|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-10-2011, 22:50 | #1 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 02-09-2010
Skąd: Omagh Irlandia
Model: Galaxy zetec
Silnik: 1.9 tdi 115
Rocznik: 2001
Postów: 22
|
samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
Witam zabrałem się sam za wymianę uszczelki pod głowicą. Mam pytanie czy trzeba odkręcać kolektory żeby ściągnąć głowice czy zejdzie razem z nimi i czy wie ktoś z jakim momentem dokręcać głowicę z góry dziękuję za każde porady
|
25-10-2011, 08:22 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 10-01-2008
Skąd: Lublin Polska G
Model: Galaxy, Santa Fe
Silnik: AUY, D4EB - 2.2 16V R4 CRDi
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 1,064
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
Z tego co pamiętam masz do dokręcenia wszystko w okolicy, oraz parę metrów wody do porozpinania. Momenty i inne takie znajdziesz w autodacie lub na uszczelce w karcie produktu.
|
25-10-2011, 20:35 | #3 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 02-09-2010
Skąd: Omagh Irlandia
Model: Galaxy zetec
Silnik: 1.9 tdi 115
Rocznik: 2001
Postów: 22
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
autodaty nie mam a w uk na uszczelkach nie ma opisu wiec mam lipę dlatego pytam, a że kupiłem cały zestaw uszczelek wiec jeszcze uszczelniacze zaworowe wymienię, więc miał bym prośbę jednak o te momenty dokręcania bardzo był bym wdzięczny pozdrawiam
|
25-10-2011, 23:59 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
autodatę znajdziesz na nie jednym "chomiku" w necie. Wątpię by ktoś Ci podał tu momenty itp
|
26-10-2011, 01:19 | #5 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 02-09-2010
Skąd: Omagh Irlandia
Model: Galaxy zetec
Silnik: 1.9 tdi 115
Rocznik: 2001
Postów: 22
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
mam już głowicę w rękach teraz mam pytanie czy planowanie głowicy jest zawsze obowiązkowe i jak naprawdę to wygląda w praktyce dziękuję za zainteresowanie moim tematem
|
26-10-2011, 04:10 | #6 |
ford::average
Imię: ryszard
Zarejestrowany: 21-05-2009
Skąd: muszyna
Model: ford galaxy
Silnik: 1.9tdi AHU 90km
Rocznik: 1998
Postów: 148
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
witam nie wiem czy ci cos pomoze
|
26-10-2011, 08:34 | #7 |
ford::average
Imię: Andre
Zarejestrowany: 20-04-2011
Skąd: RP
Model: Seat Alhambra
Silnik: 2 litry benzyna+LPG
Rocznik: 2002
Postów: 52
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
Widzę, że zabrałeś się za robotę, którą robią ludzie mający jakieś doświadczenie w temacie. Jesli chodzi o planowanie głowicy to w większości przypadków jest to robione. Wszystko jest uzależnione od tego jak wygląda gładź na niej i co było przyczyną, że ją wymieniasz. Jeżeli ma tzw "wżery" to będzie to konieczne. Planowanie to inaczej "szlifowanie-ścieranie" głowicy w spośób precyzyjny. Mechanicy sami tego nie robią, lecz wożą głowicę do fachmanów mających odpowiedni sprzęt . Nie piszesz dlaczego to robisz, a może Twoja awaria to nie uszczelka, a pęknięta głowica?
|
26-10-2011, 22:33 | #8 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 02-09-2010
Skąd: Omagh Irlandia
Model: Galaxy zetec
Silnik: 1.9 tdi 115
Rocznik: 2001
Postów: 22
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
wymieniam uszczelkę ponieważ szybkie przegrzewanie się silnika pierwszy raz miałem jak wracałem z Polski gdzieś w Anglii jechałem pod wielka górę gaz w desce 6 bieg i nagle temperatura 120 i rośnie wiec zwolniłem i wróciło do normy dojechałem szczęśliwie i miesiąc potem gdzieś mi się spieszyło przydusiłem na obwodnicy i moment 130 stopni i tak z przerwami dokulałem się do domku. Pompę wody sprawdziłem więc uważam że to uszczelka. Na głowicy wżerów nie widać gładź jest ładna ale nie wiem czy te wżery tak łatwo sprawdzić co do pękniętej głowicy, mam nadzieję że nie bo sprawdzić pewnie się nie da utkwiłem na rozpinaniu zaworów żeby przy okazji uszczelniacze wymienić, nawet nie wiem jak się do nich dobrać dziękuję za momenty o to mi chodziło więc działam dalej
|
27-10-2011, 11:39 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-06-2009
Skąd: Wielkopolska
Model: Sierra/Mondeo (ale to juz bylo)
Silnik: 2.0 OHC/1.8 Td
Rocznik: 1986/1997
Postów: 78
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
Witam.Planoj glowice, w wiekszosci przypadkow ,nawet jak wyglada ladnie to jest pokrzywiona.Nie sa to wielkie wartosci,ale wystarcza aby wywalilo uszczelke po raz drugi.Wystarczy frezarka i jakies dobre narzedzie.To nie jest wielka filozofia.U mnie szef bierze ok 20-30 funtow , wzaleznosci od stanu ,wielkosci, czy jest umyta czy u****......Pozdrawiam
__________________
Pozdrawiam |
27-10-2011, 20:53 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-10-2008
Skąd: Zdolny Śląsk
Model: SHARAN MKII Cruise
Silnik: BVK
Rocznik: 2006
Postów: 457
|
Odp: samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
Zawsze jest krzywa. Tylko raz mniej, a raz więcej. Dziwi mnie jednak, że nie zdiagnozowałeś dokładnie a na podstawie wskaźnika temp. wymieniasz uszczelkę. Mógł sie nawet termostat przywiesić.
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|