Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-06-2013, 15:54   #1
davidcie
ford::average
 
Avatar davidcie
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 196
Question Gorący alternator

Zaznaczę na początku, że nie chodzi o to, że alternator jest roznegliżowany i nadaje się do kalendarza w warsztacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Od dłuższego czasu mam problem z przegrzewającym się wtykiem plusa przy alternatorze w naszym dieslu. Spalenie się starego złożyłem na karb wieku, ale nowy wytrzymał jakieś sześć miesięcy i wygląda podobnie jak stary.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Alternator był gruntownie regenerowany - wymieniony regulator napięcia, łożyska, płyta diodowa, komutator, na różnych etapach w ciągu ostatnich lat.

Nie wiem co może być przyczyną. Przychodzą mi do głowy:
  1. Z jednej strony może to sam altek się grzeje bo np. rolka już stara albo któreś łożysko się zatarło.
  2. Z drugiej moje podejrzenie wzbudza pompa wody, bo temperatura silnika od jakiegoś pół roku utrzymuje się poniżej środka skali (a kiedyś było dokładnie połowa) a jak zaglądam do zbiornika wyrównawczego to jakoś tak mało widać żeby coś bardzo się ruszało - ruch cieczy wydaje się bardziej pochodzić z drgań samochodu niż przypływu chłodziwa z obiegu.
  3. Z trzeciej... może po prostu śrubka zawsze jest słabo dokręcona, a duży przepływ prądu przy małej powierzchni styku powoduje rozgrzanie się wtyku.
  4. Z czwartej - może to kabel od wzbudzenia jest już sparciały, słabo przewodzi prąd, i rozgrzewając się rozgrzewa także alternator.
Jak widzicie jestem nieco w kropce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A chciałbym przystąpić do Mondziaka z jakimś wstępnym planem działania o ile to możliwe. Stąd pytania:
  • Czy ktoś z was miał już problem z przegrzewającym się alternatorem? Jakie mieliście przyczyny?
  • Jak dobrze sprawdzić pompę wody?

davidcie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2013, 10:17   #2
Emmm
ford::expert
 
Avatar Emmm
 
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
Domyślnie Odp: Gorący alternator

Kolego, wystaw altka z auta (max. 15 min. roboty) i wrzuć na stół probierczy do elektryka, za 5 - 10 zł zrobi Ci pełną diagnostykę. Po odłączeniu od alternatora najgrubszego przewodu (alternator ---> akumulator), sprawdź oporność tego kabla, może się okazać, że tu jest przyczyna i nie będziesz musiał wymontowywać "elektrowni".
Pozdrawiam
__________________
Emmm
Emmm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2013, 10:28   #3
davidcie
ford::average
 
Avatar davidcie
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 196
Domyślnie Odp: Gorący alternator

Diagnostyka u elektryka to dobry pomysł, spróbuję znaleść jakiegoś w Legionowie ze stołem probierczym.

Martwi mnie ta pompa wody, poszukam jeszcze na forach sposobów na pewne sprawdzenie jej działania.
davidcie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2013, 11:00   #4
Emmm
ford::expert
 
Avatar Emmm
 
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
Domyślnie Odp: Gorący alternator

Kolego, co do pompy to może spróbuj zwyczajnie sprawdzić nagrzewanie się węża. No i taka uwaga, jeśli wskazówka nie dochodzi do połowy skali, to raczej pompa ok, bo silnik się nie przegrzewa, jeśli coś z nią było by nie tak, to przy braku/słabym obiegu temperatura silnika wzrosłaby czyli wskazówka poszłaby za połowę skali. Jeśli dalej chcesz drążyć temat pompy to lepiej otwórz nowy temat, bo dwa wątki w jednym są niezgodne z regulaminem i możesz spotkać się z restrykcjami ze strony Administracji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam
__________________
Emmm
Emmm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2013, 15:11   #5
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
Domyślnie Odp: Gorący alternator

Ewidentnie słaby styk powoduje nagrzewanie i topienie się plastiku. To, że w zbiorniku wyrównawczym nie widać ruchu płynu jest normalne, ponieważ płyn nie przepływa przez ten zbiornik.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
alternator , chłodzenie silnika , pompa wody



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.