Odp: Jak z trwałością i awaryjnością 2.0 213 biturbo oraz 10 biegową skrzynią
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już......
Co do transita to miałem od nowości Mk8 rocznik 2014 w niestety górę. Miałem też zrobioną profesjonalnie mapę silnika na hamowni i mój transit miał 190 KM niestety kolego to nie pomaga a raczej przyspiesza powstaniu dziury jeśli wtryski już niedomagają.
Problem z silnikiem 2.2 jak i 3.2 jest w wtryskiwaczach, które zaczynają niedomagać dodatkowo sterownik silnika działa w ten sposób, że pilnuje aby silnik równo pracował i w tym celu sam wprowadza dawki korekcyjne paliwa w efekcie czego doprowadza to do dziury w tłoku.
I niestety im mocniejszy program im więcej mocy tym szybciej dziura w tłoku bo większa dawka paliwa = większa tempertura spalania i denko tłoka pęka.
Problem dotyczy zarówno transitów jak i Rangera z tymi silnikami.
Jedynie aby temu zapobiec to profilaktycznie po około 60-80 tyś km wyciągnąć wtryski dać do profesjonalnej firmy preferuje tylko jedną (turbo-Tec) bo sprawdziłem wiele firm i różnie to bywa. Turbo-Tec daje 24 miesiące gwarancji.
Koszt sprawdzenia 4 wtryskiwaczy to około 450 zł plus koszt demontażu i montażu.
Ja tak uratowałem trzeci silnik przed dziurą w tłoku.
Dałem do sprawdzenia wtryski i wszystkie cztery nie trzymały parametrów.
Co do wymiany oleju to teraz pytanie czy dzisiaj w ASO mnie ściemniali iż do nowej skrzyni 10 biegowej jest przewidziana wymiana oleju dynamiczna przez FORDA czy Ciebie kolego nabili w butelkę z wymianą statyczną.
Bo wiesz jak może być że dealer nie ma maszyny do dynamicznej wymiany oleju i robi to tylko za pomocą odkręcenia miski oleju i wymiany tego co jest w misce.
Ale dowiem się tego ponieważ mam kolegę w ASO Forda na serwisie i on mnie nie oszuka więc się dowiem i dam znać.
__________________
Hm
Ostatnio edytowane przez SRS ; 14-02-2023 o 13:45
|