|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-07-2014, 17:52 | #1 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 07-07-2014
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
Stuki wału korbowego a głowica oraz turbo.
Witam, jestem tu pierwszy raz i pierwszy raz piszę post, więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem Forda 1,6 TDCI 109km rok 2008 ( służbowe ) przebieg aktualny 198 000km po usunięciu DPF i wgraniu nowej wraz z chip tuningiem )( zwiększenie mocy o 10% ) mapy autko pojeździło mi ok 6 m-cy potem zaczęły się problemy, padła mi turbina- myślę ok swoje przejechała, wymieniłem na używkę po czym ta padła po ok 1 miesiącu. auto stało w serwisie Forda we Wrocławiu. Wymieniłem turbinę na regenerowaną z gwarancją itp. dodatkowo musiałem zapłacić 500zł za nową mapę ( związana z DPF) bo jak powiedziano mi na serwisie tamta stara co mi DPF-a wywalili była żle wgrana miała bity poprzesuwane itp. przejechałem autem ok 100km , gdzie ostatnie km przepędziłem auto na autostradzie po czym jechałem już do domu i na 4 biegu podczas dodawania gazu auto zaczęło mi się dziwnie zachowywać ( jak by skakało delikatnie ) zaraz zaczęło coś stukać w silniku, byłem akurat 2 km od serwisu. W serwisie powiedzieli mi że to najprawdopodobniej padła tuleja na wale korbowym, zadzwonili do mnie na następny dzień i powiedziano mi że jest gorzej, że została uszkodzona głowica. Mam pytanie czy jest to normalne, czy może na serwisie mi coś namieszali.? czy opłaca się naprawiać silnik czy wymienić na nowy ? Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 12-07-2014 o 18:10 |
12-07-2014, 19:08 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Focus Kombi MK1/MK2 srebrny metalik
Silnik: 1.8-TDDI, 1.6 TDCI
Rocznik: 2005/2009
Postów: 188
|
Odp: Stuki wału korbowego a głowica oraz turbo.
Jeśli kolega wspomina o kupnie nowego silnika, byłoby to najlepsze rozwiązanie. Wprawdzie auto nie jest takie stare ale już ma wyeksploatowany silnik, skrzynie biegów no i sprzęgło. Wstawienie nowego silnika i skrzyni od razu by poprawiło komfort jazdy. Wyeksploatowany napęd to jedno z najbardziej drażniących wad jakie posiada samochód. Problemy z uruchamianiem silnika to nie wszystko ale najgorsze to różne odgłosy stukania i zgrzyty, hałas nie do wytrzymania na dłuższą jazdę. Niedomagania chłodzenia i ładowania też należą nie do przyjemności.
|
13-07-2014, 15:01 | #3 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 07-07-2014
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
Odp: Stuki wału korbowego a głowica oraz turbo.
Ok, tylko silnik jak kupie to albo po remoncie albo przed Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jakieś wskazówki pzy kupnie silnika ? najgorsze jest to, że nie wiadomo jaki silnik się kupi :/ |
13-07-2014, 16:08 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Stuki wału korbowego a głowica oraz turbo.
remontuj, kupno nowego to 80/20 dla szrotu
|
13-07-2014, 16:15 | #5 |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: Stuki wału korbowego a głowica oraz turbo.
A co w tej głowicy jest uszkodzone????
|
13-07-2014, 16:24 | #6 |
Postów: n/a
|
Odp: Stuki wału korbowego a głowica oraz turbo.
Głowicę to się sprawdza, naprawia, lub jak się nie nadaje do naprawy, to kupuje się drugą używaną, naprawia i zakłada. Ale żeby zaraz silnik drugi kupować dla uszkodzonej głowicy ??
A jak mechanik stwierdzil że uszkodzona, optycznie, czy zdemontował, dał do sprawdzenia do specjalistycznego warsztatu, ale sądząc po czasie rozbiórki ew, nic ztych rzeczy. Uważaj na portel, bo cię wydoją porządnie. |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|