Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-11-2018, 16:17   #1
Maz
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
Domyślnie Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Witam,
Mam od kilku tygodni problem z dziwnymi odgłosami ze strony silnika, takie charakterystyczne przerywane brzęczenie, kilu mechaników nasłuchiwało i nikt nie jest pewny co o może być, dziś w najnowszym Motorze opisują bardzo podobnie to co u mnie jest, mniej więcej streszczę tekst:

Najpopularniejsze wersje silnika 2.0 HDI o oznaczeniu kodowym RHR i RHF które są w wielu autach min np w citroenach, Fordach itd okazuje się że są obarczone dużym ryzykiem poważnej usterki . Z czasem zużywa się sprzęgiełko przekazujące napęd z wałka rozrządu na pompę common rail. W miejscu osadzenia metalowego łącznika pojawiają się luzy zarówno w wałku, sprzęgiełku jak i na pompie. W pierwszej fazie zużycia usterka objawia się charakterystycznym brzęczeniem w okolicy pompy wysokiego ciśnienia (po lerwj stronie głowicy) podczas schodzenia silnika z obrotów ( u mnie tak jest że właśnie słychać na wolnych obrotach i co jakiś czas brzęczenie w tle pracy silnika)
Jak piszą jest to ostatni moment na naprawę usterki przed poważną awarią. Polecają wymianę wałka i sprzegiełka oraz regenerację pompy cały koszt wg autora ok 2 tyś. Zbagatelizowanie prowadzi do pęknięcia wałka w konsekwencji do do uszkodzenia dzwigienek zaworowych a w skrajnym przypadku do zerwania rozrządu i wtedy koszty 5 tysiecy, Usterka pojawia się zwykle w okolicach 300 tyś przebiegu ale występuję również przy ok 200 tyś a tyle własnie mojemu stukneło.
Teraz nie wiem co robić, czy koniecznie musi być nowy wałek oraz regeneracja pompy czy nie wystaczy wymiana tego sprzęgiełka, za bardzo się nie orientuję i czy da rade to taniej wg Was zrobić.
Jak pisałem większość objawów jet u mnie jak wyżej opisane.
pozdrawiam

Maz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2018, 18:34   #2
przydzial1973
ford::beginner
 
Imię: Wiesiek
Zarejestrowany: 29-05-2015
Skąd: Mielec
Model: FORD S MAX
Silnik: 2 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 36
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Trzeba zdemontowac pompe i obejrzec jak wygląda wałek czy jest wyklepany,jak tak wymiana i sprzęgiełko jak zużyte wymiana , jeżeli tylko troszkę można odwrucić bo jes symetryczne ,częsci można kupic przez internet .Przy tej operacji powinno sie wymienic przednią pokrywe z aluminium bo na pewno jest wytarta i sekcję niskiego ciśnienia -pompke łopatkową.Pompa ma bardzo prostą budowę każdy mechanik sobie poradzi .
przydzial1973 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2018, 18:57   #3
gucioj
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 179
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

trzeba zdemontować pompę (za dużo roboty nie ma) i zobaczyć jak wygląda ta część jak w tym linku co podam. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
gucioj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2018, 21:37   #4
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Ja u siebie zdjąłem, po 278tys. km krzyżak jest w stanie idealnym ledwo widać ślad na powierzchni, że pracował. Luz właściwie nie występuje. Także jak się nie oszczędza na oleju i wymienia w rozsądnych odstępach to jest wszystko ok ale jak się zmienia co 30tys. to takie jazdy zaczynają się powyżej 200-250tys.km.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2018, 21:55   #5
Maz
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja u siebie zdjąłem, po 278tys. km krzyżak jest w stanie idealnym ledwo widać ślad na powierzchni, że pracował. Luz właściwie nie występuje. Także jak się nie oszczędza na oleju i wymienia w rozsądnych odstępach to jest wszystko ok ale jak się zmienia co 30tys. to takie jazdy zaczynają się powyżej 200-250tys.km.
Chłopie po co to głupie ocenianie ja wymieniam Max po 15 tyś i ostatnio Millera czyli Premium także nie w tym problem.
Maz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2018, 21:58   #6
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,167
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Chłopie po co to głupie ocenianie ja wymieniam Max po 15 tyś i ostatnio Millera czyli Premium także nie w tym problem.
To auto masz od nowości ? Jeśli tak i wymieniasz co 15 tys to możesz się denerwować. Jeśli nie to nigdy do końca nie wiadomo jak i na jakich materiałach było serwisowane auto i wpis kolei jak najbardziej jest na miejscu.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2018, 22:11   #7
Maz
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał Hansolo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To auto masz od nowości ? Jeśli tak i wymieniasz co 15 tys to możesz się denerwować. Jeśli nie to nigdy do końca nie wiadomo jak i na jakich materiałach było serwisowane auto i wpis kolei jak najbardziej jest na miejscu.
Po co kogoś ocenianiac jak się nie wie jak kto dba o auto. Mam samochód od 5 lat od kolegi ktory kupil nowy i ja nim zrobiłem ponad 100 tyś km. Oelj i filtry wymieniane co 13-14 tyś km więc komentarze o tym że ktoś zaniedbane serwis nie na miejscu. Pozdrawiam i czekam na merytoryczne porady.
Maz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2018, 00:37   #8
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Pozdrawiam i czekam na merytoryczne porad
Wystarczy odkręcić pompę i wszystko widać jak na dłoni. Jesteś w stanie zlokalizować miejsce tego brzęczenia?
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2018, 06:11   #9
Maz
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wystarczy odkręcić pompę i wszystko widać jak na dłoni. Jesteś w stanie zlokalizować miejsce tego brzęczenia?
Nie jestem dokładnie. Po lewej stronie słychać na wolnych obrotach co parę sekund brzeczenie jakby w okolicach rozrządu.
Maz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2018, 10:24   #10
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Nie jestem dokładnie. Po lewej stronie słychać na wolnych obrotach co parę sekund brzeczenie jakby w okolicach rozrządu.
Łańcuch rozrządu może? Posłuchaj, ktoś wstawiał kiedyś na forum czy dzwięk podobny. U mnie on się wyciągnął nawet mimo dobrego oleju, ten typ tak ma. Ile masz nalatane i czy pasek robiłeś?
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.