Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-05-2024, 12:53   #21
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,659
Domyślnie Odp: Cykliczny błąd P2563 w 2.0 TDCi

Moje przemyślenia, które z resztą znasz oraz niekoniecznie są prawdziwe:
  • błąd P2563 i niskie doładowanie, które masz to dwa osobne problemy
  • Twoje vacuum jest niskie, ale organoleptycznie potwierdziłeś, że wystarczy do zamknięcia gruszki na maksa. W czasie jazdy ciśnienie spalin na kierownicę jest duże, więc BYĆ MOŻE jednak w czasie jazdy vacuum jest nieco zbyt niskie by utrzymać gruszkę (a tym samym kierownice) w spodziewanym położeniu. Tutaj można by pokusić się o loga porównawczego: ten sam bieg (najlepiej czwarty, na trzecim za szybko się wszystko dzieje), to samo położenie pedału gazu (podłoga), ten sam zakres obrotów (na przykład 2000-3500) i obserwowanie rzeczywistego położenia kierownic na PIDzie. MOŻE z tego coś będzie widać.
  • Gdybym miał strzelać w ciemno, obstawiłbym że błąd P2563 wynika z usterki gruszki lub czujnika kopiowania.
  • Niskie doładowanie to znowu (ponownie strzał w ciemno) wina kiepsko ładującego turbo, lub... może np wtryskiwaczy, które z jakiegoś dziwnego powodu nie mają odpowiedniej wydajności, a tym samym nie generują odpowiedniej ilości spalin do napędzenia turbiny.

P.S Nie ma co się dziwić, że nikt nic nie podpowiada. To jest jednak głównie forum entuzjastów samochodowych, a kilkoro "speców", których tu mamy raczej się zajmuje elektroniką i nie udziela w związku z tym żadnych porad mechanicznych.

cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2024, 20:09   #22
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
Domyślnie Odp: Cykliczny błąd P2563 w 2.0 TDCi

Dzięki za odpowiedź, zasadniczo z tym naszym forum masz rację - to nie forum mechaników Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Liczyłem po prostu, że ktoś może borykał się już z takim problemem. Temat słabszego doładowania w dw10f pojawiał się natomiast na tym forum co najmniej kilkukrotnie i co ciekawe pozostał bez rozwiązania…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 15:29   #23
sasek2018
ford::amateur
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 13-05-2018
Skąd: Grajewo
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 2001
Postów: 2
Unhappy Problem z turbosprężarką 2.0TDCI p2563

Witam ,szukam pomocy lub porady co zrobić ponieważ większość mechaników rozkłada ręce i mówi by wymieniać turbo.
wyskakuje mi taki błąd i wyłącza turbo, po ponownym uruchomieniu auta problem znika.
błąd P2563:21-6C - CZUJNIK POŁOŻENIA STEROWANIA DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI A ZAKRES OBWODU/WYDAJNOŚĆ

Gdzie szukać przyczyny i jak z tym się uporać.

Dziękuje za pomoc.

FORD FOKUS MK3 2.0 TDCI DW10F 150KM 2017

Ostatnio edytowane przez sasek2018 ; Wczoraj o 15:41
sasek2018 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 16:03   #24
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
Domyślnie Odp: Problem z turbosprężarką 2.0TDCI p2563

A takie bzdury znalazłem na szybkiego:


[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 16:17   #25
sasek2018
ford::amateur
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 13-05-2018
Skąd: Grajewo
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 2001
Postów: 2
Domyślnie Odp: Problem z turbosprężarką 2.0TDCI p2563

przerobiłem temat nic nie pomogło.
sasek2018 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 20:07   #26
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 570
Domyślnie Odp: Problem z turbosprężarką 2.0TDCI p2563

Cytat:
Napisał sasek2018 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
łąd P2563:21-6C - CZUJNIK POŁOŻENIA STEROWANIA DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI A ZAKRES OBWODU/WYDAJNOŚĆ

Gdzie szukać przyczyny i jak z tym się uporać.
W jaki sposób poznałeś kod usterki? Mechanik powiedział, czy sam odczytałeś? Skoro sterownik silnika stwierdził, że dane, które pochodzą z czujnika są nieprawidłowe, niewiarygodne, to wypadało by popatrzyć na PID (parametr) za to odpowiedzialny, oraz PID-y z nim bezpośrednio powiązane, a wszystko to robić podczas jazd próbnych, a nie stacjonarnie na warsztacie. Nie będę ukrywał, że jak już walczę z silnikami wysokoprężnymi to najczęściej mają 2 - 3 razy większą pojemność, nie mniej zasady wyszukiwania usterek są podobne. Większość kodów DTC trzeba potwierdzić pomiarami lub odczytami parametrów, a czasem testami elementów wg serwisówek lub własnego doświadczenia.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.