|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-11-2018, 16:17 | #1 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
|
Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Witam,
Mam od kilku tygodni problem z dziwnymi odgłosami ze strony silnika, takie charakterystyczne przerywane brzęczenie, kilu mechaników nasłuchiwało i nikt nie jest pewny co o może być, dziś w najnowszym Motorze opisują bardzo podobnie to co u mnie jest, mniej więcej streszczę tekst: Najpopularniejsze wersje silnika 2.0 HDI o oznaczeniu kodowym RHR i RHF które są w wielu autach min np w citroenach, Fordach itd okazuje się że są obarczone dużym ryzykiem poważnej usterki . Z czasem zużywa się sprzęgiełko przekazujące napęd z wałka rozrządu na pompę common rail. W miejscu osadzenia metalowego łącznika pojawiają się luzy zarówno w wałku, sprzęgiełku jak i na pompie. W pierwszej fazie zużycia usterka objawia się charakterystycznym brzęczeniem w okolicy pompy wysokiego ciśnienia (po lerwj stronie głowicy) podczas schodzenia silnika z obrotów ( u mnie tak jest że właśnie słychać na wolnych obrotach i co jakiś czas brzęczenie w tle pracy silnika) Jak piszą jest to ostatni moment na naprawę usterki przed poważną awarią. Polecają wymianę wałka i sprzegiełka oraz regenerację pompy cały koszt wg autora ok 2 tyś. Zbagatelizowanie prowadzi do pęknięcia wałka w konsekwencji do do uszkodzenia dzwigienek zaworowych a w skrajnym przypadku do zerwania rozrządu i wtedy koszty 5 tysiecy, Usterka pojawia się zwykle w okolicach 300 tyś przebiegu ale występuję również przy ok 200 tyś a tyle własnie mojemu stukneło. Teraz nie wiem co robić, czy koniecznie musi być nowy wałek oraz regeneracja pompy czy nie wystaczy wymiana tego sprzęgiełka, za bardzo się nie orientuję i czy da rade to taniej wg Was zrobić. Jak pisałem większość objawów jet u mnie jak wyżej opisane. pozdrawiam |
06-11-2018, 18:34 | #2 |
ford::beginner
Imię: Wiesiek
Zarejestrowany: 29-05-2015
Skąd: Mielec
Model: FORD S MAX
Silnik: 2 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Trzeba zdemontowac pompe i obejrzec jak wygląda wałek czy jest wyklepany,jak tak wymiana i sprzęgiełko jak zużyte wymiana , jeżeli tylko troszkę można odwrucić bo jes symetryczne ,częsci można kupic przez internet .Przy tej operacji powinno sie wymienic przednią pokrywe z aluminium bo na pewno jest wytarta i sekcję niskiego ciśnienia -pompke łopatkową.Pompa ma bardzo prostą budowę każdy mechanik sobie poradzi .
|
06-11-2018, 18:57 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 179
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
|
06-11-2018, 21:37 | #4 |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Ja u siebie zdjąłem, po 278tys. km krzyżak jest w stanie idealnym ledwo widać ślad na powierzchni, że pracował. Luz właściwie nie występuje. Także jak się nie oszczędza na oleju i wymienia w rozsądnych odstępach to jest wszystko ok ale jak się zmienia co 30tys. to takie jazdy zaczynają się powyżej 200-250tys.km.
|
06-11-2018, 21:55 | #5 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Cytat:
|
|
06-11-2018, 21:58 | #6 | |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,167
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Cytat:
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
|
06-11-2018, 22:11 | #7 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Cytat:
|
|
07-11-2018, 00:37 | #8 | |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Cytat:
|
|
07-11-2018, 06:11 | #9 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Cytat:
|
|
07-11-2018, 10:24 | #10 | |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI
Cytat:
|
|