|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-06-2013, 15:54 | #1 |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 196
|
Gorący alternator
Zaznaczę na początku, że nie chodzi o to, że alternator jest roznegliżowany i nadaje się do kalendarza w warsztacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Od dłuższego czasu mam problem z przegrzewającym się wtykiem plusa przy alternatorze w naszym dieslu. Spalenie się starego złożyłem na karb wieku, ale nowy wytrzymał jakieś sześć miesięcy i wygląda podobnie jak stary. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Alternator był gruntownie regenerowany - wymieniony regulator napięcia, łożyska, płyta diodowa, komutator, na różnych etapach w ciągu ostatnich lat. Nie wiem co może być przyczyną. Przychodzą mi do głowy:
|
19-06-2013, 10:17 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
|
Odp: Gorący alternator
Kolego, wystaw altka z auta (max. 15 min. roboty) i wrzuć na stół probierczy do elektryka, za 5 - 10 zł zrobi Ci pełną diagnostykę. Po odłączeniu od alternatora najgrubszego przewodu (alternator ---> akumulator), sprawdź oporność tego kabla, może się okazać, że tu jest przyczyna i nie będziesz musiał wymontowywać "elektrowni".
Pozdrawiam
__________________
Emmm |
19-06-2013, 10:28 | #3 |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD ENDURA-DE
Rocznik: 2000
Postów: 196
|
Odp: Gorący alternator
Diagnostyka u elektryka to dobry pomysł, spróbuję znaleść jakiegoś w Legionowie ze stołem probierczym.
Martwi mnie ta pompa wody, poszukam jeszcze na forach sposobów na pewne sprawdzenie jej działania. |
19-06-2013, 11:00 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
|
Odp: Gorący alternator
Kolego, co do pompy to może spróbuj zwyczajnie sprawdzić nagrzewanie się węża. No i taka uwaga, jeśli wskazówka nie dochodzi do połowy skali, to raczej pompa ok, bo silnik się nie przegrzewa, jeśli coś z nią było by nie tak, to przy braku/słabym obiegu temperatura silnika wzrosłaby czyli wskazówka poszłaby za połowę skali. Jeśli dalej chcesz drążyć temat pompy to lepiej otwórz nowy temat, bo dwa wątki w jednym są niezgodne z regulaminem i możesz spotkać się z restrykcjami ze strony Administracji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam
__________________
Emmm |
19-06-2013, 15:11 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
|
Odp: Gorący alternator
Ewidentnie słaby styk powoduje nagrzewanie i topienie się plastiku. To, że w zbiorniku wyrównawczym nie widać ruchu płynu jest normalne, ponieważ płyn nie przepływa przez ten zbiornik.
|
Tagi |
alternator , chłodzenie silnika , pompa wody |
|
|