|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-12-2018, 19:36 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Ślask
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2003
Postów: 33
|
Dziwne zachowanie układu hamulcowego
Witam szanownych kolegów.
Od pewnego czasu mam problem z układem hamulcowym w mojej Fieście. Mianowicie raz na jakiś czas hamulec jest jakby to określić "tępy". Problem ten występuje sporadycznie. Zauważyłem, że jak hamulec robi się tępy to linka hamulca ręcznego jest luźna. Konkretyzując przykładem dojazdu do pracy: pierwsze hamowanie żyleta, po około 5km zjazd z drogi szybkiego ruchu (hamowanie ze 120 do 50km/h) wszystko ok, kilka skrzyżowań dalej ok, wjazd w uliczkę pod pracą , naciskam hamulec a auto zwalnia bardzo słabo. Mocniejsze naciśnięcie hamulca daje efekt jak wcześniej czyli dobrego hamulca. Gdyby ktoś pomyślał że zgrzałem hamulce - nie. Toczę się po mieście jak wszyscy inni 50-70km/h. Parkuje pod biurem i hamulec znów ok. Wsiadam po pracy i pierwsze hamowanie bardzo słabe. Potem znów ok. Sprawdziłem po kolei: linka ręcznego - prawie nówka i chodzi ok. Bębny z tyłu rozebrane, wnioski: szczęki będę wymieniał wiosną ale jeszcze z 3mm mają, sprężynki ok. Szczęki zdejmowałem, czyściłem, przeglądałem i wszystko to chodzi jak się należy. Po lekkim naciśnięciu nożnego cylinderek ładnie rozpycha i wszystko wraca na swoje miejsce. Ręczny ogólnie ok, odbija, bębny lekko ciepłe po normalnej jeździe. Słychać jak dźwigienki na szczękach przy podnoszeniu i opuszczaniu dźwigni ręcznego uderzają w szczęki czyli tak naprawdę tu nie ma moim zdaniem problemu. Aha bębny w połowie wymiaru. Teraz moje przemyślenia: jako że w chwili kiedy hamulec jest tępy sprawdzam ręczny (po hamowaniu a nie w trakcie) odnoszę wrażenie że problem dotyczy tyłu. W mojej głowie jest teza że być może cylinderek się wiesza i szczęki zostają blisko bębna. Powoduje to że naciskając następnym razem hamulec muszę przegonić płyn do rozsuniętego cylinderka i stąd wrażenie że hamulec nie bierze od razu. Oczywiście jeździłem z tym problemem do czasu przeglądu z nadzieją że tam coś wychwycą a tu diagnosta mówi do mnie: Panie te auto ma hamulce super, żeby Pan wiedział co tu przyjeżdża....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może macie jakieś pomysły ? Jak już wspomniałem na wiosnę wymienię i szczeki i cylinderki albo na ATE albo Textar więc będę coś wiedział więcej po tej operacji ale może zupełnie źle rozumuję i powinienem coś innego niż tył samochodu. |
18-12-2018, 16:37 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-09-2008
Skąd: BRUKSELA/rOPCZYC
Model: Fiesta
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT
Rocznik: 2012
Postów: 497
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
Kiedy wymieniales plyn?
__________________
Scorpio '89 2.9 12V6 4X4 do zabawy Sierra '92 automat |
18-12-2018, 17:52 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Ślask
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2003
Postów: 33
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
Wiosną zeszłego roku. Zmieniam co dwa lata.
|
18-12-2018, 19:12 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-09-2008
Skąd: BRUKSELA/rOPCZYC
Model: Fiesta
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT
Rocznik: 2012
Postów: 497
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
To się chwali!
A podcisnienia serwa sprawdzales?
__________________
Scorpio '89 2.9 12V6 4X4 do zabawy Sierra '92 automat |
18-12-2018, 20:05 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Ślask
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2003
Postów: 33
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
Domowym sposobem. Pompuję nożny aż zrobi sie twardy , odpalam i schodzi te kilka cm. Albo pompuje aż pedał zrobi sie twardy i wracam po kilku godzinach i ciagle jest twardy. Myslalem o serwie ale to nie tłumaczyłoby luźnego ręcznego co jakis czas. Linka jest luźna a chwile poźniej znow naciagnięta tak jak powinna. Nie wiem czy po którymś kolejnym hamowaniu wszystko wraca do normy czy po prostu szczeki powoli bo powoli ale odbijają. Jak juz pisałem bębny nie są gorące więc ręczny nie trzyma. Zastanawiałem sie jeszcze nad pęczniejącym przewodem z tyłu, utrydniałoby to powrót płynu albo też pompa abs. Nie wiem jakie sa objawy jej zapowietrzenia.
|
18-12-2018, 21:14 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-09-2008
Skąd: BRUKSELA/rOPCZYC
Model: Fiesta
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT
Rocznik: 2012
Postów: 497
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
Reczyn jest mechaniczny i według mnie nie ma nic do rzeczy ,posprawdzaj pancerze linki(czy są dobrze zamontowane, nie są luźne).
Chodzi mi o wspomaganie hamulców ,sprawdź podciśnienia serwo .Jesli występuje sporadycznie morze być gdzieś nieszczelność. Z objawów które opisałeś na to wychodzi.
__________________
Scorpio '89 2.9 12V6 4X4 do zabawy Sierra '92 automat |
19-12-2018, 05:27 | #7 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-10-2017
Skąd: internet
Model: Fiesta MK7 FL
Silnik: 1.25
Rocznik: 2017
Postów: 211
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
Sprawdź czy nie blokuje się linka na ostatnim odcinku hamulca ręcznego. Linka w tym miejscy w środku jest w takim oplocie z tworzywa, po kilku latach zaczyna oplot próchnieć i potrafi blokować powrót linki. Linka wtedy jest cały czas napięta. Jeżeli dobrze nie odbije bęben zaczyna się grzać.
|
19-12-2018, 17:57 | #8 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-07-2012
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MkI, Ford Fiesta MkVII
Silnik: 1.6, 1.6 tdci
Rocznik: 2000, 2008
Postów: 85
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
Cytat:
Ostatnio edytowane przez marcin1311 ; 19-12-2018 o 18:01 |
|
19-12-2018, 21:35 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Ślask
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2003
Postów: 33
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
marcin1311 ok sprawdzę. Szkopuł w tym ze wymieniałem je wiosną zeszłego roku i wyglądają jak nówki (poprzednie wytrzymały 15 lat). Ale możne coś z nimi nie do końca ok. Chociaż ręczny bardzo poprawny mimo przejechanych 15 kkm - wychodzi na to że działają.
timbersher - mam w planach wymianę wraz ze szczekami i cylinderkami. Wprawdzie wymieniałem je wraz ze szczękami 6 lat temu. Ręczny odbija bo za każdym razem pociągając za dźwignię ręcznego cały czas czuję opór (gdyby coś się zatarło to linka byłaby luźna) a dodatkowo za każdym razem jak ciągnę i opuszczam dźwignie ręcznego to słyszę jak dźwigienka na szczęce obija o nią czyli cały układ linek chodzi poprawnie. n owicjusz spróbuj kiedyś zapalić silnik na postoju , chwyć za ręczny wraz z przyciskiem na nim (tak żeby nie szedł po ząbkach) i naciśnij nożny. W momencie jak zadziała nożny szczęki się rozpierają i dają efekt luźnej linki Po prostu brak oporu przy ciągnięciu za linkę. Wczoraj zrobiłem 150 km i wszytko ok. Dziś wsiadam po pracy do auto i efekt tępego hamulca przez całą drogę do domu (15km). Zastanawiam się czy na taki stan rzeczy nie maja wpływu zużyte szczęki i bębny. Szczęki są osadzone na takich niewielkich wypustkach w obrębie "osłony" bębna. Może przy małej ich grubości ześlizgują się z tych wypustek przy hamowaniu a sprężyna nie jest wstanie je odciągnąć i sztuka ta udaje się przy którymś tam razie... |
29-12-2018, 10:22 | #10 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: Dziwne zachowanie układu hamulcowego
Cytat:
|
|