Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fusion

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 18-03-2011, 18:12   #21
pacalycha
ford::beginner
 
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: podkarpacie
Model: fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2003
Postów: 26
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

oki i o to mi chodzilo czyli jak wymieniamy to na dwie noweGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.druga sprawa czy musze odkrecic amortyzator u gory (pod maska znaczy sie) bo z tego co widzialem to ta sruba na srodku od amora jest skorodowana tak ze chyba jej sie nieda odkrecic :/ dooklola niej sa 3 inne sruby moze je mozna odkrecic ,nigdy jeszcze nie wymienialem sprężyny dlatego pytam rozumiem ze musze zakupic sciskacze,czy oprocz sciskaczy musze posiadac jakies specjalistyczne narzedzia np do odkrecenia amora ?rozumiem ze wymiana polega na spuszczeniu w dół amortyzatora wyjeciu sprezyny wlozeniu nowej scisnietej i wlozeniu amora czy tak?za wszystkie odpowiedzi dziekuje

pacalycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2011, 20:08   #22
dr_Oktan
ford::advanced
 
Avatar dr_Oktan
 
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: śląskie
Postów: 371
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

Z wczesniejszych opisów kolegów wychodzi że tą śrubę będziesz odkręcał jako jedną z ostatnich , po rozbiórce dołu zawieszenia więc wcześniej ją możesz oczyścić z rdzy i zapsikać czymś jakimś preparatem do luzowania zapieczonych gwintów.

Ogólnie to ja wolę robić sam w swoim aucie, ale jak w grę wchodzi zakup nietypowego klucza lub ściągacza lub innego drogiego narzędzia to najpierw się orientują ile kosztuje wymiana w dobrym warsztcie /nie mylić z ASO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. / Co i tobie radzę, bo jak trafisz na nietypową śrubę , najlepiej zardzewiałą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ...to amatorowi zejdzie z pół dnia roboty i dokładka paru zł.
__________________
benzyna po 1.5zl ! miałem taki sen.
dr_Oktan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2011, 20:43   #23
Jitter
Fusioneer
 
Avatar Jitter
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 628
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

@pacalycha

Wydaje mi się, ze kol. Arek-o2 wyczerpał temat sposobu wymiany sprężyn, opisując go dosłownie dziewięć postów wstecz... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________

Ostatnio edytowane przez Jitter ; 18-03-2011 o 20:47
Jitter jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2011, 07:39   #24
pacalycha
ford::beginner
 
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: podkarpacie
Model: fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2003
Postów: 26
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

dziekuje wszystkim za szybkie odpGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dzis przeczyszcze srube (nakretke )czy raczej to co z niej zostalo :/ od amora pod maska i jak jest jeszcze na co klucz nasadowy zalozyc to bede sam probowal wymienic sprezyne a jak jest do tego stopnia skorodowana ze nie da sie klucza zalozyc to pojade do mechanika ale i tak sie obawiam ze jeszcze amor bedzie trzeba nowy jak ta sruba sie nieodkreci tylko bedzie trzeba ciac czy rozwiercac ale o tym potem ...dzieki i pozdrawiam
pacalycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2011, 12:25   #25
Arek-o2
ford::average
 
Avatar Arek-o2
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec
Rocznik: 2003
Postów: 69
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

Zacząłem wczoraj pisać odpowiedź i z braku czasu nie skończyłem.
Dzisiaj widzę, że trochę ich przybyło i temat się rozwinął.
Mimo wszystko dopiszę moje wczorajsze myśli.


Wspominałem już wcześniej, że po wymianie sprężyn koła nie są już w tym samym miejscu. Zawieszenie traci geometrię, ale symetrycznie tj. z obu stron jednakowo (prawie symetrycznie – nic nie jest idealne).
Jeśli wymienisz tylko jedną, to nadwozie przy wymienionym resorze będzie wyżej względem drugiej strony.
Nie wyobrażam sobie jak wtedy ustawić zbieżność/rozbieżność kół przednich.

Na pewno nie odkręcaj tej skorodowanej śruby górnego mocowania amortyzatora jeśli sprężyna jest jeszcze w pojeździe.
Warto ją jedynie poluzować, jeśli to możliwe. Jest tam miejsce na klucz ampulowy (imbusowy – jak kto woli).
Aby wyjąć całość odkręcasz te trzy u góry (pod maską).
Tą twoją zapieczoną odkręcasz dopiero po założeniu ściskaczy.

Z nietypowych kluczy, to o ile pamiętam używałem wspomniany imbus i torx 50 (albo 45 - nie pamiętam).
Arek-o2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2011, 17:08   #26
pacalycha
ford::beginner
 
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: podkarpacie
Model: fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2003
Postów: 26
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

hej
dziekuje arek-o2 dobry pomysłGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.wiec nakretka skorodowana ale ok(odczyszczona w miare mozliwosci) założyłem na nia nasadówke 18mm i pasowała,nawet próbowałem odkrecac ale w miare dokładania siły amor zaczą sie obracac w kierunku odkrecania,tak ze zostawilem to w spokoju lipa jest z imbusem tym od gory niemożna go wsadzić w celu zablokowania amora zeby odkrecic nakretke,bo jest tam tez skorodowane :/ po odczyszczeniu jeden imbus jest za maly a drugi za duzy no chyba ze jak wyjme cala kolumne to jakos inaczej bedzie mozna przytrzymac ten gwint zeby sie nieobracal ,moze jakies pomysły?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.jeszcze mała obawa bo gwint tez skorodowany no ale nic pozyjemy zobaczymy dzieki za podpowiedzi i pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pacalycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2011, 10:39   #27
Arek-o2
ford::average
 
Avatar Arek-o2
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec
Rocznik: 2003
Postów: 69
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

Cytat:
Napisał pacalycha Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
.... nakrętka skorodowana ....
... nakretkę, bo jest tam tez skorodowane ...
... jeszcze mała obawa bo gwint tez skorodowany no ale nic pozyjemy zobaczymy ...
Aby w przyszłości unikać takich sytuacji zawsze stosowałem proste i tanie rozwiązania.

Sposób górnych mocowań amortyzatorów (także w innych markach) nie są zbyt trafnym rozwiązaniem – wspaniałe miejsce na zbieranie się wody. Pamiętam, jak na początku po zakupie Fusiona (wtedy 6-latek) nurtowała mnie zbierająca się tam woda po każdym deszczu. Dotyczyło to tylko lewej strony, gdzie do mocowania trzech śrub dołączony jest wspornik silnika wycieraczki tworząc dodatkowy kielich do spływania wody.
Dostawała się ona poprzez plastikowy zatrzask poprzecznej rynienki przedniej szyby.
Okazało się, że wspomniany wcześniej wspornik wycieraczki był tak skorodowany, że w kielichu zatkał otwór, o którym nawet nie wiedziałem, że istnieje. Po dokładnym oczyszczeniu i konserwacji problem minął, ale na wszelki wypadek od czasu do czasu nakładam trochę smaru wokół górnego mocowania amortyzatora.
Robię tak też z innymi połączeniami śrubowymi i przede wszystkim "gołymi" gwintami.
Czasami stosuję inne środki, najlepsze te nie schnące do końca, gumowe.
W razie kolejnej awarii nie mam już takich problemów.
Arek-o2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2011, 16:23   #28
Klocek7
ford::average
 
Avatar Klocek7
 
Imię: RobeK
Zarejestrowany: 08-02-2010
Skąd: Dębica
Model: Focus 1,8TDCi/2004/100KM/Ghia-Sedan +FUSION 1,4TDCi 2004/68KM + Suzuki-GSX-750F/1993/106KM
Silnik: 1,8 TDCi/1,4TDCi/750ccmPB98
Rocznik: 2004/2004/1993
Postów: 97
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

Witajcie MOBILKI!
Pozwólcie, że i ja wrzucę "swoje 3 grosze" do dyskusji:
Otóż, jestem świeżo po wymianie sprężyn zaw. w mojej Fuzji (z oczywistego powodu=dziury na drodze+nieuwaga). Zastosowałem nieco inny wariant wymiany i moze kogoś z Was zainteresi:
- wymieniłem sprężyny przód na te od Opla Astry Diesel (beczkowe-troszeczkę większa średnica "małego" oczka ale bezproblemowo do dziś dnia)
- wymieniłem sprężyny tył na te od BMW seria 535 (walcowe/stożkowe) tu bez problemu pod warunkiem zastosowania oryginalnego (BMW-uowskiego gumowego mocowania/dystansu/zakończenia sprężyny na mocowaniu dolnym) na górnym=oryginał Ford
UWAGA: dobrać wg kształtu oryginałów !!!!
Skutkiem tych zabiegów autko podniosło się o jakieś (+/-) 5 cm na zawiesi.
Spokojnie, amorów Wam wystarczy, pod warunkiem, że są w dobrym stanie a nadal będą spełniać swoją rolę tyle, że popracują teraz w górnym zakresie swojego zasięgu.
Sugestia; dobrać sprężyny z "demobilu" po rozbitkach=odpowiednio skasowany tył/przód auta nowego a ograniczycie koszty (1 para = ok 50-60 zeta), co przy własnym nakładzie pracy i dostępności ściągaczy = no problem.
I kłopot wyższych krawężników poszedł w siną dal !
Pozdrawiam i życzę wszystkim bezpiecznej drogi.
Klocek7.
I uzupełnienie:
- ilość kropek na sprężynach = twardość
__________________
Gdzie SIŁA i RACJA się spierają, tam SIŁA MA RACJĘ !!!

Ostatnio edytowane przez Klocek7 ; 20-03-2011 o 16:27
Klocek7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2011, 16:29   #29
Yaro
ford::specialist
 
Avatar Yaro
 
Zarejestrowany: 08-03-2008
Skąd: Mysłowice
Model: Civic
Silnik: 1,8
Rocznik: 2010
Postów: 515
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

Ale Fuzja i tak jest wysoka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
I feel the need - the need for speed


Yaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2011, 10:30   #30
Klocek7
ford::average
 
Avatar Klocek7
 
Imię: RobeK
Zarejestrowany: 08-02-2010
Skąd: Dębica
Model: Focus 1,8TDCi/2004/100KM/Ghia-Sedan +FUSION 1,4TDCi 2004/68KM + Suzuki-GSX-750F/1993/106KM
Silnik: 1,8 TDCi/1,4TDCi/750ccmPB98
Rocznik: 2004/2004/1993
Postów: 97
Domyślnie Odp: Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia

To prawda, Fuzja nie należy do niskich aut.
Lecz jeśli miałeś założone w oryginale "nieco" miększe (z 1 kropką białą) a wsiadło doń 4 chłopa słusznego wzrostu i postury to du.. trochę "siadła i ciągnęła po asfalcie" . Wyglądał wtedy jak przepakowana Fiesta (nie ubliżając Fieście!-oczywiście).
A teraz oceń sam - załącznik:
(sorry ciut przykurzony)
Pozdrawiam
Klocek7
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC00063.jpg (96.4 KB, 139 wyświetleń)
__________________
Gdzie SIŁA i RACJA się spierają, tam SIŁA MA RACJĘ !!!
Klocek7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
fusion , sprężyna , zawieszenie przód


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.