Odp: Czy warto go "reanimować"?
No to zaszaleliście, w Polsce skrzynie MT75 są oferowane w niższych cenach.
MT75 kupiliście, ale czy też taka była w oryginale? To jest o tyle ważne, że do skrzyni "czwórki" i do MT75 jest inna podłoga w kabinie, z innym otworem na lewarek (w ogóle w innym miejscu). Ma też inne wyjście na wał, z innym przegubem wału.
Druga ważna rzecz: skrzynie MT75 występują w trzech wersjach o różnym zestopniowaniu biegów, przeznaczone albo raczej do ciężkich wersji o dużej ładowności, albo do lekkich blaszaków lub wersji osobowych. Pocieszeniem jest to, że czwarty bieg - czyli bezpośredni - oraz piąty, są identyczne we wszystkich wersjach MT75. Czyli w trasie, podczas jazdy szosowej nie ma to znaczenia.
Jest tu jeszcze inny haczyk - jeżeli mieliście skrzynię "czwórkę". Bo czwarty bieg jest w niej biegiem bezpośrednim, a jednocześnie "szosowym". Zastosowanie skrzyni MT75 mającej piąty bieg o przełożeniu jeszcze szybszym 0,82:1 sprawia w takim przypadku, że pracować ona będzie na "piątce" jak "overdrive" (z nadbiegiem), czyli będzie pozwalała w jeździe szosowej niezaładowanym maksymalnie autem na szybką, ale jednocześnie ekonomiczną jazdę.
Ford natomiast, stosując różne skrzynie o innych przełożeniach najwyższego biegu, omijał ten problem, dopasowując odpowiednio przełożenie przekładni głównej (tylnego mostu).
I jeszcze jeden haczyk - dopasowanie przełożenia przekładni linki szybkościomierza, tak aby licznik prawidłowo działał.
__________________
Zgredzik
Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-11-2022 o 15:37
|