|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-02-2013, 01:00 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-02-2013
Model: Focus III Kombi
Silnik: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma [PNDA]
Rocznik: 2013
Postów: 257
|
Focus 1.0 ecobost czy 1.6 dylemat w wyborze
Szanowni Koledzy, czy Wasze problemy z "mulącymi" silnikami zostały ostatecznie zdiagnozowane i rozwiązane? Przymierzam się do zakupu Focusa 1.6 125 KM z wyprzedaży rocznika 2012, ale Wasze problemy mnie troszkę przeraziły...
Rozważam również 1.0 EcoBoost 125 KM, ale nie jestem przekonany co do jego trwałości. U dealera Forda usłyszałem, że turbina jest elementem EKSPLOATACYJNYM! Ciekawe czy zużywa się w takim tempie jak klocki hamulcowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
26-02-2013, 07:00 | #2 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
Cytat:
|
|
26-02-2013, 15:20 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
Cytat:
Pzdr! |
|
26-02-2013, 17:29 | #4 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W jeździe jest duża różnica....., poza tym 1.0 nieraz przyspiesza poniżej 11,0 s do setki, ale głównie różnica jest w jeździe w warunkach drogowych - wyprzedzanie bez redukcji, wkręcanie na obroty, kultura pracy motoru itd. |
|
26-02-2013, 19:35 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
Na pewno jest elastyczniejszy, dzięki turbo właśnie. Co do kultury pracy motoru jest dokładnie odwrotnie... To są 3 cylindry. Tak jak już napisałem, 1.6 125KM jest również dynamiczny, ale wymaga innej techniki jazdy i wkręcania na wysokie obroty, co oczywiście nie zawsze jest komfortowe dla kierowcy, mnie jak już pisałem to nie przeszkadza. A poza tym do ścigania to ja mam co innego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Natomiast jeśli chodzi o czasy min. wyprzedzania 60-100 i 80-120 to proszę sobie porównać: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Trzeba kliknąć w "full perfomence data" poniżej. A z resztą wkleję tutaj: TI-VCT: 60-100 km/h through gears (sec): 5.5 80-120 km/h through gears (sec): 7.3 1.0 ecoboost 125KM: 60-100 km/h through gears (sec): 5.4 80-120 km/h through gears (sec): 7.2 |
26-02-2013, 20:42 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-01-2013
Model: Focus
Silnik: 1,6 125km
Rocznik: 2012
Postów: 26
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
1,0 z tego co się orientuje spala mniej w mieście niż 1,6 125km. 1,6 jest silnikiem oszczędniejszym na trasie. 1,0 jest bardzo elastycznym silnikiem, ale 1,6 jak ma "dobre" dni bez tych utrat mocy też daje dużo przyjemności z jazdy i wyprzedzania. Osobiście nie kręcę powyżej 4K obrotów bo szkoda mi paliwa, a naprawdę bardzo szybko ubywa go powyżej tych obrotów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-02-2013, 00:29 | #7 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-02-2013
Model: Focus III Kombi
Silnik: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma [PNDA]
Rocznik: 2013
Postów: 257
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
Cytat:
No to już chyba wiem, jaką wersję silnikową wybrać :-) Jechałem obiema wersjami 1.0 EB (100 i 125 KM), obie są w mojej ocenie baaaaardzo fajne, ale ja kupuję samochód "na lata" i nie chcę eksperymentować z malutkimi silnikami turbo (trwałość, niezawodność). |
|
27-02-2013, 06:19 | #8 | |||
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
Cytat:
Przecież ten 1.0 brzmi prawie jak V6, to nie są zwyczajne 3 cylindry - kultura przez duże K.... nie ma porównania w wrażeniach z jazdy jak dla mnie... jeszcze raz to podkreślę.... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Bump: Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - co by nie gadać 1.0 bije na łeb 1.6 elastycznością, a to w warunkach drogowych jest najważniejsze....osiągi też mimo wszystko są minimalnie lepsze, pomiary są różne w różnych testach, a w subiektywnych odczuciach zza kierownicy różnica jest naprawdę duża na korzyść 1.0.... Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez zombie6 ; 27-02-2013 o 06:44 |
|||
27-02-2013, 08:18 | #9 | |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,162
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
Cytat:
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
|
27-02-2013, 13:53 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
|
Odp: Zmienna dynamika samochodu
No dokładnie. Elastyczność to można porównywać na tym samym biegu i bez zmiany. Wtedy 1,0 wygra bez problemu o jakieś 2 sekundy. Nawet ten 100-konny jest szybszy od 1,6/125. Przy sprincie do 100 oba są prawie identyczne. Sami sobie odpowiedzcie co jest częściej potrzebne.
Warto jeszcze dodać, że 1,0 ma skrzynię 6 biegową, podczad gdy 1,6 tylko 5. @ignas jesli kupujesz samochód na lata, to znaczy, że będziesz o niego dbał i moim zdaniem turbina lub jej brak niewiele tu zmieni. |
|
|
|