Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 30-10-2010, 20:26   #11
Luk@s
ford::professional
 
Avatar Luk@s
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,185
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja nie twierdzę, że jest łatwo ale jak się zdejmie kolektor to da radę.
Ale jakbym jeszcze raz miał to robić to odkręcił bym te rurki.

__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145
Luk@s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2010, 19:42   #12
klocky
ford::average
 
Avatar klocky
 
Zarejestrowany: 29-01-2009
Model: Seat Alhambra
Silnik: 1.9, BVK, 116PS, TIPTRONIC
Rocznik: 2006
Postów: 140
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Wymieniałem mały termostat dwa razy i naprawdę trzeba by mieć dziecinne rączki żeby wymontować ten termostat bez demontażu przewodów wtryskowych pompy.(TDDI) O ile pamiętam wystarczy wymontować dwa. Naprawdę trwa to chwilkę i nie należy się tego bać. Ułatwi to niesamowicie wymianę. (Zaopatrz się wsztorcową małą nasadkę z grzechotką i przedłużką lub giętkim wałkiem chyba 10tka lub 9tka do wykręcenia śruby termostatu).Jak już pisałem mondek nagrzewa się zimą stosunkowo wolno i temperatura pływa do momentu az silnik dobrze się wygrzeje. Jest to mankament i dzieje sie tak przy 100% sprawności układu chłodzenia. Jeżeli nie masz el. podgrzewacza płynu a nie każdy posiada taki bajer to podejrzewam ze duzo wolniej auto się nagrzewa. Co do różnicy między TDDI a TDCI silniki są takie same różnica w układzie zasilania silnika. Są pewne niuanse i różnice w detalach np. brak przepływomierza lub czujnika położenia zaworu EGR, w nowszych modelach doszła turbina ze zmienną geometrią łopatek. Myślę ze dobrą radą jest patent przedmówcy o zaciśnięciu przewodu małego termostatu i sprawdzeniu czy jest poprawa. Zaoszczędzisz czas i kilka złotych. PowodzeniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS> Ja wymieniłem dwa razy termostat z dobrego na nowy ale to były moje początki z mondkiemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez klocky ; 31-10-2010 o 19:45
klocky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-11-2010, 20:21   #13
marswiatek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-12-2006
Skąd: Pabianice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 20
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Dzięki wszystkim za pomoc. Za wymianę biorę się w najbliższym czasie. Mam też podgrzewacz i w tym tygodniu sprawdzę czy świece są sprawne. W tatą zimę przy -25st po przejechaniu 25km temperatura silnika nie doszła do 90st. To chyba troche przesada??
marswiatek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-11-2010, 22:00   #14
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo SW
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3,772
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Cytat:
Napisał marswiatek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy -25st po przejechaniu 25km temperatura silnika nie doszła do 90st. To chyba troche przesada??
wcale nie i zależy czy w mieście czy w trasie. w trasie jest większa szansa ale w mieście przy takich temperaturach może będzie 60 optymistycznie 70 stopni
__________________
Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2010, 20:14   #15
marswiatek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-12-2006
Skąd: Pabianice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 20
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Termostaty już do mnie jadą, także w weekend wymienie. Przy okazji wjechałem do znajomego na kanał i zmierzyłem omomierzem świece żarowe w podgrzewaczu. Mają od 1,2 do 1,6 ohma to raczej dobrze i pytanie z innej beczki

Zauważyłem oglądając wszystkie przyłącza moduł sterujący podciśnieniami (otwierający turbinę i EGR) dochodzą do niego dwie wtyczki z jednej wychodzą dwa przewody i jeden mam urwany. Co to może powodować?? Oczywiście go przylutujeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
marswiatek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2010, 21:51   #16
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo SW
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3,772
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Cytat:
Napisał marswiatek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jeden mam urwany. Co to może powodować??
że zawór nie działa i nie steruje którymś urządzeniem. lewy czy prawy? patrząc od przodu auta. jeśli lewy to EGR jeśli prawy to turbina
__________________
Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg

Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 03-11-2010 o 22:03
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2010, 18:43   #17
marswiatek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-12-2006
Skąd: Pabianice
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 20
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

W końcu wymieniłem termostaty i powiem, że jest lepiej. Przy 3st po jakimś 1,5 km czuć już z nawiewu, że leci ciepłe powietrze. Nie zrobiłem jeszcze tej wtyczki ale turbina działa na pewno(widać ruch zaworu otwierającego i czuć jak pompuje (napinają się węże). Jakie są objawy jak nie działa EGR??
marswiatek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2010, 10:56   #18
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo SW
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3,772
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

kopci trochę bo mniej powietrza dochodzi do cylindrów
__________________
Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2010, 11:47   #19
Mariusz
ford::expert
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Manieczek
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 3,899
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kopci trochę bo mniej powietrza dochodzi do cylindrów
Jeśli nie działa EGR (czytaj: jest zamknięty), to kopci mniej, a nie więcej. EGR, to układ powodujący powtórne spalanie syfowego powietrza (ekologia).
Ot tyle, ode mnie.
__________________
Tupot białych mew nad ranem o pusty pokład!!! Oj- łeb rozsadza!!! tel. 668855686

Ostatnio edytowane przez Mariusz ; 21-11-2010 o 14:31
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2010, 14:46   #20
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo SW
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3,772
Domyślnie Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Cytat:
Napisał 12345mario Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli nie działa EGR (czytaj: jest zamknięty), to kopci mniej, a nie więcej
problem z egr to nie jest ciągłe zamknięcie bo wtedy ludzie by nie musieli zaślepiać. problemem jest ciągłe otwarcie zaworu co powoduje spadek ciśnienia w układzie dolotu powietrza
__________________
Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.