|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-09-2012, 15:58 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-04-2010
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Model: FOCUS, Transit mk7
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM, 2.2 140 KM
Rocznik: 2002
Postów: 7
|
Falujące obroty 2.2 TDCI
Witam.
Mam problem z Transitem 2.2 TDCI 140PS. Po uruchomieniu silnika na postoju przez jakiś czas działa na normalnych obrotach, lecz po paru minutach (jak złapie temperaturę) wchodzi na wyższe obroty (ok. 1100-1200) i opada wtedy całkowicie wskazówka od wskaźnika temperatury. I od tego momentu obroty falują (co jakiś czas) w zakresie ok. 850-1200rpm. Był wymieniany zawór EGR, lecz nie podłączałem po jego wymianie komputera w celu wykrycia błędów. Za odpowiedzi bardzo dziękuję. Pozdrawiam golfiarz Ostatnio edytowane przez golfiarz ; 27-09-2012 o 17:03 |
27-09-2012, 16:07 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Co się dzieje
Obstawiłbym czujnik temperatury silnika w głowicy. Obwód tego czujnika składa się w rzeczywistości z dwóch obwodów, przełączanych mikroprocesorem - o niższym i wyższym zakresie temperatury. Ten wyższy padł, a elektronika dostaje sygnał o zimnym silniku i podwyższa dawkę wtrysku aby utrzymać obroty. Dolny zakres jest sprawny i na rzeczywiście zimnym silniku wszystko jest ok. Winny jest czujnik, przekazując do mikroprocesora niewłaściwy sygnał.
Tak myślę... Zmień tytuł wątku na... adekwatny, bo poleci do zsypu... ---------------------------- Hm... zmieniłeś, ale z kolei wyraz PROBLEM też jest zakazany w tytule na tym Forum. Przykro mi bardzo... -------------- Czujnik jest pokazany na tym zdjęciu: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wkręcony ukośnie do dołu pomiędzy pompą wtryskową i pompą vacu, mosiężny, niewielki, odchodzi od niego czarny przewód. Jest taki sam jak w silniku 2,0, a wtedy potrzebujesz do jego odkręcenia: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] . [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pasuje do: * FORD Mondeo Mk3 2.0 TDDi / TDCi od 10/2000 do 02/2007 * FORD Mondeo Mk3 2.2 TDCI od 08/2004 do 03/2007 * FORD Transit 2.0 TDDi / TDCi od 08/2000 do 04/2006 * FORD Transit 2.2 TDCi od 04/2006 ->
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-09-2012 o 19:51 |