Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-11-2007, 21:38   #1
wojjan
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-09-2007
Skąd: Dolnośląskie
Postów: 71
Domyślnie Dziwna praca silnika po uruchomieniu.

Problem jest następujący ale pokolei :-)
W niedziele zrobiłem ciurkiem 1300 km (niemcy i spowrotem) i autko chodziło aż miło.
We wtorek rano (ok - 1 st.C) odpalilem bez problemu i pojechałem kilkanaście km i spowrotem.
Wieczorem byłem zmuszony gdzieś jechac i auto ni cholery nie chciało zapalić :-(
Odpaliłem dopiero na samostart bo to było jedyne wyjście na daną chwilę i brak czasu.
Po odpaleniu silnik pracował jakby był cholernie zapuźny zapłon (pracował prawie jak benzyniak) lecz po przygazowaniu zaczął pracowac normalnie.
Od tej pory zimny nie chce odpalić a jak już się uda to nadal pracuje "cichutko" jak go przygazuję wszystko wraca do normy, lecz gdybym go nie przygazował z tłumika wydobywa się gęsty dym zbliżony do białego i smród ON.
Objaw ten występuje zarówno na zimnym silniku jak i na gorącym :-( z tym że gorący odpala odrazu lecz "cicho"
Zapłon ustawiony dobrze, urządzenie rozruchowe nie działa bo nie pamiętam aby za mojej kadencji działało a pomimo większych mrozów palił bez zastrzeżeń,paliwo dobrej jakosci filtr niedawno wymieniony (w czasie jazdy jest super, nie muli itp) płomieniówki brak.
Co moze byc przyczyną tego dziwnego zjawiska ?
Acha pompa lucas cav,

[ Dodano: 17-11-2007, 13:38 ]
Dziś jeszcze sprawdzilem elektrozawór i wszelakie połaczenia paliwowe i wszystko jest OK, a jednak nie odpala tak jak powinien :fcp6

wojjan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2007, 19:37   #2
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie

Witaj, jakos dziwnie to ci chodzi, jak stary pasek rozrządu?
Wyglada mi na przeskoczenie, lub scięcie 1 zeba na pasku rozrzadu i zmianie zaplonu, jak cicho chodzi to za pózny zapłon, a nie dymi na niebiesko jak przygazujesz?
Sprawdz koniecznie wtykowymi bolcami, czy sie zgadza ustawienie wału, walka rozrzadu i pompy. Nie szarżuj silnikiem tylko spokojnie, bo moze dalej coś sie posypac.
Pozdr.
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2007, 19:46   #3
wojjan
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-09-2007
Skąd: Dolnośląskie
Postów: 71
Domyślnie

Cytat:
Napisał Stefano
Wyglada mi na przeskoczenie, lub scięcie 1 zeba na pasku rozrzadu
To napewno wykluczam, tak się złożyło z terminem i wymieniłem pasek 3 dni temu oczywiście wszystko jak należy z blokowaniem kół a problem pozostał.
Cytat:
Napisał Stefano
jak cicho chodzi to za pózny zapłon, a nie dymi na niebiesko jak przygazujesz?
Tak tylko tyle że to opóźnienie zapłonu po przygazowaniu się normuje.
Ja osobiście obstawiam na dzień dzisiejszy urządzenie rozruchowe (przyśpieszacz zapłonu). Odkręciłem śróbę w pomniędzy tłoczek a tą dźwignię przyśpieszającą wsadziłem sprężynkę i odpala idealnie, z tym że wg mnie to takie druciarstwo :fcp2 i chciałbym to zrobić jak należy :fcp14
wojjan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2010, 15:45   #4
zbychu38
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: transit i DAF 400
Silnik: 2.5d
Rocznik: 1991
Postów: 5
Domyślnie Odp: Dziwna praca silnika po uruchomieniu.

Witam. Mógłbyś kolego dokładniej opisać lub jakieś zdjęcie (sposób naprawy). W moim osiołku jest to samo, z tym że, po przegazowaniu nie zawsze mija, a już na ciepłym silniku nigdy. Objawy: brak mocy, niebieska zasłona dymna po zdjęciu nogi z gazu no i spalanie podskoczyło. Wcześniej było dobrze ale z pompy lało się paliwo więc ją uszczelniłem i nie wiem co popsułem bo od tego czasu mam ten problem.
zbychu38 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2010, 18:16   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Dziwna praca silnika po uruchomieniu.

zbychu38, kolega raczej nie odpisze, bo to było prawie TRZY lata temu...

Jeżeli masz niebieski dym OD POMPY (smród paliwa, a nie palonego oleju) to przestaje działać przyspieszacz zapłonu. Pompa CAV Lucas jest odporna na zabrudzenia i ładnie się oczyszczała u mnie pod wpływem Mixolu lub STP. Ale co ty tam wrzuciłeś do środka, to już sam wiesz lepiej niż my...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2010, 20:05   #6
zbychu38
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: transit i DAF 400
Silnik: 2.5d
Rocznik: 1991
Postów: 5
Domyślnie Odp: Dziwna praca silnika po uruchomieniu.

Dolewam mixol ale niewiele pomaga. Najchętniej to jak ktoś miał-by schemat pompy lucas-cav to bym prosił. "Fachowcy" nie chcą dotykać się do Lukasów. Dlatego sam musiałem uszczelniać ją i robiłem to nie zdejmując pompy z samochodu. Domyślam się gdzie jest problem ale chcę mieć pewność. Fordzik jest mi niezbędny.
zbychu38 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.