-11-2007
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 FL Kombi
Silnik: 1.6 tdci 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 26
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

I jeszcze dwie ilustracje.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg focus inverter - wspornik.jpg (31.0 KB, 140 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg focus inverter- -mocowanie 3.jpg (42.6 KB, 146 wyświetleń)
marcociarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2012, 22:19   #4
NiebieskiGroszek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: Ford Focus II
Silnik: 1560 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 2
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

Wow!
dzięki za informację. Niesamowite są te rysunki 3D, czy to z jakiegoś programu serwisowego? Jak z kosztami i co najważniejsze czy mając podłokietnik bez dziury na gniazdko, można go przerobić czy trzeba zakupić dedykowany?

Damian
NiebieskiGroszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2012, 19:35   #5
wrzoch
ford::professional
 
Avatar wrzoch
 
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: NH
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.6TdCi 109KM (kiedyś pewnie bylo tyle)
Rocznik: 2004
Postów: 1,399
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

A nie lepiej kupić inwerter podłączany do gniazda zapalniczki?
Wszystkie prawie do 200W da się podłączyć do gniazda zapalniczki, te o większej wydajności trzeba już do akumulatora.

Nie wiem jak wam, ale mnie się wydaje, że w samochodzie na stałe to 12V - napięcie bezpieczne, a 220V czające się gdzieś w gniazdku jeszcze na tej wysokości?
__________________
Podobno pozytywna afirmacja to podstawa...
Dobry C-Maksiu, bardzo dobry.
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2012, 23:27   #6
moons
ford::professional
 
Avatar moons
 
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: Focus MK I HB
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 1,704
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

Ogólnie rzecz biorąc zupełnie nie rozumiem po co w aucie 220V, do czego to się może przydać?
Pozdrawiam
__________________

moons jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2012, 22:24   #7
marcociarz
ford::beginner
 
Avatar marcociarz
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-11-2007
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 FL Kombi
Silnik: 1.6 tdci 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 26
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

Cytat:
Napisał moons Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ogólnie rzecz biorąc zupełnie nie rozumiem po co w aucie 220V, do czego to się może przydać?
Popuść wodze fantazji, poco się hamować. Można podłączyć wszystko zasilane napięciem 230V do posiadanej zainstalowanej mocy, np. lampka nocna bo brak ci pod ręką latarki, a lampka jest bardziej nastrojowa, lub np. lampki choinkowe, odkurzacz, młynek do kawy, pompe BIBO bo w chałupie brak światła, a masz podlać ogródek, maszynka do golenia,....itd.
Jak widzisz zastosowanie zawsze się znajdzie, tylko nie trzeba się ograniczać.
marcociarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2012, 22:28   #8
majsterus_nt
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 16-12-2009
Skąd: wlkp
Model: czarny, grafit,turkus
Silnik: ,Pb,ON
Rocznik: 1993,1990
Postów: 200
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

można podłaczyć nawet prostownik, aby podładować sobie akumulator jak będzie słaby..Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


rozumiem w busie,kamperze gdzie są 2-3 aulmulatory ale w osobówce totalny bezsens...
__________________
Diagnostyka komputerowa pojazdów do rocznika 2010r. ..... i te jeżdące i te niejeżdżące......
majsterus_nt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2012, 22:37   #9
moons
ford::professional
 
Avatar moons
 
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: Focus MK I HB
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 1,704
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

I ile to wszystko podziała? Oczywiście mówimy o sytuacji kiedy auto nie jest odpalone, bo już podczas jazdy to może faktycznie.
p.s. zrozumiałem aluzje jakby coGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam
__________________

moons jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2012, 00:47   #10
wrzoch
ford::professional
 
Avatar wrzoch
 
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: NH
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.6TdCi 109KM (kiedyś pewnie bylo tyle)
Rocznik: 2004
Postów: 1,399
Domyślnie Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym

W sumie ja do swojego inwertera 150W podlaczalem juz laptopa, ladowarki do telefonow, baterii lustrzanki, lutownice kolbowa 40W, wiertarke 650W - trzeba bylo ostroznie wiercic, bo zabezpieczenie przeciazeniowe wywalalo co chwila, ale wiertlem 2mm przewiercilem 1,5mm blachy.
Pomimo tylu przypadkow uzycia i tak nie zdecydowalbym sie na wrzucenie do samochodu na stale gniazdka 230V.
To nie jest napiecie bezpieczne badz co badz.
Nie zmienia to faktu, ze swoja przetwornice bardzo lubie i zawsze woze w samochodzie - podlaczona tylko wtedy gdy jest naprawde potrzebna.
__________________
Podobno pozytywna afirmacja to podstawa...
Dobry C-Maksiu, bardzo dobry.
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.