Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 23-10-2011, 08:46   #1
m_g
ford::advanced
 
Avatar m_g
 
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: Saab
Silnik: Sadzowe 1,9
Rocznik: XXI w.
Postów: 434
Domyślnie Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 PB

Czytam w necie ,rozmawiam z ludźmi i ile głosów to tyle opinie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

1. Reguluje się za pomocą podkładek , nie szklanek
2. Reguluje się za pomocą szklanek i ich rotacją
3. ASO mówi: Co to regulacja w tych silnikach

No i jeszcze jedno: Książka WKŁ pod tytułem "sam naprawiam mondeo mk3" mówi:

"Wałki rozrządu sterują zaworami za pomocą popychaczy hydraulicznych. Układ rozrządu jest bezobsługowy, luz zaworów nie wymaga regulacji w ramach czynności obsługowych"



Trochę ot zrobię bo ta książka ma jeszcze jeden dziwny tekst
"Do sprawdzenia poziomu oleju należy ustawić samochód na poziomym podłożu. Silnik musi być ciepły"
Piszą tam że po zgaszeniu silnika trzeba odczekać około 2 min. i wtedy mierzyć stan oleju ?? O co chodzi ??


Moje mondeo ma 229 tys przebiegu, chodzi równo i cichutko nic nie hałasuje ? Zakładam w piątek gaz i nie wiem czy regulować czy nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

m_g jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 09:19   #2
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Tarnów/Kraków
Model: Escort MK7 / Mondeo MK3
Silnik: 1.6 16v / 2.0 145KM PB
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 2,245
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

Cytat:
1. Reguluje się za pomocą podkładek , nie szklanek
2. Reguluje się za pomocą szklanek i ich rotacją
3. ASO mówi: Co to regulacja w tych silnikach
ad. 1. podkladki byly w zetecu z czarną pokrywa zaworow w mdo mk2
ad. 2. zgadza sie plus ewntualnie dokupienie brakujacych. moze wyjsc tak ze wystarczy je podmienic miedzy soba i nie bedzie trzeba kupowac nowych
ad. 3. tez spotkalem sie z ta opinia w ASO - sprawdzone po nr VIN. nawet kiedys chcialem by mechanik mi to sprawdzil i sciagnal pokrywe zaworow i stwierdzil, ze tam jest hydraulika (pokrywa zaworow srebrna), w mdo mk3 z czarna pokrywa na bank sa szklanki - sprawdzane w mk3 mojego taty.
__________________
BYŁY:
FIAT 126P 1984r. 0.6 24KM, FORD ESCORT MK7 1.6 16V 90KM 97R/99R + SEKWENCJA
JEST: FORD MONDEO MK3 2001/2002 2.0 16V 145KM PB GHIA
Misto: Kraków 8.5 - 9.2 l/100km Tarnów 10.1 - 12.3 l/100km
Trasa: 6.9 - 7.6 l/100km Mieszany: 8.4 l/100km
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 09:30   #3
m_g
ford::advanced
 
Avatar m_g
 
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: Saab
Silnik: Sadzowe 1,9
Rocznik: XXI w.
Postów: 434
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

U mnie też jak się ściągnie tą osłonę silnika górną ,to widać czarne listewki na silniku i wskazuje na to , że ja też mam tą wersję czarną,aczkolwiek może się mylę ??


Chciałbym poznać jeszcze trochę opinii na temat tej regulacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A ktoś do tego oleju się wypowie i mierzenia ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
m_g jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 09:43   #4
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Tarnów/Kraków
Model: Escort MK7 / Mondeo MK3
Silnik: 1.6 16v / 2.0 145KM PB
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 2,245
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

tu masz obszerny temat i tam wypowiadaja sie osoby, ktore wykonywaly regulacje zaworow w swoich mk3 - przeczytaj caly temat
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
BYŁY:
FIAT 126P 1984r. 0.6 24KM, FORD ESCORT MK7 1.6 16V 90KM 97R/99R + SEKWENCJA
JEST: FORD MONDEO MK3 2001/2002 2.0 16V 145KM PB GHIA
Misto: Kraków 8.5 - 9.2 l/100km Tarnów 10.1 - 12.3 l/100km
Trasa: 6.9 - 7.6 l/100km Mieszany: 8.4 l/100km
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 09:55   #5
black_time
ford::advanced
 
Avatar black_time
 
Zarejestrowany: 24-09-2006
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 2.5 V6 170KM
Rocznik: 1997
Postów: 432
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

Czego nie rozumiesz w sprawdzaniu stanu oleju?Robi się dokładnie tak jak to napisałeś,czyli silnik ciepły,czekasz z 2-5 minut i sprawdzasz na bagnecie ile jest oleju.Jak sprawdzisz rano na zimnym to będzie go troche więcej.
__________________
Był Escort XR3i 1.8 105KM
Jest Mondeo 2.5 V6
black_time jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 10:04   #6
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Tarnów/Kraków
Model: Escort MK7 / Mondeo MK3
Silnik: 1.6 16v / 2.0 145KM PB
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 2,245
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

Cytat:
Napisał black_time Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czego nie rozumiesz w sprawdzaniu stanu oleju?Robi się dokładnie tak jak to napisałeś,czyli silnik ciepły,czekasz z 2-5 minut i sprawdzasz na bagnecie ile jest oleju.Jak sprawdzisz rano na zimnym to będzie go troche więcej.
chodzi o to ze wszyscy twierdza, ze powinno sie sprawdzac na zimnym silniku. ogolnie sadze ze sprawdzenie na zimnym silniku powinno dac wynik w poblizu max na bagnecie, a na cieply (jak to jest podane wyzej) w polowie podzialki min - max i wtedy taki stan oleju jest optymalny.
__________________
BYŁY:
FIAT 126P 1984r. 0.6 24KM, FORD ESCORT MK7 1.6 16V 90KM 97R/99R + SEKWENCJA
JEST: FORD MONDEO MK3 2001/2002 2.0 16V 145KM PB GHIA
Misto: Kraków 8.5 - 9.2 l/100km Tarnów 10.1 - 12.3 l/100km
Trasa: 6.9 - 7.6 l/100km Mieszany: 8.4 l/100km
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 10:20   #7
TOMAS
Moderator
 
Avatar TOMAS
 
Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ∫t∫εt∫in
Model: MONDEO MK4 LIFT
Silnik: 2.O Ecoboost 24OKM
Rocznik: 2O11
Postów: 2,754
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

JA tylko tak wspomnę 1 temat = 1 zagadnienie

To o czym mowa szklanki czy jak sprawdzić poziom oleju??
__________________
Pozdrawiam
Tomas


MONDEK MK IV FL 2.0 Ecoboost 240KM
Bądź NIEBIESKI - zarejestruj się
Mój "FORD" ->klikaj w zdjecie

"Forum to nie agencja towarzyska, wszystkim nie dogodzimy"
Gdzie w dieslu kończą się obroty, w benzynie zaczyna się zabawa
TOMAS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 10:52   #8
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Tarnów/Kraków
Model: Escort MK7 / Mondeo MK3
Silnik: 1.6 16v / 2.0 145KM PB
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 2,245
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

Cytat:
Napisał TOMGOL Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To o czym mowa szklanki czy jak sprawdzić poziom oleju??
o szklankach oczywiscie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
BYŁY:
FIAT 126P 1984r. 0.6 24KM, FORD ESCORT MK7 1.6 16V 90KM 97R/99R + SEKWENCJA
JEST: FORD MONDEO MK3 2001/2002 2.0 16V 145KM PB GHIA
Misto: Kraków 8.5 - 9.2 l/100km Tarnów 10.1 - 12.3 l/100km
Trasa: 6.9 - 7.6 l/100km Mieszany: 8.4 l/100km
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 10:58   #9
HPL
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-04-2008
Skąd: W-wa, Zawodowo Piastów Prusa 7
Model: Foka
Silnik: 1.8 TDCI power by HEKO
Rocznik: 2009
Postów: 153
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

W MKczy w silnikach 1.8 czy 2.0 (benzyna) czy dekiel zaworów metalowy czy plastikowy, regulacja zaworów odbywa się po przez wymianę szklanek (na grubsze lub cieńsze) nie występuje w nich żadna regulacja hydrauliczna lub też na płytkach
HPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 11:08   #10
m_g
ford::advanced
 
Avatar m_g
 
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: Saab
Silnik: Sadzowe 1,9
Rocznik: XXI w.
Postów: 434
Domyślnie Odp: Regulacja zaworów? Jak to wygląda na prawdę? Każdy podaje inne informacja? 2.0 P

No to dobrze wiedzieć, chyba będę musiał się do tego przymierzyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., bo lepiej was słuchać niż ASO czy książki jakieś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
m_g jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.