Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Life > Hyde-Park
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-02-2013, 01:00   #1
ignas
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 23-02-2013
Model: Focus III Kombi
Silnik: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma [PNDA]
Rocznik: 2013
Postów: 257
Domyślnie Focus 1.0 ecobost czy 1.6 dylemat w wyborze

Szanowni Koledzy, czy Wasze problemy z "mulącymi" silnikami zostały ostatecznie zdiagnozowane i rozwiązane? Przymierzam się do zakupu Focusa 1.6 125 KM z wyprzedaży rocznika 2012, ale Wasze problemy mnie troszkę przeraziły...

Rozważam również 1.0 EcoBoost 125 KM, ale nie jestem przekonany co do jego trwałości. U dealera Forda usłyszałem, że turbina jest elementem EKSPLOATACYJNYM! Ciekawe czy zużywa się w takim tempie jak klocki hamulcowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

ignas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2013, 07:00   #2
zombie6
ford::professional
 
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

Cytat:
Napisał ignas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rozważam również 1.0 EcoBoost 125 KM, ale nie jestem przekonany co do jego trwałości. U dealera Forda usłyszałem, że turbina jest elementem EKSPLOATACYJNYM! Ciekawe czy zużywa się w takim tempie jak klocki hamulcowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niewiadomo jaka będzie trwałość 1.0, ale akurat o turbinę bym się tak nie martwił, ma ona tu dodatkowe chłodzenie. 1.0 jest też o niebo przyjemniejszym autem w codziennej jeździe od 1.6 wolnossącego i ma lepsze osiągi mimo, że na papierze tego nie widać.
zombie6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2013, 15:20   #3
Duuuzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

Cytat:
Napisał zombie6 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niewiadomo jaka będzie trwałość 1.0, ale akurat o turbinę bym się tak nie martwił, ma ona tu dodatkowe chłodzenie. 1.0 jest też o niebo przyjemniejszym autem w codziennej jeździe od 1.6 wolnossącego i ma lepsze osiągi mimo, że na papierze tego nie widać.
U mnie po wgraniu na początku stycznia nowego softu jest OK, nie powtórzyły się "złe" objawy. A co do samego silnika, to pewnie 1.0 jeździ się przyjemniej ze względu na dostępność momentu przy niższych obrotach, ale jeśli chodzi o osiągi to 1.6 125 nie jest absolutnie wolniejszy od 1.0 125, w drogowych pomiarach 60-100 i 80-120 również, tyle tylko że trzeba go wkręcać pod czerwone pole... Mnie to nie przeszkadza.
Pzdr!
Duuuzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2013, 17:29   #4
zombie6
ford::professional
 
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

Cytat:
Napisał Duuuzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie po wgraniu na początku stycznia nowego softu jest OK, nie powtórzyły się "złe" objawy. A co do samego silnika, to pewnie 1.0 jeździ się przyjemniej ze względu na dostępność momentu przy niższych obrotach, ale jeśli chodzi o osiągi to 1.6 125 nie jest absolutnie wolniejszy od 1.0 125, w drogowych pomiarach 60-100 i 80-120 również, tyle tylko że trzeba go wkręcać pod czerwone pole... Mnie to nie przeszkadza.
Pzdr!
1.0 jest znacznie bardziej elastyczny:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

W jeździe jest duża różnica....., poza tym 1.0 nieraz przyspiesza poniżej 11,0 s do setki, ale głównie różnica jest w jeździe w warunkach drogowych - wyprzedzanie bez redukcji, wkręcanie na obroty, kultura pracy motoru itd.
zombie6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2013, 19:35   #5
Duuuzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

Na pewno jest elastyczniejszy, dzięki turbo właśnie. Co do kultury pracy motoru jest dokładnie odwrotnie... To są 3 cylindry. Tak jak już napisałem, 1.6 125KM jest również dynamiczny, ale wymaga innej techniki jazdy i wkręcania na wysokie obroty, co oczywiście nie zawsze jest komfortowe dla kierowcy, mnie jak już pisałem to nie przeszkadza. A poza tym do ścigania to ja mam co innego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Natomiast jeśli chodzi o czasy min. wyprzedzania 60-100 i 80-120 to proszę sobie porównać: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Trzeba kliknąć w "full perfomence data" poniżej.

A z resztą wkleję tutaj:
TI-VCT:
60-100 km/h through gears (sec):
5.5
80-120 km/h through gears (sec):
7.3

1.0 ecoboost 125KM:
60-100 km/h through gears (sec):
5.4
80-120 km/h through gears (sec):
7.2
Duuuzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2013, 20:42   #6
FordFocusMKIII
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-01-2013
Model: Focus
Silnik: 1,6 125km
Rocznik: 2012
Postów: 26
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

1,0 z tego co się orientuje spala mniej w mieście niż 1,6 125km. 1,6 jest silnikiem oszczędniejszym na trasie. 1,0 jest bardzo elastycznym silnikiem, ale 1,6 jak ma "dobre" dni bez tych utrat mocy też daje dużo przyjemności z jazdy i wyprzedzania. Osobiście nie kręcę powyżej 4K obrotów bo szkoda mi paliwa, a naprawdę bardzo szybko ubywa go powyżej tych obrotów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
FordFocusMKIII jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2013, 00:29   #7
ignas
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 23-02-2013
Model: Focus III Kombi
Silnik: 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma [PNDA]
Rocznik: 2013
Postów: 257
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

Cytat:
Napisał Duuuzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie po wgraniu na początku stycznia nowego softu jest OK, nie powtórzyły się "złe" objawy.
Dzięki za informację!
No to już chyba wiem, jaką wersję silnikową wybrać :-)
Jechałem obiema wersjami 1.0 EB (100 i 125 KM), obie są w mojej ocenie baaaaardzo fajne, ale ja kupuję samochód "na lata" i nie chcę eksperymentować z malutkimi silnikami turbo (trwałość, niezawodność).
ignas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2013, 06:19   #8
zombie6
ford::professional
 
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

Cytat:
Napisał Duuuzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na pewno jest elastyczniejszy, dzięki turbo właśnie. Co do kultury pracy motoru jest dokładnie odwrotnie...

Przecież ten 1.0 brzmi prawie jak V6, to nie są zwyczajne 3 cylindry - kultura przez duże K.... nie ma porównania w wrażeniach z jazdy jak dla mnie... jeszcze raz to podkreślę....
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Bump:
Cytat:
Napisał ignas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za informację!
No to już chyba wiem, jaką wersję silnikową wybrać :-)
Jechałem obiema wersjami 1.0 EB (100 i 125 KM), obie są w mojej ocenie baaaaardzo fajne, ale ja kupuję samochód "na lata" i nie chcę eksperymentować z malutkimi silnikami turbo (trwałość, niezawodność).
Robisz błąd moim zdaniem...nie bałbym się turbo...a jest inna jazda jednak....tym bardziej patrząc na problemy z 1.6 odnośnie "dobrych dni"....
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - co by nie gadać 1.0 bije na łeb 1.6 elastycznością, a to w warunkach drogowych jest najważniejsze....osiągi też mimo wszystko są minimalnie lepsze, pomiary są różne w różnych testach, a w subiektywnych odczuciach zza kierownicy różnica jest naprawdę duża na korzyść 1.0....

Bump:
Cytat:
Napisał FordFocusMKIII Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1,0 z tego co się orientuje spala mniej w mieście niż 1,6 125km. 1,6 jest silnikiem oszczędniejszym na trasie.
Nie sądzę by na trasie 1.0 spalił więcej.

Ostatnio edytowane przez zombie6 ; 27-02-2013 o 06:44
zombie6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2013, 08:18   #9
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,162
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

Cytat:
Napisał Duuuzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
TI-VCT:
60-100 km/h through gears (sec):
5.5
80-120 km/h through gears (sec):
7.3

1.0 ecoboost 125KM:
60-100 km/h through gears (sec):
5.4
80-120 km/h through gears (sec):
7.2
through gears to nie jest miara elastyczności, bo through gears polega na wyjechaniu biegów na maksa
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2013, 13:53   #10
boncio
ford::expert
 
Avatar boncio
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
Domyślnie Odp: Zmienna dynamika samochodu

No dokładnie. Elastyczność to można porównywać na tym samym biegu i bez zmiany. Wtedy 1,0 wygra bez problemu o jakieś 2 sekundy. Nawet ten 100-konny jest szybszy od 1,6/125. Przy sprincie do 100 oba są prawie identyczne. Sami sobie odpowiedzcie co jest częściej potrzebne.
Warto jeszcze dodać, że 1,0 ma skrzynię 6 biegową, podczad gdy 1,6 tylko 5.

@ignas jesli kupujesz samochód na lata, to znaczy, że będziesz o niego dbał i moim zdaniem turbina lub jej brak niewiele tu zmieni.
boncio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.