|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-04-2012, 16:09 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2006
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 122
|
Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
Witam,
przeszukiwałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż samochód (Focus) zapala dość dobrze jak jest zimny (tj postój przez noc lub taki gdzie temperatura cieczy spadnie do min) natomiast jak jest rozgrzany i pojeżdzony to postój na 10 min kończy się katastrofą gdyż samochód potrafi przez 2 min a nawet więcej nie odpalić. Dodatkowo od jakiegoś czasu jest strasznie zmulony na dole, praktycznie nie da się nim ruszyć, dopiero wkręcenie na 2000 rpm daje możliwość ruszenia. Objawy od...hmm ustąpienia zimy... Rozrusznik kręci bardzo żwawo (robiony listopad 2011), akumulator nowy (sierpień2011), świece żarowe sprawdzone - ok, nowy filtr paliwa, oleju, nowy olej, filtr powietrza. Spalanie koło 8,5 l/100km. Czasem kopci na czarno, ale czasem i przy najwyższych obrotach. Rano potrafi kopcić na niebiesko ale krótko. Z góry dziękuję za każde sugestie! |
19-04-2012, 08:58 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Bytom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 12
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
Witaj,
Miałem podobne objawy. Problem z odpalaniem na ciepłym - wymiana czujnika położenia wałka rozrządu, brak mocy to zapchany EGR. Zaślepienie bardzo pomogło. Pozdrawiam |
19-04-2012, 17:51 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2006
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 122
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
Ok, dzięki za odpowiedź tyle że zapomniałem napisać że byłem z nim na kompie żeby zobaczyć błędy no i...brak błędów. Były tylko te które sam spowodowałem odpinaniem czujników temp itd. Ale po skasowaniu i jeździe już nie wróciły więc ich nie ma. Chyba czujnik położenia wałka dawałby znać na kompa gsyby było coś nie halo z nim? Jest jeszcze błąd dtc 9359 bodajże ale to jest związane z barkiem zapalenia powyżej 12 sek jak zdążyłem tu gdzieś wyczytać więc to nic dziwnego w moim przypadku.
Co do EGR to może rzeczywiście spróbuje coś pokombinować z zaślepieniem. Chodzi mi po głowie też katalizator... może jest zapchany i jak niskie obroty to muł a potem go "przebija" i już idzie ładnie...? sam nie wiem... Ostatnio edytowane przez metmat ; 19-04-2012 o 17:54 |
21-04-2012, 17:26 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2006
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 122
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
Cytat:
|
|
26-04-2012, 09:35 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
zacznij od sprawdzenia ustawienie rozrzadu i pompy wtryskowej.
Powiedz od kiedy i jak masz taki przypadek..czy aby rozrzadu nie zmieniales ? kiedy zmieniales filtr paliwa? Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 26-04-2012 o 09:47 |
01-05-2012, 14:12 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2006
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 122
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
Jestem po wstępnej diagnozie: zniszczona pompa wtryskowa (uszkodzenie mechaniczne). Jak jest ciepły i kręci bardzo długo żeby odpalić to jak wtryśnie się mu "starter" to od razu pali. Potem zgaszenie i znowu kręcenie, bez startera, nie odpala, trzeba kręcić ze dwie minuty. Potem znowu kręcenie troszkę startera i pali od razu. Diagnoza jest taka, że pompa jest "wyrobiona" i nie daje odpowiedniego ciśnienia na rozruchu, przy małej prędkości obrotowej. Wystarczy że pokręci wyżej i już coś tam łapie. Na zimno z kolei, podobno te elementy metalowe się kurczą i jest łatwiej zrobić ciśnienie. Nie wiem chyba brzmi to rozsądnie? W każdym razie koszty jakie mnie czekają przerażają mnie.
Filtr wymienione wszystkie, rozrząd rzeczywiście zmieniony ale koło rok temu, i te objawy nie wystąpiły zaraz po wymianie. Jakoś tak po zimie, jak przyszły ciepłe dni to się zrobił problem. Ostatnio edytowane przez metmat ; 01-05-2012 o 14:15 |
02-05-2012, 19:16 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
Twoja usterka napewno ma duzy zwiazek z pompą...ale nie napewno taki.
Jesli pompa jest wyrobiona to najwieksze problemy sa z uruchomieniem zimnego silnika. mechanik ktory podał taką diagnozę chyba na łęb upadł. Ale mozliwe ze jesli zmienisz pompe to problem sam sie rozwiąze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. rownie dobrze mozna powiedziec ze caly silnik jest zly-i jak zmienisz caly silni razem z pompą to bedzie ok. Zastanow sie czy chcesz tyle pieniazkow w autko wpakowac bo w twoim przypadku usterka moze byc bardzo prosta. Powinienes w pierwszej kolejnosci sprawdzic ustawienie rozrządu i pompy. Po drugie jest bardzo latwy sposob aby sprawdzic czy chodzi o kąt wtrysku bo jestem przekonany ze o kąt wtrysku chodzi a nie o pompę. Jezeli chcesz to sprawdzic samemu to pisz...moge ci podac wiecej informacji. ps. ale kat wtrysku tez ma zwiazek z pompą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.-wiec chodzi o pompę ale nie o jej zuzycie. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 02-05-2012 o 19:20 |
03-05-2012, 19:25 | #8 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-01-2012
Skąd: Ostrołęka
Model: Mondeo mk3, Mercedes Actros
Silnik: 2.0 TDDi 115HP, 11.95 V6 440HP
Rocznik: 2001, 2012
Postów: 37
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
Jeśli pompa paliwa jest sterowana elektronicznie to stawiałbym na tranzystor w sterowniku pompy paliwa sam mam bardzo podobne objawy rozgrzany po 10-15min postoju zapala jakby na jeden dwa cylindry po przytrzymaniu ok sekundy dłużej na rozruszniku odpala normalnie przez chwile jest mocno opóźniona reakcja na pedał gazu a później wszystko jest ok będę w niedługim czasie go wymieniał więc dopiero wtedy będzie 100% pewności.
__________________
Lewy pas to nie kółko różańcowe Moja Taczka http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168722 |
05-05-2012, 09:32 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2006
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 122
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
Cytat:
PS Nie mogę wysłać wiad na priv bo masz pełną skrzynkę. |
|
06-05-2012, 14:42 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Cięzko zapal jak ciepły + muł do 2500 rpm
czasami ludzie do mnie pisza..i tak sie robi wlasnie..zamiast pisac na forum.
przy pompie masz 2 kabelki od regulatora kata wtrysku(w symie jest 4 kabelki-a dwa pozostale to od zaworka dawki wtrysku) rozlaczenie dowolnego z dwóch kabelkow od regulatora kata wtrysku spowoduje zmiane kata wtrysku na przedwczesny i w ten sposob dowiesz sie czy ma to zwiazek z katem wtrysku. |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|