|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-10-2014, 13:19 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-10-2014
Model: Focus III
Silnik: 1.0 ecoboost 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 55
|
Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Witam wszystkich forumowiczów w swoim pierwszym poście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chciałem zacząć od galerii ze zdjęciami swojego autka, jednak jeszcze przed jego odbiorem zaczęła mnie nurtować kwestia dotarcia/ułożenia silnika. Przeszukałem w tej kwestii wiele stron i forów Internetowych i... dużo wiem, przez co mam jeszcze więcej pytań, które postaram się przedstawić i poprosić Was o pomoc w ich rozwiązaniu. W niedalekiej przyszłości odbieram nowego Focusa (III przed liftem) z silnikiem 1.0 125KM. Silnik stosunkowo wyżyłowany, więc pytanie o pierwsze km eksploatacji uważam tym bardziej za zasadne. Pytania: 1. Czy powinienem używać paliwa 95 czy 98 oktanowego przez pierwsze km? Czy może ze względu na wysilenie jednostki lepszym rozwiązaniem byłoby zawsze lać 98 do baku dla tego silnika? 2. Czy pierwsze 30km wracając z salonu do domu powinienem zrobić w ruchu wielkomiejskim czy może na drodze ekspresowej? Innymi słowy czy lepszym dla nowego silnika będzie jazda 0-80km/h (czyli częste hamowania do 0 i rozpędzania, kręcąc autko pewnie do ok 3500obr/min po rozgrzaniu) czy może jazda 80-130km/h (hamując silnikiem do tych ok 80km/h, następnie redukując bieg i rozpędzając auto przy ok 3500obr/min do tych 130km/h)? 3. Czy przez pierwsze 100km mogę robić trasy po ok 5km? Pytanie tym bardziej aktualne, że autko będę odbierał praktycznie na zimę prawie. 4. Czy po przejechaniu pierwszych 100km mogę wybrać się w dłuższą trasę (2x350km, czyli łącznie 700km) z kompletem pasażerów i bagażem? 5. Jak długo powinienem docierać/układać silnik? 1000 km? 2000 km? ???? km? 6. Czy powinienem wyłączyć na pierwsze 1000km funkcję ASS (Auto Start Stop)? Zdaję sobie sprawę, że dla części osób ten temat może okazać się absurdalny, ale jeśli dzięki właściwej początkowej eksploatacji samochodu mogę zyskać kilka KM dodatkowych więcej (lub nie stracić tych co już są), to zważywszy na niepiorunujące osiągi silnika 1.0 wolałbym zyskać te kilka dodatkowych KM (tylko proszę nie piszcie, że trzeba było kupić mocniejszy silnik, bo nie o to chodzi w tym temacie). Z góry dziękuję wszystkim za rzeczowe odpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Booost ; 05-10-2014 o 13:30 |
05-10-2014, 15:32 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Docieranie silnika, i całego auta, to było w XX wieku, w latach 50 tych. Technika motoryzacyjna tak poszła do przodu, że o żadnym docieraniu elementów ze sobą wspólpracujących nie ma mowy.
Producent według technologi, konstruktorów , wytwarza produkt gotowy do natychmiastowego użytku. A ostrożna jazda, to kwestia indywidualna każdego użytkownika, posiadacza nowego auta.Cokolwiek nie zrobisz, napewno nie zepsujesz pojazdu. |
05-10-2014, 15:39 | #3 | |||
ford::average
Zarejestrowany: 05-10-2014
Model: Focus III
Silnik: 1.0 ecoboost 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 55
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Cytat:
Cytat:
i Cytat:
|
|||
05-10-2014, 15:57 | #4 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Po odbiorze auta najpierw jedź na stację, bo pewnie będziesz miał w baku litr paliwa.
Tankuj Pb95. Docieranie - zróżnicowane trasy - miasto, drogi krajowe itp. Maks 3000 obrotów do przebiegu 5tys km a potem stopniowo co tysiąc km to tysiąc obrotów. Ponieważ 125KM wersja ma 6b skrzynię, autostrada przy 140km/h tacho = 3000 obrotów, więc spokojnie można jeździć jak człowiek. |
05-10-2014, 16:42 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Okolice CK
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 Zetec + LPG
Rocznik: 1998
Postów: 162
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Tankować na sprawdzonych stacjach, wymiana oleju wcześniej niż zaleca producent, w trasie 350 km, załadowanym maluchem, odpocząć ze trzy razy, nie do tego on stworzony.
|
05-10-2014, 17:05 | #6 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Nie ma po co zmieniać olej wcześniej niż zaleca producent przy normalnym jeżdżeniu. Ford zaleca wymanię po 20tys km lub co roku. Częściej tylko przy pałowaniu częstym. Zdecydowanie ważniejsza jest wymiana w terminie niż po.
|
05-10-2014, 17:22 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Okolice CK
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 Zetec + LPG
Rocznik: 1998
Postów: 162
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Dobra, Ty mówisz co 20 a ja Max co 15, a gospodarz sam zdecyduje. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
05-10-2014, 17:40 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
A prawda jest taka, że niektórzy te 20 tys. robią w 5 lat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc albo co rok, albo najlepiej wcześniej, niż zaleca producent.
|
05-10-2014, 19:41 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-10-2014
Model: Focus III
Silnik: 1.0 ecoboost 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 55
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Panowie, tankuję tylko na BP. Do tej pory dla fordowskiego wolnossącego 1.6 brałem 95, ale dla tego ecoboosta zastanawiałem się nad 98. Co do wymiany oleju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - będę to robił co roku, czyli co ok 5000km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Robię małe przebiegi - do pracy mam 5-6km, więc się wręcz zastanawiam czy nowiutkim autem powinienem robić tak krótkie przebiegi i do tego praktycznie w dużej mierze zimą (czy może poczekać i z 1000km zrobić w dłuższych trasach), co wypunktowałem w jednym z pytań.
Co do tej trasy 700km - mogę w nią jechać innym autem, to nie jest dla mnie problem. Zacząłem się jednak zastanawiać czy taka trasa to w sumie może dobry pomysł na ułożenie silnika, bo w 2 dni zrobię 700km, co normalnie robiłbym 3 miesiące. Jednak czytałem, że monotonna jazda na tempomacie ze stałą prędkością i z załadowanym autem też nie jest dobrym rozwiązaniem. W salonie wyraźnie mi mówili, żeby nie zamulić silnika i jeździć szczególnie na początku dynamicznie, lecz nie przekraczając 4000obr/min. Wszystko to są ogólniki, dlatego konkretnie sprecyzowałem moje pytania w punktach, by Wam i sobie ułatwić i skonkretyzować dyskusję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
05-10-2014, 20:01 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 ecoboost 150 @ 182
Rocznik: 2013
Postów: 242
|
Odp: Docieranie/układanie silnika 1.0 ecoboost
Jeździj zupełnie normalnie, nic się nie bój. Traktuj to auto jak byś nim już jeździł. Jak jużp pisano, minęły czasy faktycznego "docierania". Przez ten pierwszy tysiąc czy dwa bardziej Ty się będziesz docierał do nowego auta, niż ono do Ciebie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak najbardziej bierz ten wóz na tę trasę 700km, zobaczysz że łyknie bez zająknięcia. I odkryjesz jak przyjemny ten silniczek jest w trasie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Napisałbym, żebyś na początku nie kręcił często pod czerwone pole, ale to chyba oczywiste nawet mając stary silnik. I tak tego nie będziesz robił Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Olej wymienisz przy pierwszym przeglądzie za rok. Co do krótkich przebiegów w zimie, wiadomo, to w jakiś tam sposób szkodzi każdemu silnikowi, młodemu czy staremu. Moja opinia - jeździj. Te silniki przechodzą rygorystyczne testy zanim wyjdą z fabryki, mają działać w każdych normalnych warunkach, także w zimie. Auto ma służyć Tobie, nie Ty autu. Blok tego silnika jest żeliwny, specjalnie nie aluminiowy, żeby był bardziej odporny termicznie, do tego masz zaawansowany system chłodzenia, z żaluzjami przed chłodnicą i komputer, który dobrze wie, ile dawać papu silnikowi, żeby mu było dobrze. Nic mu nie będzie, mniej go ruszą niskie temperatury i małe przebiegi, niż silnik sprzed 15 lat. ASS nie wyłączaj, chyba że Cię będzie denerwował. To system, który ma Ci uprzyjemnić życie, więc traktuj go w ten sposób. On jest obłożony czujnikami i nie wyłączy silnika gdy np. akumulator jest zbyt rozładowany, silnik zbyt zimny, temperatura w kabinie wymaga grzania/chłodzenia itp. |
|
|
|