|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-06-2010, 11:42 | #1 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Białogard
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
Biały dym po wymianie turbosprężarki TDCI 130 KM
Witam wszystkich
Mój problem polega na tym, że po wymianie turbosprężarki silnik po uruchomieniu zassał resztki oleju silnikowego i rozkręcił się do bardzo wysokich obrotów po czym mój mechanik go zadusił. Po tym zdarzeniu silnik kopci wielką ilością białego dymu ale nie ma problemu z odpaleniem ani wchodzeniem na wysokie obroty tylko kuleje na wolnych obrotach i słychać jakieś stuki w silniku. Silnik nie bierze oleju ani wody, turbina pracuje dobrze, sprawdzony przepływomierz powietrza oraz intercooler. Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony przed turbosprężarką. Pomóżcie bo już nie wiem czego szukać |
03-06-2010, 13:08 | #2 |
ford::professional
Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,310
|
Odp: Biały dym po wymianie turbosprężarki TDCI 130 KM
sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, dodatkowo może być zgięty wał
|
03-06-2010, 14:54 | #3 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Biały dym po wymianie turbosprężarki TDCI 130 KM
Cytat:
ale z tego co opisujesz to bardzo możliwe że bedzie skrzywiony korbowód i jeden tłok bedzie poniżej co powoduje spalanie nie w tym momencie i pozostaje nie spalone paliwo |
|
19-06-2010, 09:29 | #4 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-06-2010
Skąd: Białogard
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
Odp: Biały dym po wymianie turbosprężarki TDCI 130 KM
Wielkie dzięki za podpowiedź, okazało się że nie tylko jeden ale wszystkie są skrzywione z tym, że jedne bardziej od drugich. Teraz mam dylemat czy kupić korbowody czy cały silnik? Na tym silniku nie widać śladów uszkodzeń, tłoki też wyglądają dobrze. Bardzo proszę o podpowiedź, ponieważ widać że posiadasz dużą wiedzę na ten temat.
Pozdrawiam |