View Single Post
Stary 19-10-2023, 22:59   #10
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,541
Domyślnie Odp: Dlaczego przedlifty 2,0 tdci po chipie lepiej przyspieszają niż polifty

Cytat:
Napisał kasm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
o wiele lepiej przyspiesza (wciska w fotel) niż pozostałe polifty z mocą podniesioną na 200KM.
Wciska w fotel a przyspiesza to zupełnie dwie różne rzeczy. Postaw koło siebie auta ewentualnie pomierz czasy przyspieszeń to znajdziesz odpowiedź.

Czasami auta które wydają się wolniejsze są zdecydowanie szybsze bo równiej oddają moc i moment (jak polifty). Przedlift ma pik momentu obrotowego jak starsze diesle a później góra kupa.

Przykład jezdziłem BMW e39 530d 184km, egzemplarz był chipowany chyba już dosyć dawno i ogólnie "wysłużony", co z tego że miał ustawione 525 niuta w piku jak za chwilę w ogóle nie było góry, powyżej 3000 mielił bez dużego skutku. Aby były osiągi musi się kręcić a w dieslu szczególnie obrotów brakuje, przy okazji nie wpaść w dużą turbo dziurę. Dlatego też powstały systemy biturbo, tri-turbo itd. aby moment był dostępny w jak najszerszym zakresie obrotów. Na hamowni chcemy aby wykres momentu dążył do bycia płaską linią (co oczywiście jest niewykonalne w realnych warunkach ze względu na specyfiki różnych silników).
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem